👮‍♂️ Government

GCO Announce The Results of Preliminary Investigation into Attempted Murder of Newborn Baby at HIA

مكتب الاتصال الحكومي يعلن عن نتائج التحقيقات الأولية في حادثة محاولة قتل رضيعة بمطار حمد

QNA

Doha: The preliminary investigation into the attempted murder of a newborn baby found in a very serious condition at Hamad International Airport (HIA), and the subsequent procedures taken by the authorities at the airport, including examining a number of female passengers, revealed that standard procedures were violated.

In a statement on Friday, the Government Communication Office (GCO) said, “Those responsible for these violations and illegal actions have been referred to the Public Prosecution Office.”

Following the directives of HE the Prime Minister and Minister of Interior Sheikh Khalid bin Khalifa bin Abdulaziz Al-Thani, specialized task forces are reviewing and identifying any potential gaps in the procedures and protocols followed at Hamad International Airport, in order to address them and ensure that any violations are avoided in the future, the GCO added.

HE the Prime Minister and Minister of Interior expressed the Government of the State of Qatar’s sincerest apology for what some female travelers went through as a result of the measures.

This incident is the first of its kind at HIA, which has served tens of millions of passengers without any issues like this before. What took place is wholly inconsistent with Qatar’s culture and values. Qatar is fully committed to the safety and security of all travelers arriving to or transiting through HIA.

قنا

الدوحة: أسفرت التحقيقات الأولية التي تقوم عليها اللجنة المشكلة للتحقيق في حادثة محاولة قتل الرضيعة التي وجدت في حالة شديدة الخطورة بمطار حمد الدولي، والإجراءات التي اتبعتها السلطات المعنية في المطار من بحث وتفتيش لعدد من المسافرات، عن وجود تجاوزات في الإجراءات المتبعة في مثل هذه الحالات.

وقال مكتب الاتصال الحكومي، في بيان يوم الأمس عطفاً على بيانه السابق بشأن الحادثة، إنه “تمت إحالة الواقعة والمسؤولين عن هذه التجاوزات والإجراءات غير القانونية إلى النيابة العامة المختصة بحسب الإجراءات المتبعة”.

وأضاف المكتب، أنه بناء على توجيه معالي الشيخ خالد بن خليفة بن عبدالعزيز آل ثاني رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية، يعكف عدد من فرق العمل المختصة على مراجعة وتحديد أية ثغرات يمكن أن تكون موجودة في الإجراءات والبروتوكولات ذات الصلة في مطار حمد الدولي، واتخاذ الإجراءات اللازمة لمعالجتها بشكل فوري، لضمان عدم وقوع أية تجاوزات في المستقبل.

وفي هذا السياق، أبدى معالي رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية، أسف حكومة دولة قطر العميق واعتذارها عما تعرضت له بعض المسافرات من تجربة مؤلمة أسفرت عنها تلك الإجراءات.

ومن الجدير بالذكر أن هذه الحادثة تعد الأولى من نوعها ولم يسبق لعشرات ملايين الأشخاص الذين سافروا عبر مطار حمد الدولي أن تعرضوا لأية مضايقات، وتؤكد دولة قطر أن ما جرى يتعارض مع الثقافة والقيم القطرية، وبأنها ستبقى حريصة كل الحرص على سلامة وأمن وراحة جميع المسافرين القادمين إليها أو العابرين من خلالها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
26
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format