🇶🇦 DOHA

Hamad International Airport statement on finding abandoned new-born at airport

التصريح الرسمي لمطار حمد حول العثور على مولود حديث الولادة مهجوراً في المطار

The Peninsula Online

Doha: Hamad International Airport (HIA) clarified in a statement issued today that a new-born infant was found abandoned at Hamad International Airport and was immediately provided medical attention and care.

“Concerned about the welfare of the mother, the medical professionals requested she be located prior to departing HIA and hence individuals who had access to the specific area of the airport where the new-born infant was found were asked to assist in the query,” HIA added.

Earlier Australian television network Seven News had reported that thirteen Australians women on a flight to Sydney were medically examined in an ambulance after the newborn was found in an airport bathroom.

In a mailed response Hamad International Airport clarified the matter with the following statement:

“On 2 October 2020, a new-born infant was found abandoned at Hamad International Airport. The new born infant was immediately provided with medical attention and care. Medical professionals expressed concern to officials about the health and welfare of a mother who had just given birth and requested she be located prior to departing HIA. Individuals who had access to the specific area of the airport where the new-born infant was found were asked to assist in the query.

At this time, the new-born infant remains unidentified, but is safe under the professional care of medical and social workers. The entire team at HIA requests anyone with any information or knowledge of the mother to contact us at hiamedia@hamadairport.com.qa.”

Source: thepeninsulaqatar

البينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar

الدوحة: أوضح مسؤولو مطار حمد الدولي في بيان صدر البارحة أنه تم العثور على مولود جديد مهجورًا في مطار حمد الدولي وتم توفير الرعاية الطبية له فورًا.

” طلب الطاقم الطبي تحديد موقع الأم قبل مغادرة مطار حمد الدولي نظرًا لقلقهم بشأنها” وأضاف مسؤولو المطار: ” طُلب من الأفراد الذين لديهم إمكانية الوصول إلى منطقة معينة من المطار حيث تم العثور على المولود الجديد المساعدة في الاستعلام،”.

ذكرت شبكة التلفزيون الأسترالية سيفين نيوز في وقت سابق أن 13 امرأة أسترالية على متن رحلة إلى سيدني خضعت للفحص الطبي في سيارة إسعاف بعد العثور على المولود الجديد في حمام المطار.

وأوضح مسؤولو المطار ما يلي في بيان تم إرساله بالبريد:

“في 2 أكتوبر 2020، تم العثور على طفل حديث الولادة مهجورًا في مطار حمد الدولي. تم تزويد المولود الجديد على الفور بالعناية الطبية والرعاية. أعرب الطاقم الطبي عن قلقهم للمسؤولين بشأن صحة الأم التي أنجبت لتوها وطلبوا تحديد مكانها قبل مغادرة مطار حمد الدولي. طُلب من الأفراد الذين تمكنوا من الوصول إلى منطقة معينة من المطار حيث تم العثور على المولود الجديد المساعدة في الاستعلام.

في هذا الوقت، يظل الطفل المولود حديثًا مجهول الهوية، ولكنه آمن تحت الرعاية المهنية للطاقم الطبي والاجتماعي. يطلب الفريق بأكمله في مطار حمد الدولي من أي شخص لديه أي معلومات أو معرفة عن الأم التواصل على hiamedia@hamadairport.com.qa “.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
8
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format