⚽ QSL

Al Sailiya Beat Al Gharafa 4-2 in QNB Stars League

الدوري القطري: السيلية يستعيد نغمة الفوز برباعية في شباك الغرافة

QNA

Doha: Al Sailiya defeated Al Gharafa 4-2 in Week 5 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Ahli Stadium on Monday.

Mohanad Ali (fifth and 71st minutes), Mohammed Mudather (45+3) and Ahmed Hammoudan (60th minute) scored for Al Sailiya.

Muad Hassan (26th minute) and Jonathan Kodjia (35th minute) found the target for Al Gharafa.

Al Sailiya and Al Gharafa are now on seven and nine points respectively.

The fast-paced game saw high drama from start. The teams matched each other ball for ball.

Al Sailiya started the scoring act, with Mohanad being spot-on after he was put through by Mudather. The Iraqi striker evaded the marking of Al Gharafa defender Hector Moreno before shooting the ball home.

Al Gharafa fought back and struck twice. Both goals had individual brilliance written on them.

Muad fired home a free-kick with precision as Al Sailiya goalkeeper Amine Lecomte could not move much on his line. Kodjia then found the target with almost a solo effort.

The first-half injury time saw Mudather turn the scorer, with Mohanad doing the spadework, in what was a role reversal.

Ahmed Hammoudan, who switched from Al Khor to Al Sailiya along with Tiago Bezerra at the start of this season, missed a chance in the 39th minute as he shot over the bar.

There was no respite for action in the second half as well. After Kodjias header was saved with difficulty by Lecomte in the 55th minute, Al Sailiya scored twice more.

Hammoudan nodded home from close a faulty headed clearance by Homam Elamin off Tiagos cross on the hour mark. Mohanad then pounced on the ball after Al Gharafa defender Almahdi Ali failed to control it given to him in the form of a short thrown pass by goalkeeper Qasim Burhan and slotted the ball home.

As the game neared its end, Hammoudan and Al Gharafas Ahmed Alaaeldin hit their shots against the left upright and Al Sailiya cruised to victory.

قنا

الدوحة: استعاد السيلية نغمة الانتصارات بفوزه على نظيره الغرافة بواقع أربعة أهداف مقابل هدفين في المواجهة التي جمعت بين الفريقين مساء الأمس، في ختام مباريات الجولة الخامسة من الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) 2020 /2021.

وبهذه النتيجة، رفع السيلية رصيده إلى سبع نقاط في المركز السابع، وتجمد رصيد الغرافة عند تسع نقاط في المركز الرابع.

سجل للسيلية مهند علي في الدقيقتين /6 و71/ ومحمد مدثر وأحمد حمودان في الدقيقتين /45 و59/.. فيما أحرز هدفي الغرافة مؤيد حسن وجوناثان كودجيا في الدقيقتين /26 و35/.

جاءت المباراة قوية ومثيرة، ونجح النجم العراقي في تقديم أفضل مستوياته مع السيلية منذ الانضمام له بداية هذا الموسم، حيث رفع رصيده إلى أربعة أهداف في الصدارة مع الكوري الجنوبي نام تاي هي نجم السد.

واستحق السيلية الانتصار عطفا على ما قدمه من مستوى، على مدار الشوطين، وفي المقابل لم يكن الغرافة سيئا، لكن الأخطاء الدفاعية كانت سببا رئيسيا في الخسارة.

أعلن السيلية عن نواياه الهجومية مبكرا ولم يمنح الفرصة للاعبي الغرافة للدخول في أجواء المباراة، حيث استغل مهند علي خطأ هيكتور مورينو مدافع الغرافة الذي لم يستطع إيقاف مهند علي الذي استغل فارق السرعة لصالحه وانفرد بقاسم برهان حارس مرمى الغرافة وسدد الكرة أرضية قوية محرزا الهدف الأول في الدقيقة السادسة للسيلية.

حاول لاعبو الغرافة العودة في أجواء المواجهة وبالفعل جاء التعادل عن طريق ضربة حرة على حدود منطقة جزاء السيلية تصدى لها مؤيد حسن وسددها ببراعة لتسكن الكرة الزاوية اليسرى لمرمى السيلية معلنة عن هدف التعادل في الدقيقة 26.

وفي الدقيقة 35 استطاع جوناثان كودجيا استغلال مهارته وأحرز الهدف الثاني للغرافة، ولكن لم يصمت السيلية إذ سجل محمد مدثر هدف التعادل في الدقيقة الثانية من الوقت بدل الضائع لينتهي الشوط الأول بالتعادل 2-2.

بداية الشوط الثاني جاءت قوية واستطاع أحمد حمودان أن يضع السيلية في المقدمة من جديد بالهدف الذي أحرزه في الدقيقة 59 ليتقدم السيلية 3-2.

وفي الدقيقة 71 تمكن مهند علي من تسجيل الهدف الرابع لفريقه والثاني له بعد أن خطف الكرة من أمام المهدي علي وسدد بقوة في مرمى قاسم برهان، ومرت الدقائق المتبقية من عمر المباراة وسط محاولات هجومية من الجانبين دون تغيير النتيجة لتنتهي المباراة بفوز السيلية 4- 2.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format