😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Qatar Green Building Council Announces Activities for Qatar Sustainability Week 2020

مجلس قطر للمباني الخضراء يعلن فعالياته في أسبوع قطر للاستدامة ٢٠٢٠

QNA

Doha: Qatar Green Building Council (QGBC), a member of Qatar Foundation (QF), announced a new set of programs and benefits for the fifth edition of Qatar Sustainability Week 2020, held from Oct. 31 to Nov. 7.

Qatar Sustainability Week 2020 will highlight Qatar’s contributions and the progress made towards implementing the UN’s sustainable development goals by presenting innovative and practical solutions to various stakeholders, to meet the environmental challenges in Qatar and the region. It will also provide the community in Qatar with the opportunity to learn about sustainable lifestyles and the tools available to help them adopt a more sustainable lifestyle.

During the event, QGBC will host two major events which constitute a series of conferences where important discussions will take place on sustainable strategies and practices.

The first virtual conference will be held on Nov. 1 entitled ‘Green Hospitality for FIFA World Cup Qatar 2022’ in cooperation with the Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC), which will highlight the current efforts of local partners in promoting a more sustainable hospitality sector in Qatar.

The first conference will also include a workshop with representatives from the Green Key program and hospitality sector in Qatar to provide an overview of the Green Key certification, best practices and case studies from Qatar.

The second virtual conference will be held on Nov. 5 entitled ‘World Green Building Council – Better Places for People MENA Launch’ which will address how best to accelerate the creation of a sustainable built environment by demonstrating its benefits to people’s health and well-being. The conference will identify, for interested stakeholders from different industries and sectors, actions that can bring about widespread change towards better environments for people.

Throughout the week, QGBC and its partners will hold a range of initiatives, events and activities that will promote sustainability and sustainable practices, and highlight the efforts made by organizations to ensure the participation of everyone in Qatar for a better future.

QGBC Director Engineer Meshal Al Shamari said during a press conference that a new feature was added to this year’s Qatar Sustainability Week to stimulate its movement towards change, as QGBC will encourage individuals and companies to reconcile their efforts with their passion and make a difference by pledging to work for a better tomorrow.

He stressed that the success of Qatar Sustainability Week is linked to support from the public and private sectors and that these partnerships are very important to develop solutions to challenges in various sectors in Qatar and the region.

He also talked about some of the different activities that will take place during Qatar Sustainability Week 2020, including waste recycling campaigns, sustainability awareness programs in schools, offices, parks and beaches, sand dune cleaning campaigns, tree planting, awareness programs on healthy food and lifestyle, and the UN’s sustainable development goals.

In addition, he invited everyone to participate in the conferences of Qatar Sustainability Week.

قنا

الدوحة: أعلن مجلس قطر للمباني الخضراء، عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، عن مجموعة البرامج والمزايا الجديدة للنسخة الخامسة من أسبوع قطر للاستدامة 2020 والذي يقام في الفترة من 31 أكتوبر الجاري إلى 7 نوفمبر المقبل.

وتسلط نسخة هذا العام من أسبوع قطر للاستدامة الضوء على مساهمات قطر والتقدم المحرز نحو تنفيذ أهداف الأمم المتحدة للتنمية المستدامة، من خلال عرض الحلول المبتكرة والعملية لمختلف أصحاب المصلحة، لمواجهة التحديات البيئية في قطر والمنطقة، كما ستوفر للمجتمع في قطر الفرصة للتعرف على أنماط الحياة المستدامة، والأدوات المتاحة لمساعدتهم على تبني أسلوب حياة أكثر استدامة.

وخلال الحدث، سيستضيف مجلس قطر للمباني الخضراء فعاليتين رئيسيتين، يشكلان سلسلة من المؤتمرات حيث ستجرى مناقشات مهمة حول الاستراتيجيات والممارسات المستدامة.

