🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Spreading Rapidly in Europe, A new Type of Coronavirus discovered in Spain

اكتشاف نوع جديد من فيروس كورونا في إسبانيا ينتشر سريعاً بأوروبا

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: The University of Basel in Switzerland reported on Thursday, that scientists from Switzerland and Spain have discovered a new type of Coronavirus that originated in Spain in the summer of 2020 and is spreading very quickly throughout Europe.

The university, whose scientists participated in the study, said in its report on its official website: “Scientists from Basel and Spain have discovered a new type of” SARS-Cove-2 “virus that has spread widely across Europe in recent months.

The university added – according to “Sputnik” – Although there is no evidence that this version of the virus is more dangerous, its spread may give an idea of ​​the effectiveness of the travel policy adopted by European countries during the summer.

The university statement stated that “the scientists conducted an analytical study and compared the viral genome sequences that were collected from” Covid-19 “patients throughout Europe to track the development and spread of the pathogen, and the study showed that a new type of Coronavirus is 20A. EU1 “originated in Spain in the summer and was first discovered in agricultural workers.

Scientists say that “since July 20, the new type of” Covid-19 “has moved with travelers with the opening of borders across Europe, and it has now been registered in 12 European countries, in addition to Hong Kong and New Zealand.

It is noteworthy that the “20 AEU1” version is responsible for 90 percent of cases of Coronavirus in Britain, about 80 percent in Spain, 60 percent in Ireland, and between 30-40 percent in Switzerland and the Netherlands.

A new type of virus has been found in France, Belgium, Germany, Italy, Latvia, Norway and Sweden. European researchers believe that easing travel restrictions and violations of social distancing measures in the summer contributed to the spread of this type of Coronavirus

الشرق

الدوحة: أفادت جامعة بازل في سويسرا، يوم الخميس، بأن علماء من سويسرا وإسبانيا اكتشفوا نوعًا جديدًا من فيروس كورونا الذي نشأ في إسبانيا صيف عام 2020 وينتشر بسرعة كبيرة في جميع أنحاء أوروبا.

وقالت الجامعة، التي شارك علماؤها في الدراسة، في تقريرها على موقعها الرسمي: “اكتشف العلماء من بازل وإسبانيا نوعًا جديدًا من فيروس “سارس – كوف-2″ الذي انتشر على نطاق واسع في جميع أنحاء أوروبا في الأشهر الأخيرة”.

وأضافت الجامعة – بحسب “سبوتنيك”- على الرغم من عدم وجود دليل على أن هذه النسخة من الفيروس هي أكثر خطورة، إلا أن انتشارها قد تعطي فكرة على فعالية سياسة السفر التي اعتمدتها الدول الأوروبية خلال الصيف .

وأوضح بيان الجامعة أن “العلماء قاموا بدراسة تحليلية ومقارنة تسلسلات الجينوم الفيروسي التي تم جمعها من مرضى “كوفيد-19” في جميع أنحاء أوروبا لتتبع تطور وانتشار العامل المرضي (الممرض) وأظهرت الدراسة أن نوعًا جديدًا من فيروس كورونا “20 آ. إي يو1” نشأ في إسبانيا في الصيف وتم اكتشافه لأول مرة لدى العمال الزراعيين.

ويقول العلماء إنه “منذ 20 يوليو، انتقل النوع الجديد من “كوفيد-19” مع المسافرين مع فتح الحدود في جميع أنحاء أوروبا، وتم تسجيله الآن في 12 دولة أوروبية، بالإضافة إلى هونغ كونغ ونيوزيلندا.

يذكر أن نسخة “20 آ. إي يو1” مسؤولة عن 90 بالمائة من حالات الإصابة بفيروس كورونا في بريطانيا، وحوالي 80 بالمائة في إسبانيا، و60 بالمائة في إيرلندا، وما بين 30-40 بالمائة في سويسرا وهولندا.

وتم العثور على نوع جديد من الفيروس في فرنسا وبلجيكا وألمانيا وإيطاليا ولاتفيا والنرويج والسويد.

ويعتقد باحثون أوروبيون أن تخفيف قيود السفر وانتهاكات إجراءات التباعد الاجتماعي في الصيف ساهمت في انتشار هذا النوع من فيروس كورونا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
19
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format