👮‍♂️ Government

Qatar strongly condemns knife attack in French city Nice

قطر تدين بشدة حادث الطعن في نيس الفرنسية

QNA

Doha: The State of Qatar expressed Thursday its strong condemnation and denunciation of the stabbing attack that took place in a church in the French city of Nice and led to the deaths and injuries.

The Ministry of Foreign Affairs renewed, in a statement today, the State of Qatar’s firm position of rejecting violence and terrorism regardless of the motives or reasons.

The ministry also stressed the State of Qatar’s rejection of targeting places of worship and terrorizing the peaceful.

The ministry expressed the condolences of the State of Qatar to the families of the victims, the French government and people, wishing the injured a speedy recovery.

قنا

الدوحة – باريس: أعربت دولة قطر عن إدانتها واستنكارها الشديدين، لحادث الطعن الذي وقع داخل كنيسة في مدينة نيس الفرنسية، وأدى إلى سقوط قتلى وجرحى. وجددت وزارة الخارجية، في بيان أمس، موقف دولة قطر الثابت الرافض للعنف والإرهاب مهما كانت الدوافع والأسباب. وشددت الوزارة على رفض دولة قطر التام استهداف دور العبادة وترويع الآمنين. وعبّرت الوزارة عن تعازي دولة قطر لذوي الضحايا ولحكومة وشعب فرنسا، وتمنياتها للجرحى بالشفاء العاجل.

هذا وأعلنت الشرطة الفرنسية، أمس الأول، مقتل ثلاثة أشخاص وإصابة آخرين في هجوم بسكين بمدينة «نيس» بجنوب شرق فرنسا. وقال كريستيان استروزي رئيس بلدية نيس في تصريحات صحفية، إن «السلطات ألقت القبض على المشتبه به»، وإن الشرطة فرضت طوقًا أمنيًا على محيط الكنيسة «نوتردام‏» في المدينة، حيث وقع الهجوم. وكان جيرالد دارمانان وزير الداخلية الفرنسي، قد أشار في تغريدة على موقع التواصل الاجتماعي تويتر، لعقد «اجتماع أزمة» إثر الحادث.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format