يعقد المؤتمر الافتراضي الأول تحت عنوان /الضيافة الخضراء لكأس العالم في قطر 2022/، في الأول من نوفمبر المقبل بالتعاون مع اللجنة العليا للمشاريع والإرث وسيسلط الضوء على الجهود الحالية للشركاء المحليين في الترويج لقطاع ضيافة أكثر استدامة في قطر، على أن يكون كأس العالم لكرة القدم 2022 الإرث الذي سيقود القطاع كما سيتعرض لتوجيه مؤسسات الضيافة، ومديري الفعاليات المرتبطة بكأس العالم FIFA قطر 2022، في تنفيذ أنشطة تشغيلية مستدامة.

كذلك سيشمل المؤتمر الأول ورشة عمل مع ممثلين من/المفتاح الأخضر الدولي/، وقطاع الضيافة في قطر، لتقديم لمحة عامة عن شهادة /المفتاح الأخضر/، وأفضل الممارسات، ودراسات الحالة من قطر.

ويعقد المؤتمر الثاني الافتراضي، في الخامس من نوفمبر المقبل حول الإطلاق الإقليمي لإطار عمل الصحة والرفاهية التابع للمجلس العالمي للأبنية الخضراء في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، كما سيتناول أفضل السبل لتسريع إنشاء بيئة مبنية مستدامة من خلال إثبات فوائدها لصحة الناس ورفاهيتهم. وسيحدد المؤتمر لأصحاب المصلحة المهتمين من مختلف الصناعات والقطاعات الإجراءات التي يمكن أن تحدث تغييرا واسع النطاق نحو توفير بيئات أفضل للناس.

وعلى مدار الأسبوع، يعقد مجلس قطر للمباني الخضراء وشركاؤه مجموعة من المبادرات والفعاليات والنشاطات التي تعزز الاستدامة، والممارسات المستدامة، وتسلط الضوء على الجهود التي تبذلها المنظمات لضمان مشاركة الجميع في قطر من أجل غد أفضل.

وأوضح المهندس مشعل الشمري مدير مجلس قطر للمباني الخضراء خلال مؤتمر صحفي عقد للإعلان عن فعاليات أسبوع قطر للاستدامة في نسخته الخامسة، أن هذا العام أضيفت ميزة جديدة إلى أسبوع قطر للاستدامة لتحفيز حراكه نحو التغيير حيث سيشجع المجلس الأفراد والشركات على التوفيق بين جهودهم وشغفهم، وإحداث الفرق من خلال التعهد بالعمل من أجل غد أفضل.

وأكد الشمري أن نجاح أسبوع قطر للاستدامة مرتبط بدعم القطاعين العام والخاص وأن هذه الشراكات مهمة للغاية لوضع حلول للتحديات في مختلف القطاعات في قطر والمنطقة.

وأضاف أن المجلس يسعى من عام إلى آخر للتقدم بخطى كبيرة نحو تعزيز ثقافة الاستدامة في قطر والمنطقة ، مشيرا إلى أنه في ظل انتشار جائحة كورونا /كوفيد-19/، التي أثرت على العالم بأسره توصل مجلس قطر للمباني الخضراء إلى مبادرات وأنشطة مبتكرة وجذابة للمشاركين في الفعالية، تتوافق مع متطلبات الصحة والتباعد الاجتماعي.

كما تحدث المهندس الشمري عن بعض الأنشطة المختلفة التي ستقام خلال أسبوع قطر للاستدامة هذا العام، وتشمل حملات إعادة تدوير النفايات، وبرامج التوعية بالاستدامة في المدارس، والمكاتب، والمنتزهات، والشواطئ، وحملات التنظيف في الكثبان الرملية، وغرس الأشجار، وبرامج التوعية حول الغذاء ونمط الحياة الصحيين، وأهداف الأمم المتحدة للتنمية المستدامة. بالإضافة إلى ذلك، داعيا الجميع للمشاركة في المؤتمرات الخاصة بأسبوع قطر للاستدامة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format