💰 Business👮‍♂️ Government

Qatar a Trusted Source for Clean Energy Sources

قطر مصدر موثوق لإمدادات الطاقة النظيفة حول العالم

QNA

Doha: The Peninsula highlighted in its editorial Tuesday that a subsidiary of Qatar Petroleum and the “National Grid Grain LNG” in the United Kingdom signed a long-term agreement for the storage capacity of liquefied natural gas and its return to its gaseous state, which came in light of Qatar’s global position as a reliable source of clean energy supplies around the world and the culmination of Qatar’s leadership in the field of liquefied gas industry.

The newspaper said that the agreement will enable the Qatar Petroleum affiliate to utilize the Isle of Grain LNG receiving terminal in Kent from mid-2025, by subscribing to the equivalent of up to 7.2 million tonnes per annum of the terminals future throughput capacity.

HE Minister of State for Energy Affairs and the President and CEO of Qatar Petroleum Saad Sherida Al Kaabi recently highlighted Qatars resilient LNG industry in a keynote speech delivered remotely at the start of the 9th Japan LNG Producer-Consumer Conference. “During these challenging times, Qatari LNG continued to flow to all markets”,HE highlighted.

Al Kaabi stressed the commitment of the State of Qatar towards its customers and partners, saying that “despite the pandemic, we continue to strengthen and expand our cooperation with all our existing long-term partners as well as with new partners across the world, providing security and diversity of LNG supplies.”

The newspaper revealed that Qatar is currently the main source of liquefied natural gas in the world. In 2017, Qatar announced its intention to increase LNG production capacity to 100 million tonnes per year. Such target was then increased in 2018 to 110 million tonnes per annum, and again, when Qatar obtained more data on the capability of the giant North Field, the target was increased in 2019 to 126 million tonnes per year by 2027.

In conclusion, the newspaper affirmed that Qatar Petroleum is committed to contribute to a better future by fulfilling todays economic needs, while safeguarding the environment and resources for generations to come. 

قنا

الدوحة: أبرزت صحيفة /البيننسولا/ الناطقة بالإنجليزية في افتتاحيتها اليوم، توقيع شركة تابعة لقطر للبترول و”شركة ناشيونال جريد جرين للغاز الطبيعي المسال” في المملكة المتحدة اتفاقية طويلة الأمد لسعة تخزين الغاز الطبيعي المسال وإعادته إلى حالته الغازية، والذي جاء انطلاقا من مكانتها العالمية كمصدر موثوق لإمدادات الطاقة النظيفة حول العالم وتتويجا للريادة القطرية في مجال صناعة الغاز المسال.

وأكدت الصحيفة أن الاتفاقية ستمكن الشركة التابعة لقطر للبترول من الاستفادة من السعة التخزينية لمحطة /آيل أوف غرين/ (Isle of Grain) لاستقبال الغاز الطبيعي المسال في مقاطعة /كينت/ اعتباراً من منتصف عام 2025، بما يصل إلى ما يعادل 2ر7 مليون طن في العام.

ولفتت إلى ما أعلنه سعادة المهندس سعد بن شريده الكعبي وزير الدولة لشؤون الطاقة، العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لقطر للبترول، خلال كلمة ألقاها في بداية المؤتمر التاسع لمنتجي ومستهلكي الغاز الطبيعي المسال في اليابان، أنه حتى في هذه الأوقات الصعبة، استمر الغاز الطبيعي المسال القطري في التدفق إلى جميع الأسواق.

وأوضحت أن الكعبي شدد على التزام دولة قطر تجاه عملائها وشركائها، قائلاً “على الرغم من الجائحة، فإننا نواصل تعزيز وتوسيع تعاوننا مع جميع شركائنا الحاليين على المدى الطويل، وكذلك مع شركاء جدد في جميع أنحاء العالم، وهو ما يوفر المزيد من الأمن والتنوع في إمدادات الغاز الطبيعي المسال”.

وكشفت الصحيفة أن قطر أصبحت حاليا اللاعب الرئيسي في مجال الغاز الطبيعي المسال في العالم، ففي عام 2017، أعلنت قطر نيتها رفع طاقتها الإنتاجية من الغاز الطبيعي المسال إلى 100 مليون طن سنويا، ثم رفعت سقف طموحاتها في عام 2018 إلى 110 ملايين طن سنويا، ثم قامت بزيادة هذا الهدف في عام 2019 إلى 126 مليون طن سنويا بحلول العام 2027.

وأكدت في ختام تعليقها على التزام “قطر للبترول” بالمساهمة في تحقيق مستقبل أفضل من خلال تلبية الاحتياجات الاقتصادية اليوم، مع الحفاظ على البيئة والموارد للأجيال القادمة في المستقبل .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format