👮‍♂️ Government

Minister of State for Energy Affairs Takes Part in Interactive Discussion with India’s PM, Global Energy Sector Leaders

وزير الدولة لشؤون الطاقة يشارك في جلسة تفاعلية مع رئيس الوزراء الهندي وكبار قادة قطاع الطاقة في العالم

QNA

Doha: HE the Minister of State for Energy Affairs, the President and CEO of Qatar Petroleum, Saad bin Sherida Al Kaabi took part in a virtual interaction session with HE the Prime Minister of India Narendra Modi, for a discussion of various aspects of India’s energy sector.

The session, which was held on the sidelines of the “India Energy Forum”, brought Prime Minister Modi together with global oil and gas CEOs and experts for an exchange of ideas on India’s role in the global oil and gas sector, and on accelerating investment in India’s oil and gas value chain.

Minister of State for Energy Affairs Takes Part in Interactive Discussion with India's PM, Global Energy Sector Leaders

In his remarks during the interactive session, HE Minister Al Kaabi provided an overview of Qatar’s relations with India in the energy field with Qatar being India’s largest LNG supplier, in addition to partnerships that cover a wide spectrum of petroleum products and petrochemicals.

HE Minister Al Kaabi said, “We believe that natural gas is a critical component of India’s energy mix as the country seeks to boost its use across all sectors, while at the same time playing an important global role in curbing global warming. LNG, in particular, is affordable, efficient and environmentally sustainable; and we believe it is the ideal fuel for India.”

HE Minister Al Kaabi also noted the Indian government’s policy reforms designed to attract investors and to achieve its goal of a gas-based economy. His Excellency said, “We are pleased to see India continue to invest in gas infrastructure in line with the government’s policy reforms aiming to make India a gas-based economy, targeting a 15 percent share for gas in the country’s energy mix.”

India is one of the largest consumers of energy in the world and will be a major driver for future growth in demand for all types of energy – hydrocarbons as well as renewables.

قنا

الدوحة: شارك سعادة المهندس سعد بن شريدة الكعبي، وزير الدولة لشؤون الطاقة، العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لقطر للبترول، في جلسة تفاعلية عبر تقنية الاتصال المرئي مع دولة السيد ناريندرا مودي رئيس الوزراء الهندي تناولت أوجه قطاع الطاقة في الهند.

وقد انعقدت الجلسة على هامش “منتدى الطاقة الهندي”، حيث جمعت رئيس الوزراء الهندي مع عدد من الرؤساء التنفيذيين والخبراء العالميين في مجالي النفط والغاز لتبادل الأفكار حول دور الهند في هذا المجال عالميا وتسريع الاستثمار في هذين المجال فيها.

وخلال مشاركته في الجلسة، قدم سعادة وزير الدولة لشؤون الطاقة لمحة عامة عن العلاقة التي تربط دولة قطر مع جمهورية الهند في مجال الطاقة، حيث تعتبر دولة قطر أكبر مورد للغاز الطبيعي المسال للهند، بالإضافة إلى شراكات تغطي طيفا كبيرا من المنتجات البترولية والبتروكيماويات.

Minister of State for Energy Affairs Takes Part in Interactive Discussion with India's PM, Global Energy Sector Leaders

وقال سعادة المهندس سعد بن شريدة الكعبي: “نحن نعتقد أن بإمكان الغاز الطبيعي أن يكون عنصرا أساسيا في مزيج الطاقة في الهند، بينما تعزز استخدامه في جميع القطاعات ويلعب في الوقت نفسه دورا عالميا مهما في الحد من ظاهرة الاحتباس الحراري، فالغاز الطبيعي المسال، اقتصادي، وفعال، ومستدام بيئيا، ونعتقد أنه الوقود المثالي للهند”.

وأشار سعادته إلى إصلاحات الحكومة الهندية الهادفة إلى جذب المستثمرين وتحقيق اقتصاد قائم على الغاز، مضيفا: “يسعدنا أن نرى الهند تواصل الاستثمار في البنية التحتية للغاز بما يتماشى مع إصلاحات سياسات الحكومة لتحقيق اقتصاد قائم على الغاز بهدف أن يشكل الغاز ما نسبته 15 بالمائة من مزيج الطاقة في البلاد”.

وتعتبر الهند واحدة من أكبر مستهلكي الطاقة في العالم ومحركا رئيسيا للنمو المستقبلي في الطلب على جميع أنواع الطاقة – الهيدروكربونية والمتجددة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format