🌍 World

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

أغرب المناسبات والمهرجانات حول العالم

Al-Raya – WGOQatar Translations

Doha: The customs of some peoples carry many anecdotes and wonders that astonish other peoples of the world … especially that some of them extend for hundreds of years and are based on myths and illogical ideas.

Some of these customs have become over time suitable for holding festivals and entertainment events held annually that attract tourists and represent an additional source of income for these peoples.

Let’s take a quick look at some of the strangest customs of people in the world, and remember that what may seem very strange to you is normal for some people.


Water splashing – Thailand

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

If you are in Thailand during the 13th, 14th or 15th of April of each year, be aware of the water war that you may encounter while passing the roads. But you must know that spraying water in Thailand does not mean hostility, but rather a sign of affection, love and a desire by the locals to involve you in the Water Festival or water celebrations in Thailand, which are called The Songkran festival, meaning in Thai Songkran.

And it was named by this name as a metaphor for the time in which this famous celebration is held, as the month of April of each year has been determined to be the beginning of the Thai New Year, specifically on the 13th, 14th and 15th of April of each year, and at this time of the year the temperatures in Thailand are higher than their rates. It reaches 38 or 40 degrees Celsius in some southern areas of the country and in Bangkok it may reach 37 degrees Celsius, and therefore it is said in Thai (up nam), meaning in Arabic, bathing, due to the high temperature associated with humidity as well.

Water Pistols – South Korea

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

This fun festival expresses itself clearly, as it is a water pistol on hot summer days amid the streets full of music and celebrations in addition to a lot of wet clothes!

Lanterns – Hawaii

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

The most beautiful festival is the Lantern Festival on the island of Hawaii. If you have the opportunity to witness this festival yourself, we guarantee you beautiful sights that will not be erased from your memory.

The bullet ants – Brazil

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

According to the beliefs of the Satyr Maui tribe who live in the Amazon forests of Brazil, a boy does not become a man until he can withstand the bites of an army of the bullet ant.

The sting of this type of ant is one of the most painful insect stings, with some saying it feels like a bullet. And the celebration includes boys putting their hands-on gloves filled with these ants as they dance.

And this ritual is not only held once, but is repeated so the boy can handle the painful bites without crying. The day a boy endures this torture without a single tear is the day he becomes a man and is celebrated by the tribe.

Straw bear – England

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

This annual celebration takes place in many English villages and towns in the month of January each year, and falls on the Tuesday following “Plow Monday”.

According to the tradition, a local man wears a straw suit that makes him look like a huge bear, and then wanders around the village or town accompanied by revelers who dance and sing around him, as the celebration is supposed to mark the beginning of the agricultural season every year. At the end of the ceremony, the used straw suit is burned, and another one is made later for the celebration the following year.

Night of the Radishes – Mexico

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

In the month of December of each year, the Mexican city of (Oaxaca) holds an event known as the Night of Radish, where many amateur and professional contestants alike meet, and compete in engraving on radish to make small masterpieces from it, and although the idea seems very funny, the results are very distinctive The enthusiasm is intense despite the relatively small prize (roughly $ 650).

As is well known, this event originally started as a way to attract customers to the annual market, but with time the event began to take its own identity and became an independent event held for entertainment and competition in the first place.

Bread Festival – China

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

Like many other Chinese regions, the famous city of Hong Kong has its share of legends and celebrations related to it.

Every year, an annual festival is held in April or May, with traditional Chinese statues being carried and wandering the streets.

The origin of the festival goes back to a famine that struck the island in the eighteenth century, where legend talks about the fact that the famine continued until the residents carried statues and wandered in the streets, pleading for good luck

الراية

الدوحة: تحمل عادات بعض الشعوب العديد من الطرائف والعجائب التي تثير دهشة غيرها من شعوب العالم .. خاصة أن بعضها يمتد لمئات السنين، وتستند لخرافات وأفكار غير منطقية.

بعض هذه العادات أصبح بمرور الوقت مناسبة لإقامة مهرجانات وفعاليات ترفيهية تقام سنويًا تجذب السائحين وتمثل مصدر دخل إضافيًا لهذه الشعوب.

دعنا نلقي نظرة سريعة على بعض من أغرب عادات الشعوب في العالم، وتذكّر أن ما قد يبدو غريبًا جدًا بالنسبة لك هو طبيعي عند بعض الناس.

رش المياه – تايلاند

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

إذا كنت في تايلاند خلال أيام 13 أو 14 أو 15 أبريل من كل عام فاحترس من حرب المياه التي ربما تتعرّض لها أثناء مرورك بالطرقات. ولكن لابد أن تعلم أن رش المياه في تايلاند لا يعني العداوة وإنما دليل على المودة والحب ورغبة من السكان المحليين في إشراكك في مهرجان عيد الماء أو احتفالات الماء في تايلاند والتي تسمىThe Songkran festival أي باللغة التايلاندية سونجكران.

