😎 LifeStyle🎬Movies

Apple and Netflix discussed acquiring ‘Bond’ movie for streaming

آبل ونيتفليكس تناقشان الحصول على حقوق بث فيلم بوند

Mark Gurman, Kelly Gilblom and Lucas Shaw/ Bloomberg

Metro-Goldwyn-Mayer Inc. held discussions with Apple Inc. and Netflix Inc. about taking its new James Bond film directly to streaming, according to people familiar with the situation, but the studio says it’s committed to a theatrical release.

The film, “No Time to Die,” could fetch hundreds of millions of dollars in a potential streaming sale, said the people, who asked not to be identified because the discussions were private. MGM declined to comment on any talks, but said the film “is not for sale.”

“The film’s release has been postponed until April 2021 in order to preserve the theatrical experience for moviegoers,” an MGM representative said.

Netflix and Apple declined to comment. Amazon Studios, another shopper for big-budget entertainment for its streaming service, said Friday that it’s not currently in talks to acquire the Bond film.

The MGM feature was originally scheduled to hit theaters in April 2020, but it was delayed until November after the Covid-19 pandemic forced theaters around the world to shut down. Even though cinemas have begun to reopen, consumers have been slow to return, and studios have been reluctant to release their biggest pictures. Earlier this month, “No Time to Die” was pushed back again until April 2021.

Nabbing the rights to “No Time to Die,” would have been a major coup for a streaming service and could have helped entice subscribers looking to watch the latest Bond movie. The Daniel Craig film, which cost about $250 million to produce, would be the most notable movie to switch to streaming due to the pandemic, though other films have taken a similar route.

Horror film “Antebellum” launched on premium home video in September, while “Mulan” debuted on Disney+ with a $30 charge. Apple also landed the movie “Greyhound” with Tom Hanks due to the pandemic. It debuted in July.

بلومبيرغ – ترجمة WGOQatar

أجرت شركة ميترو وغولدوين وماير. مناقشات مع شركة آبل. وشركة نيتفلكس. حول نقل فيلم جيمس بوند الجديد مباشرة إلى البث ، وفقًا لأشخاص مطلعين على الموقف ، لكن الاستوديو يقول إنه ملتزم بإصدار مسرحي.

قال الأشخاص الذين طلبوا عدم الكشف عن هويتهم لأن المناقشات كانت خاصة إن فيلم “نو تايم تو داي” قد يجلب مئات الملايين من الدولارات في عملية بيع متدفقة محتملة. ورفضت أم جي أم التعليق على أي محادثات، لكنها قالت الفيلم “ليس للبيع”.

وقال ممثل أم جي أم: “تم تأجيل عرض الفيلم حتى أبريل/ نيسان 2021 من أجل الحفاظ على التجربة المسرحية لرواد السينما”.

رفضت نيتفليكس وآبل التعليق. قالت أمازون ستوديوز، وهي متسوق آخر للترفيه بميزانية كبيرة لخدمة البث المباشر، يوم الجمعة إنها لا تجري حاليًا محادثات للحصول على فيلم “بوند”.

كان من المقرر أصلاً أن تصل ميزة أم جي أم إلى المسارح في أبريل/نيسان 2020، ولكن تم تأجيلها حتى نوفمبر بعد أن أجبر جائحة فيروس كورونا المسارح في جميع أنحاء العالم على الإغلاق. على الرغم من أن دور السينما قد بدأت في إعادة فتحها، كان المستهلكون بطيئين في العودة، وكانت الاستوديوهات مترددة في إصدار أكبر صورها. في وقت سابق من هذا الشهر، تم تأجيل فيلم “نو تايم تو داي” مرة أخرى حتى أبريل/نيسان 2021.

إن الحصول على حقوق فيلم “نو تايم تو داي” كان سيشكل انقلابًا كبيرًا لخدمة البث المباشر وكان من الممكن أن يساعد في جذب المشتركين الذين يتطلعون إلى مشاهدة أحدث أفلام بوند. فيلم دانيال كريج، الذي كلف إنتاجه حوالي 250 مليون دولار، سيكون الفيلم الأكثر شهرة لجذب العملاء إلى البث بسبب الوباء، على الرغم من أن الأفلام الأخرى قد اتخذت طريقًا مشابهًا.

تم إطلاق فيلم الرعب “أنتيبيليم” على فيديو منزلي ممتاز في سبتمبر/أيلول، بينما ظهر فيلم “مولان” لأول مرة على ديزني + بتكلفة 30 دولارًا. كما حصلت شركة آبل على فيلم “غراي هاوند” مع توم هانكس بسبب الوباء، والذي ظهر لأول مرة في يوليو/تموز.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format