🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Trump: You Will not Hear About “Covid-19” after November 4!

ترامب: لن تسمعوا عن كوفيد-١٩ بعد ٤ نوفمبر!

Agencies – WGOQatar Translations 

US President Donald Trump attacked the US news network CNN, stressing that it is not doing its job well and that it exaggerates talking about the Covid-19 (Coronavirus), pointing out that there will be no news about the epidemic on the next fourth of November, that is, the day after the day the US presidential election starts.

Speaking to a crowd of his supporters in Lumberton, North Carolina, President Trump said, “CNN does not see anything but Covid, Covid, and Covid only, and if a plane with 500 people on board crashes before their eyes, they will not say anything and ignore the matter and will continue to talk about Covid Covid Covid.”

“By the way, on the fourth of November, you will not hear more about it.” he added, in a sarcastic tone, “Please, Covid, do not go to vote, please, under any circumstances, we cannot go to vote … but the problem is that the people who went out to vote in Florida did not see any of that.” ».

On the other hand, President Trump said that his youngest son Barron was infected with the Corona virus for only 15 minutes, while talking to his supporters during a rally in Pennsylvania on Monday afternoon. Trump spoke about some details of his infection with his wife Melania and their 14-year-old son, Barron, of Covid-19 earlier this month, according to the British newspaper, The Daily Mail.

He referred to the “young and strong immune system” of his son. “The doctor told me that Baron’s Corona test is positive, and after only 15 minutes, I wanted to reassure my son, so I asked him about his health condition to tell me that he is fine and that the virus is gone,” he said.

The newspaper considered that Trump’s talk about his son’s experience with Coronavirus may send a message to the need to “return children to school”, a step that many countries hesitate to take due to health concerns from the epidemic.

According to the American Academy of Pediatrics, 792,000 children in the United States have been infected with the Coronavirus.

Melania Trump previously said her son Barron did not show any symptoms after testing positive for COVID-19.

Speaking in Pennsylvania, Trump also stressed that he had not given up in the battle against Covid-19, after the confused statements of a close confidant gave an opposite impression. A journalist asked him why he had given up fighting the pandemic, and Trump replied: “I haven’t given up on it. We are definitely turning the page”.

وكالات

 هاجم الرئيس الأمريكي دونالد ترامب شبكة سي إن أن الإخبارية الأمريكية، مؤكدًا أنها لا تقوم بعملها بشكل جيد وأنها تبالغ في الحديث عن فيروس كوفيد-١٩ (كورونا) لافتًا إلى أنه لن تكون هناك أخبار عن الوباء في الرابع من نوفمبر المقبل أي في اليوم التالي لبدء التصويت في الانتخابات الرئاسية الأمريكية.

وقال الرئيس ترامب مخاطبًا حشدًا من أنصاره في مدينة لومبيرتون بولاية نورث كارولينا «سي إن إن لا ترى شيئًا غير كوفيد، كوفيد، كوفيد فقط، وإذا سقطت طائرة على متنها 500 شخص أمام أعينهم لن يقولوا شيئًا وسيتجاهلون الأمر وسيستمرون في الحديث عن كوفيد كوفيد كوفيد»

وتابع «بالمناسبة في الرابع من نوفمبر لن تسمعوا عنه المزيد» وأضاف بنبرة ساخرة «من فضلك كوفيد لا تذهب للتصويت، من فضلك تحت أي ظرف نحن لا نستطيع ان نذهب للتصويت.. ولكن المشكلة أن الناس الذين خرجوا للتصويت في فلوريدا لم يروا شيئًا من ذلك».

ومن جهة أخرى، قال الرئيس ترامب إن ابنه الأصغر بارون أصيب بفيروس كورونا لمدة 15 دقيقة فقط، وذلك أثناء حديثه إلى أنصاره خلال تجمع حاشد في ولاية بنسلفانيا بعد ظهر الاثنين.

وتحدث ترامب عن بعض التفاصيل الخاصة بإصابته هو وزوجته ميلانيا ونجلهما بارون، البالغ من العمر 14 عامًا، بكوفيد-19 في وقت سابق من الشهر الجاري، وفق صحيفة «ديلي ميل» البريطانية.

وأشار ترامب إلى «جهاز المناعة الشاب والقوي» لنجله. وقال «أخبرني الطبيب أن نتيجة اختبار كورونا الخاصة ببارون إيجابية، وبعد 15 دقيقة فقط، أردت أن أطمئن على ابني فسألته عن حالته الصحية ليخبرني أنه بخير وأن الفيروس رحل».

واعتبرت الصحيفة أن حديث ترامب عن تجربة نجله مع كورونا رُبما تبعث برسالة إلى ضرورة «إعادة الأطفال إلى المدارس»، وهي خطوة تتردد في العديد من الدول على اتخاذها بسبب المخاوف الصحية من الوباء.

ووفق الأكاديمية الأمريكية لطب الأطفال، أُصيب 792 ألف طفل في الولايات المتحدة بفيروس كورونا.

وسبق أن قالت ميلانيا ترمب إن ابنها بارون لم تظهر عليه أي أعراض عقب ثبوت إصابته بكوفيد-19.

وأكد ترامب خلال حديثه في بنسلفانيا أيضًا أنه لم يستسلم في المعركة ضد كوفيد – 19 بعد تصريحات ملتبسة لأحد المقربين منه أعطت انطباعًا مُغايرًا. وسأله صحفي عن الأسباب التي دفعته إلى التخلي عن مكافحة الجائحة، فأجاب ترامب: لم أتخل عن ذلك. بدأنا نطوي الصفحة بالتأكيد.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format