🐎Various

Hamilton Wins Portuguese Grand Prix

هاميلتون يفوز بلقب سباق جائزة البرتغال الكبرى للفورمولا-١

QNA

Lisbon: Lewis Hamilton won for a record-breaking 92nd time in Formula 1 to become the driver with the most race wins in history at the Portuguese Grand Prix.

Two weeks after equalling the huge haul of 91 wins set by Michael Schumacher in 2006, Hamilton now holds the prestigious record outright with a victory that moves him potentially just two more races away from drawing level with the German great as a seven-time world champion.

Hamilton finished nearly 25.6 seconds ahead of Mercedes teammate Valtteri Bottas and 34.5 clear of Red Bull’s Max Verstappen for his eighth win of another dominant season. He also took an extra point for the fastest lap to extend his huge championship lead to 77 points over Bottas with just five races left.

قنا

لشبونة: توج البريطاني لويس هاميلتون بلقب سباق جائزة البرتغال الكبرى، الجولة الثانية عشرة من منافسات بطولة العالم لسباقات سيارات فورمولا-1 في الموسم الحالي، والذي أقيم للمرة الأولى يوم الأمس على مضمار بورتيماو بالبرتغال.

وتصدر هاميلتون سباق اليوم في معظم الفترات منذ بدايته ووسع الفارق تدريجيا لينهي السباق متقدما على الفنلندي فالتيري بوتاس الذي حل في المركز الثاني بالسباق اليوم ليواصل المطاردة مع هاميلتون على صدارة الترتيب العام للبطولة هذا الموسم رغم فارق النقاط الكبير بينهما، فيما حل الهولندي ماكس فيرشتابن في المركز الثالث.

وحطم هاميلتون اليوم الرقم القياسي في عدد الانتصارات في سباقات فورمولا واحد الذي كان يتقاسمه مع الالماني الاسطورة ميكايل شوماخر بطل العالم سبع مرات، محققا فوزه الثاني والتسعين في مسيرته.

وهو الفوز الثامن لهاميلتون هذا الموسم بعد ستيريا في النمسا والمجر وبريطانيا واسبانيا وبلجيكا وتوسكانا الايطالية وايفل الالمانية.

وعزز هاميلتون، بطل العالم ست مرات، حظوظه في اللقب الرابع على التوالي والسابع في مسيرته الاحترافية وبالتالي معادلة رقم قياسي آخر لشوماخر في عدد الألقاب العالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format