🩺 Health🦠Coronavirus

Can our brain age differ due to a Coronavirus infection?

هل من الممكن أن يختلف العمر العقلي بسبب الإصابة بفيروس كورونا؟

By Kate Kelland | Reuters

London: People recovering from COVID-19 may suffer significant brain impact, with the worst cases of the linked to mental decline equivalent to the brain ageing by 10 years, researchers warned on Tuesday.

A non-peer-reviewed study of more than 84,000 people, led by Adam Hampshire, a doctor at Imperial College London, found that in some severe cases, coronavirus infection is linked to substantial cognitive deficits for months.

“Our analyses … align with the view that there are chronic cognitive consequences of having COVID-19,” the wrote researchers in a report of their findings. “People who had recovered, including those no longer reporting symptoms, exhibited significant cognitive deficits.”

Cognitive tests measure how well the brain performs tasks – such as remembering words or joining dots on a puzzle. Such tests are widely used to assess brain performance in diseases like Alzheimer’s, and can also help doctors assess temporary brain impairments.

Hampshire’s team analyzed results from 84,285 people who completed a study called the Great British Intelligence Test. The findings, which have yet to be reviewed by other experts,

The cognitive deficits were “of substantial effect size”, particularly among people who had been hospitalized with COVID-19, the researchers said, with the worst cases showing impacts “equivalent to the average 10-year decline in global performance between the ages of 20 to 70 “.

Scientists not directly involved with the study, however, said its results should be viewed with some caution.

“The cognitive function of the participants was not known pre-COVID, and the results also do not reflect long-term recovery – so any effects on cognition may be short term,” said Joanna Wardlaw, a professor of applied neuroimaging at Edinburgh University.

Derek Hill, a professor of medical imaging science at University College London, also noted that the study’s findings could not be entirely reliable, since they did not compare before and after scores, and involved a large number of people who self-reported having had COVID -19, who had no positive test.

“Overall (this is) an intriguing but inconclusive piece of research into the effect of COVID on the brain,” Hill said.

“As researchers seek to better understand the long term impact of COVID, it will be important to further investigate the extent to which cognition is impacted in the weeks and months after the infection, and whether permanent damage to brain function results in some people.” 

رويترز – ترجمة WGOQatar

لندن: حذر باحثون، يوم الثلاثاء، من أن الأشخاص الذين يتعافون من فيروس كورونا قد يعانون من تأثير كبير على الدماغ، حيث إن أسوأ حالات التدهور العقلي تعادل شيخوخة الدماغ لمدة 10 سنوات.

وجدت دراسة غير مختصة لأكثر من 84000 شخص، بقيادة آدم هامبشاير، الطبيب في إمبريال كوليدج لندن، أنه في بعض الحالات الشديدة، ترتبط عدوى فيروس كورونا بعجز إدراكي كبير لعدة أشهر.

وكتب الباحثون في تقرير عن النتائج التي توصلوا إليها: “تحليلاتنا … تتماشى مع وجهة النظر القائلة بأن هناك عواقب معرفية مزمنة للإصابة بفيروس كورونا”. “الأشخاص الذين تعافوا، بما في ذلك أولئك الذين لم يعودوا يعانون من الأعراض، أظهروا قصورًا إدراكيًا كبيرًا.”

تقيس الاختبارات المعرفية مدى جودة أداء الدماغ للمهام – مثل تذكر الكلمات أو ربط النقاط في اللغز. تُستخدم مثل هذه الاختبارات على نطاق واسع لتقييم أداء الدماغ في أمراض مثل الزهايمر، ويمكن أن تساعد الأطباء أيضًا في تقييم ضعف الدماغ المؤقت.

حلل فريق هامبشاير نتائج 84285 شخصًا أكملوا دراسة تسمى اختبار الذكاء البريطاني العظيم. النتائج التي لم يراجعها خبراء آخرون بعد،

قال الباحثون إن العجز المعرفي كان “ذو حجم تأثير كبير”، لا سيما بين الأشخاص الذين تم نقلهم إلى المستشفى بسبب اصابة بفيروس كورونا، حيث أظهرت أسوأ الحالات آثارًا “تعادل متوسط ​​انخفاض 10 سنوات في الأداء العالمي بين سن 20. إلى 70 بوصة.

ومع ذلك، قال العلماء الذين لم يشاركوا بشكل مباشر في الدراسة، إنه ينبغي النظر إلى نتائجها ببعض الحذر.

قالت جوانا واردلو، أستاذة التصوير العصبي التطبيقي في جامعة إدنبرة: “لم تكن الوظيفة الإدراكية للمشاركين معروفة قبل الفيروس، والنتائج أيضًا لا تعكس التعافي على المدى الطويل – لذا فإن أي تأثيرات على الإدراك قد تكون قصيرة المدى”.

كما أشار ديريك هيل، أستاذ علوم التصوير الطبي في جامعة كوليدج لندن، إلى أن نتائج الدراسة لا يمكن أن تكون موثوقة تمامًا، لأنها لم تقارن قبل الدرجات وبعدها، وشملت عددًا كبيرًا من الأشخاص الذين أبلغوا بأنفسهم عن إصابتهم بفيروس كورونا لم تكن لديهم نتيجة إيجابية.

قال هيل: “بشكل عام (هذا) هو بحث مثير للاهتمام لكنه غير حاسم في تأثير فيروس كورونا على الدماغ”.

“بينما يسعى الباحثون إلى فهم التأثير طويل المدى لفيروس كورونا بشكل أفضل، سيكون من المهم إجراء مزيد من التحقيق في مدى تأثر الإدراك في الأسابيع والأشهر التي تلي الإصابة، وما إذا كان التلف الدائم لوظائف المخ يظهر في بعض الأشخاص.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format