👮‍♂️ Government

Qatar Charity Provides Urgent Relief Flood-Hit Areas in Sudan

إغاثة عاجلة من قطر الخيرية لمتضرري الأمطار بالسودان

QNA

Doha: Qatar Charity Field Teams have provided urgent relief for those affected by the floods which swept large parts of West Kordofan. The aid included emergency food and shelter assistance to more than 5,824 affected people.

Qatar charity teams were able to reach the most affected people in need of food and shelter materials in 15 villages of Al-Khoei in West Kordofan.

Commissioner for Humanitarian Aid in West Kordofan Mohamed Youssef said that Qatar Charity’s urgent humanitarian intervention for the relief of the affected areas helped them a lot in helping and supporting those affected in Al-Khoei, noting that the size of the damage to the areas in which Qatar Charity intervened was greater than the government’s capabilities.

Program Manager at Qatar Charity Office in Sudan Muhammad Musa said that the food aid came with the support of a Qatari donor who took the initiative to support the affected people in Al-Khoy with shelter materials and (832) basket containing quantities of urgent food needs, and indicated that about 5824 affected people have benefited from Qatari food aid.

Musa noted that the provision of tents and shelter materials to those whose homes were destroyed comes within the campaign (Safety for Sudan) which was able to reach the areas most affected by floods.

The campaign received official welcome and remarkable popular appreciation in Sudan.

قنا

الدوحة: قامت فرق قطر الخيرية الميدانية بإغاثة المتأثرين بالأمطار الغزيرة التي ضربت أجزاء واسعة من ولاية غرب كردفان، وقدمت مساعدات غذائية وإيوائية عاجلة لأكثر من 5824 شخصا من المتضررين منهم في عدد من قرى الولاية.

واستطاعت فرق قطر الخيرية الوصول عبر طرق وعرة إلى أكثر المتضررين حاجة لمواد الغذاء والإيواء في 15 قرية من قرى محلية الخوي في غرب كردفان.

من جانبه، قال محمد يوسف مفوض العون الإنساني بولاية غرب كردفان، إن تدخل قطر الخيرية بتقديم المساعدات الغذائية للمناطق المتأثرة بالولاية جاء في الوقت المناسب وساعدهم كثيرا في إعانة وجبر ضرر المتأثرين من الأمطار بمحلية الخوي، موضحا أن حجم الضرر الذي لحق بالمناطق التي تدخلت فيها قطر الخيرية كان أكبر من قدرات الحكومة.

بدوره، قال السيد محمد موسى مدير البرامج بمكتب قطر الخيرية في السودان، إن المساعدات الغذائية التي تم تقديمهما للمتأثرين من السيول والأمطار بولاية غرب كردفان جاءت بدعم سخي من أحد المحسنين وفاعلي الخير القطريين الذي بادر بدعم المتضررين في محلية الخوي بمواد إيواء و(832) سلة تضم كميات من الاحتياجات الغذائية العاجلة.

وأشار إلى استفادة نحو 5824 متضررا بولاية غرب كردفان من المساعدات الغذائية القطرية في وقت استفاد منها عشرات الآلاف من المتضررين بالولايات المنكوبة الأخرى.

ونوه بأن تقديم الخيام ومواد الإيواء للمتأثرين الذين دمرت منازلهم بسبب الأمطار، يأتي في إطار حملة (سالمة يا سودان) التي استطاعت الوصول بشكل عاجل إلى أكثر المناطق المتأثرة بالفيضانات والسيول والأمطار في ولايات الخرطوم ونهر النيل وسنار والجزيرة، الأمر الذي وجد ترحيبا رسميا، وتقديرا شعبيا لافتا في السودان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format