⚽ QSL

QNB Stars League: Al Duhail Beat Al Rayyan 2-1

الدوري القطري: الدحيل يستعيد نغمة انتصاراته بفوزه على الريان بثنائية

QNA

Doha: Holders Al Duhail defeated Al Rayyan 2-1 in Week 5 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Gharafa Stadium on Sunday.

Eduardo Rodriguez (Dudu) and Ramin Rezaeian scored for Al Duhail in the 68th (penalty) and 90+3 minutes respectively after Al Rayyan took the lead through Yacine Brahimi in the 42nd minute.

Al Duhail raised their points tally to nine and Al Rayyan stood on seven after five rounds of action.

The highlight match of Week 5 between last seasons champions and runners-up, both strong title contenders, lived up to its billing. Possession was almost even and both sides created opportunities galore.

Al Duhail produced an improved performance in the second half as they fought back from a first-half deficit to win by a last-gasp goal, which came off a free-kick.

The Red Knights could not have afforded defeat after losing their postponed match from Week 3 to Al Sadd in the midweek by a 1-3 margin. Dudu, Yousef Msakni and Almoez Ali led their charge.

Al Rayyan had an upper hand in the opening session and a quick move towards the end of the half saw them surge ahead, with Brahimi applying the finishing touch to a pass from Yohan Boli, giving goalkeeper Mohammed Al Bakri no chance.

Al Rayyan’s Abdulaziz Hatem sent his shot wide, Gabriel Mercado headed the ball wide of the target and Naif Al Hadhrami’s rising shot hit the underneath of the horizontal and the ball came back to play.

Meanwhile, Dudu’s grounder was neatly collected by Al Rayyan goalkeeper Fahad Younis and Abdulrahman Mohammeds shot crashed against the horizontal.

Changing ends, Brahimi continued to lead Al Rayyan’s challenge, but Al Duhail’s persistent efforts bore fruit as Dudu converted a penalty awarded when Dame Traore fouled substitute Mohammed Muntari.

The free-kick that resulted in Al Duhail’s winner came after Ahmed Abdel Maqsoud tripped Msakni and Ramin sent in a measured one even though the goalkeeper got his hand on to the ball. 

قنا

الدوحة: استعاد الدحيل نغمة انتصاراته بفوزه بهدفين مقابل هدف في الوقت القاتل على حساب نظيره الريان في المواجهة التي جمعت بينهما مساء الأمس، ضمن مباريات الجولة الخامسة من الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) 2020 / 2021.

وبهذا الفوز، رفع الدحيل رصيده إلى تسع نقاط، ارتقى بها إلى المركز الرابع، بينما تجمد رصيد الريان عند سبع نقاط، وتراجع إلى الترتيب السادس بفارق الأهداف عن الوكرة، صاحب المركز الخامس.

جاء فوز الدحيل في الوقت القاتل من عمر المباراة، حيث كانت النتيجة تشير إلى التعادل، ثم حصل على ركلة حرة مباشرة من على حدود منطقة الجزاء لعبها الإيراني رامين رضائيان وسجل منها هدف الفوز للدحيل.

سجل هدف الدحيل الأول لاعبه البرازيلي إدواردو بيريرا في الدقيقة 68 من ركلة جزاء، ورامين في الدقيقة 93، وسجل هدف الريان ياسين براهيمي في الدقيقة الـ37.

جاءت المباراة جيدة المستوى تبادل خلالها الفريقان السيطرة على مجريات الأمور، ونجح الريان في امتلاك زمام الأمور في الشوط الأول وترجمة تلك السيطرة إلى هدف أنهى به الشوط لصالحه.

وفي الشوط الثاني، سيطر الدحيل على مجريات الأمور نسبيا، ونجح في إدراك التعادل، وبعدها اشتعلت المباراة بين الفريقين اللذين بحث كل منهما عن الفوز، ومع توقعات الجميع بانتهاء المباراة بالتعادل كان للاعب الدحيل رضائيان رأي آخر، بعدما نجح في تسجيل هدف الفوز في الوقت القاتل.

كانت بداية المباراة سريعة من قبل الفريقين وكلاهما بحث عن التقدم وهز شباك الآخر، لاسيما أنهما يملكان القدرة الهجومية التي يمكن أن تقود إلى ذلك، وقد بدأ الدحيل التهديد بعد أن رسمت خطوطه التواجد في ساحة الريان عبر بيريرا والمعز والمساكني.

الريان شعر بأن الخطر أصبح يهدد مرمى الحارس فهد يونس لذا أخذ يبادر بالرد على محاولات غريمه بهجوم مرتد وسريع وتهديد مرمى محمد البكري، وهو ما جعل اللعب سجالا بينهما.

أصر الريان على التسجيل عبر هجوم سريع وخطير حتى نجح عبدالعزيز حاتم في قيادة هجمة سريعة بالدقيقة 37 ومررها إلى يوهان بولي الذي وضعها بدوره أمام براهيمي بالجزاء وتمكن من تسديد الكرة رائعة أخذت طريقها إلى الشباك على يمين الحارس البكري لينتهي الشوط الأول بتقدم الريان.

الشوط الثاني كان أكثر إثارة بين طموح الريان بالتعزيز وإصرار الدحيل على العودة مما جعل المد الهجومي حاضرا بقوة، وأصبحت الخيارات متاحة للطرفين.

وقد أجرى صبري لموشي مدرب الدحيل تبديلين بالدفع بمحمد مونتاري ولويز مارتن بدلا من المعز وبوضيف، وحصل الدحيل على ركلة جزاء بالدقيقة 68 بعد عرقلة محمد مونتاري من قبل دامي تراوري، وتصدى بيريرا للكرة وسجل منها هدف التعادل لفريقه.

بعد التعادل حاول الفريقان كسر التعادل عبر هجوم مستمر والتوغل إلى المنطقة الخطرة، ونجح الدحيل في استغلال كرة ثابتة من على مشارف الجزاء بالدقيقة ” 93″ وسددها بنجاح المحترف الإيراني رضائيان على يسار الحارس فهد يونس الذي لامس الكرة ولكنها عانقت الشباك، ليتمكن الدحيل من الظفر بالنقاط الثلاث.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format