🌍 World

Exxon Mobil Reports $680 Million Loss

٦٨٠ مليون دولار خسائر إكسون موبيل

QNA

Texas: Oil giant Exxon Mobil reported Friday that it recorded third quarter losses of $680 million.

Oil-equivalent production was 3.7 million barrels per day, up 1 percent from the second quarter of 2020. The company said in its earnings release that production continued to reflect COVID-19 demand impacts, including economic and government mandated curtailments.

“We remain confident in our long-term strategy and the fundamentals of our business, and are taking the necessary actions to preserve value while protecting the balance sheet and dividend,” Exxon CEO Darren W. Woods said.

Third quarter capital and exploration expenditures were $4.1 billion, bringing year-to-date spending to $16.6 billion, more than $6 billion lower than the prior year period.

“We are on pace to achieve our 2020 cost-reduction targets and are progressing additional savings next year as we manage through this unprecedented down cycle.”

رويترز

سجلت شركة إكسون موبيل أمس ثالث خسارة فصلية على التوالي وأعلنت عن تفاصيل خفض أكبر للإنفاق مستقبلًا، في الوقت الذي تعاني فيه شركة النفط العملاقة من تأثيرات كوفيد-19 على أسعار الطاقة والطلب عليها.

وتعتزم أكبر شركة لإنتاج النفط الأمريكي من حيث الحجم خفض إنفاقها الرأسمالي لعام 2021 بما يتراوح بين 16 و19 مليار دولار من إنفاق مزمع 23 مليار دولار في العام الجاري.

كما قالت إنها تعيد تقييم حيازاتها في الغاز الطبيعي في أمريكا الشمالية وقد تشطب أصولًا تتراوح بين نحو 25 و30 مليار دولار لكن فقط إذا عدلت خططها للتطوير في الأجل الطويل. وتقيم الشركة تلك الأصول في الربع الجاري.

ولم تشطب إكسون حقولًا صخرية هذا العام وقالت لفترة طويلة إنها تعتقد أن الطلب سينمو على منتجاتها مع انضمام المزيد من الأشخاص إلى الطبقة الوسطى عالميًا.

وبلغ صافي خسارة إكسون في الربع الثالث 680 مليون دولار أو 15 سنتًا للسهم مقارنة مع ربح 3.17 مليار دولار أو 75 سنتًا للسهم قبل عام.

وتتوقع الشركة أن تتجاوز مستهدفات خفض النفقات الرأسمالية والنقدية لعام 2020 وتتنبأ بالمزيد من التخفيضات في 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
8
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format