💉 Health😎 LifeStyle

Does Coffee Dehydrate You? Recent study reveals the truth

هل تسحب القهوة الماء من جسمك؟ دراسة جديدة تكشف الحقيقة

By Dina Al Sabbagh – WGOQatar

We have long heard that coffee causes a decrease in the level of fluids, especially water, as some believe that coffee has a diuretic effect due to the caffeine in it, which obliges its drinkers to drink a cup of water to compensate, so how can we make sure of the validity of this belief? The German Dietetic Association issued a statement to her saying that it is not harmful to drink a glass of water after a cup of coffee, but this is not necessary. For many people, coffee contributes significantly to their total daily water intake as it is counted in the fluid balance like any other beverage such as juice, tea, and other drinks.

“Strobe”, a member of the German Association for Nutrition, added that drinking a cup of water with a cup of coffee is considered a good habit, in addition to being within the common traditions in our societies where coffee is served with a cup of cold water. This, in turn, indicates that coffee is a stimulant drink only, but this does not mean that coffee should be used to quench thirst or replace fresh water, drinking water and other low-calorie drinks, and yet there is nothing that prevents moderate consumption of up to 4 cups of coffee daily.

دينا الصباغ – WGOQatar

لطالما سمعنا أن القهوة تتسبب في انخفاض معدل السوائل وخصيصاً الماء، حيث يعتقد البعض أن القهوة لها تأثير مدر للبول بفعل الكافيين الموجود بها، وهو ما يُلزم شاربيها بتناول كوب من الماء للتعويض، فكيف نتأكد من صحة هذا الاعتقاد؟ 

أصدرت الجمعية الألمانية للتغذية تصريحاً لها يقول بأنه لا يضر شرب كوب من الماء بعد فنجان القهوة، لكن هذا ليس ضرورياً. فالبنسبة للعديد من الأشخاص، تساهم القهوة بشكل كبير في إجمالي استهلاكهم اليومي من المياه حيث يتم احتسابها ضمن توازن السوائل مثل أي مشروب آخر كالعصير والشاي وغيرها من المشروبات. 

وأضافت “شتروبه” عضو الجمعية الألمانية للتغذية، أن تناول كوب من الماء مع فنجان من القهوة يعتبر من العادات الجيدة، إضافةً إلى أنه ضمن التقاليد الشائعة في مجتمعاتنا حيث تقدم القهوة مع كوب ماء بارد. و هذا بدوره يدلنا على أن القهوة هي مشروب منبه فقط، ولكن لا هذا ينفي استخدام القهوة لإرواء العطش أو أن تحل محل المياه العذبة ومياه الشرب وغيرها من المشروبات منخفضة السعرات الحرارية، ومع ذلك ليس هناك ما يمنع من الاستهلاك المعتدل بما يصل إلى 4 أكواب من القهوة يومياً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format