🌍 World

Moscow: US Hurts Itself by Not Coordinating with Russia on Counterterrorism

روسيا: واشنطن “تضر نفسها” بعدم التنسيق مع موسكو في مكافحة الإرهاب

QNA

Moscow: Russia said that the US leadership is doing itself a disservice by suspending coordination on combating terrorism as that joint action could benefit both parties.

The United States is doing itself a disservice by suspending the mutually beneficial anti-terrorism cooperation with Moscow, Russian Deputy Foreign Minister Oleg Syromolotov said in an interview with Sputnik.

Russia and the United States held in 2018 and 2019 two highly productive rounds of counterterrorism negotiations in Vienna, the diplomat added.

“However, Washington made a unilateral decision to suspend cooperation in this format, under a far-fetched pretext. The decision was made to please the political elite that has the anti-Russia sentiment, the security situation was not taken into consideration,” Syromolotov said.

“Our counterterrorism cooperation could be mutually beneficial, both bilaterally and in the context of our joint contribution to the global effort related to the topical issues on the global anti-terrorism agenda,” Syromolotov explained.

قنا

موسكو: قالت روسيا إن الولايات المتحدة “تضر نفسها” بتعليق التنسيق والعمل معها بشأن “مكافحة الإرهاب”، وإن العمل المشترك بينهما يمكن أن يعود بالنفع على الطرفين.

وأوضح السيد أوليغ سيرومولوتوف نائب وزير الخارجية الروسي، في تصريح أوردته وكالة /سبوتنيك/ الروسية اليوم، أنه “خلال عامي 2018 و2019، تمكنت موسكو وواشنطن من عقد جولات مثمرة للغاية بشأن التنسيق المشترك بين الأجهزة الاستخباراتية في سبيل الأمن ومكافحة الإرهاب”.

وأضاف سيرومولوتوف أن “قرار تعليق العمل الثنائي في هذا المجال كان قرارا أحاديا اتخذته واشنطن لإرضاء الإدارة السياسية المعادية لروسيا دون مراعاة الحقائق الحالية في المجال الأمني”.

وقال المسؤول الروسي “من الواضح أن القيادة الأمريكية تضر نفسها في الوضع الحالي، حيث يمكن للتنسيق والتعاون في مجال مكافحة الإرهاب أن يفيد كل الأطراف عبر المساهمة المشتركة في الجهود العالمية لتعزيز الأمن العالمي”.

وأكد أن بلاده أبلغت شركاءها الأمريكيين عدة مرات باستعدادها لمواصلة العمل في هذا المجال “لكن بشرط المصلحة المشتركة القائمة على نهج عملي مناسب للجميع”.

يأتي ذلك في وقت عرفت فيه العلاقات بين روسيا والولايات المتحدة فتورا منذ وصول الرئيس الأمريكي دونالد ترامب إلى البيت الأبيض، بسبب اتهام واشنطن لموسكو بالتدخل في الانتخابات الرئاسية الماضية، وهو ما ينفيه /الكرملين/، فضلا عن انسحاب واشنطن من معاهدة /ستارت – 3/ التي هي امتداد لمعاهدة الحد من الأسلحة الهجومية الاستراتيجية /ستارت – 1/ الموقعة في يونيو عام 1991.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format