وسُمي بهذا الاسم كناية عن الوقت الذي يُقام فيه هذا الاحتفال الشهير حيث تم تحديد شهر أبريل من كل عام ليكون بداية العام التايلاندي الجديد وتحديدًا أيام 13 و14 و15 أبريل من كل عام، وفي هذا الوقت من السنة تكون درجات الحرارة في تايلاند أعلى من مُعدلاتها التي قد تصل إلى 38 أو 40 درجة مئوية في بعض المناطق الجنوبية للبلاد وفي بانكوك قد تصل إلى 37 درجة مئوية، وبالتالي يُقال بالتايلاندية (up nam) وتعني بالعربية الاستحمام نظرًا لدرجة الحرارة المُرتفعة المُصاحبة للرطوبة أيضًا.

المسدسات المائية – كوريا الجنوبية

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

هذا المهرجان المُمتع يُعبّر عن نفسه بوضوح، فهو عبارة عن مُسدسات مائية في أيام الصيف الحارة وسط الشوارع المليئة بالموسيقى والاحتفالات بالإضافة إلى الكثير من الملابس المُبللة!.

المصابيح – هاواي

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

أجمل المهرجانات على الإطلاق هو مهرجان المصابيح الذي يُقام في جزيرة هاواي. إذا سنحت لكم الفرصة لمُشاهدة هذا المهرجان بأنفسكم نضمن لكم مُشاهد خلابة لن تُمحى من ذاكرتكم.

النمل الرصاصي – البرازيل

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

طبقًا لمُعتقدات قبيلة ساتير ماوي والتي تعيش في غابات الأمازون في البرازيل، لا يُصبح الصبي رجلاً حتى يستطيع تحمّل لدغات جيش من النمل الرصاصي.

تعد لدغة هذا النوع من النمل من أكثر لدغات الحشرات ألمًا، إذ يقول البعض أنها تماثل شعور الطلقة الرصاصية. ويتضمّن الاحتفال وضع الصبية أيديهم في قفازات مليئة بهذا النمل وهم يرقصون.

كما أن هذا الطقس لا يُقام مرة واحدة وحسب، بل تتم إعادته حتى يستطيع الصبي تحمّل اللدغات المُؤلمة دون أن يبكي. اليوم الذي يتحمّل فيه الصبي هذا التعذيب دون أن تسيل منه دمعة واحدة هو اليوم الذي يُصبح فيه رجلًا، وتحتفي به القبيلة.

دب القش – إنجلترا

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

يُقام هذا الاحتفال السنوي في العديد من القرى والبلدات الإنجليزية في شهر يناير من كل عام، ويتصادف في يوم الثلاثاء التالي ليوم «اثنين المحراث».

ووفقًا للتقليد المُتبع يقوم أحد الرجال المحليين بارتداء بدلة من القش تجعله يبدو كدب ضخم، ومن ثم يتجول في أنحاء القرية أو البلدة بمرافقة المحتفلين الذين يرقصون ويغنون حوله، حيث يفترض أن يُجسّد الاحتفال بداية الموسم الزراعي في كل سنة. وفي نهاية الاحتفال يتم إحراق بدلة القش التي تم استخدامها، وتصنع واحدة أخرى لاحقًا للاحتفال في العام التالي.

ليلة الفجل – المكسيك

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

في شهر ديسمبر من كل عام تقيم مدينة (أوكساكا) المكسيكية حدثًا يشتهر باسم ليلة الفجل، حيث يجتمع العديد من المُتسابقين الهواة والمحترفين على حد سواء، ويتبارون في حفر الفجل والنقش عليه لصنع تحف صغيرة منه، ومع أن الفكرة تبدو مُضحكة للغاية، فالنتائج مميزة للغاية، كما أن الحماس شديد على الرغم من الجائزة الصغيرة نسبيًا (قرابة 650 دولارًا).

وفق ما هو معروف، فقد بدأ هذا الحدث أصلًا كطريقة لجذب الزبائن إلى السوق السنوي، لكن مع الوقت بدأ الحدث بأخذ هويته الخاصة وبات حدثًا مستقلًا يُقام للتسلية والمنافسة بالدرجة الأولى.

مهرجان الخبز – الصين

The Most Bizarre Events and Festivals Around the World

كما العديد من المناطق الصينية الأخرى، فمدينة هونغ كونغ الشهيرة تمتلك حصتها من الأساطير والاحتفالات المتعلقة بها.

وفي كل عام يقام مهرجان سنوي في شهر أبريل أو مايو مع حمل تماثيل صينية تقليدية والتجول بها في الشوارع.

يعود أصل المهرجان إلى مجاعة ضربت الجزيرة في القرن الثامن عشر، حيث تتحدث الأسطورة عن كون المجاعة استمرت حتى قام السكان بحمل تماثيل والتجول بها في الطرقات مُتضرعين للحصول على الحظ الجيد.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format