🥅 LEAGUES🏟2022 Stadiums

Al Janoub Stadium Hosts AFC Champions League Final

استاد الجنوب المونديالي يستضيف نهائي دوري أبطال آسيا لكرة القدم

QNA

Doha: Al Janoub Stadium, one Qatar’s 2022 World Cup stadiums, will host the AFC Champions League final between Iran’s Persepolis FC, winner of West Asia, and the winner of East Asia.

The East Asia competitions will be played in Doha between Nov. 18 and Dec. 13, similar to the West Asia matches that took place in Doha between Sept. 14 and Oct. 3.

The AFC had previously announced the four stadiums that will host the East Asian qualifiers Khalifa International Stadium, Education City Stadium and Al Janoub Stadium, and Jassim Bin Hamad Stadium in Al Sadd Club, which are the same stadiums that previously hosted West Asian matches.

Al Janoub Stadium will host the quarter-finals matches on Dec. 10 and the semi-final match on Dec. 13. 

قنا

الدوحة: أعلن الاتحاد الآسيوي لكرة القدم رسميا يوم الأمس استضافة استاد الجنوب المونديالي لنهائي دوري أبطال آسيا لكرة القدم الذي سيجمع بين فريق بيرسيبوليس الإيراني بطل غرب آسيا مع المتأهل إلى النهائي من شرق آسيا.

وستلعب منافسات شرق آسيا بالعاصمة القطرية الدوحة خلال الفترة ما بين 18 نوفمبر و13ديسمبر المقبلين أسوة بمباريات الغرب التي جرت في الدوحة أيضا خلال الفترة ما بين 14 سبتمبر الماضي والثالث من أكتوبر الجاري.

وكان الاتحاد القاري قد نشر في وقت سابق الملاعب الأربعة التي ستحتضن تصفيات شرق آسيا.. وهي استاد خليفة الدولي، واستاد المدينة التعليمية واستاد الجنوب، إضافة إلى استاد جاسم بن حمد بنادي السد، وهي نفس الملاعب التي سبق أن استضافت مباريات غرب آسيا.. وسيستضيف استاد الجنوب مباراتي ربع النهائي يوم 10 ديسمبر، ومباراة نصف النهائي يوم 13 من الشهر نفسه.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format