🌍 World

Oldest geoglyph discovered in Peru

اكتشاف أقدم جيوغليف “عمل فني محفور” في البيرو

AFP

A 2000-year-old cat geoglyph was found etched in a Peru desert. The huge feline figure is possibly the world’s oldest geoglyph. The figure discovered in southern Peru measures 37 metres across and forms part of the Nazca Lines, a collection of hundreds of mysterious artworks etched onto a plateau 250 miles south of Lima.

Other depictions include that of a hummingbird, pelican and a monkey. The geoglyph was discovered by a maintenance worker, who was at a visitor vantage point– it was already a popular tourist destination. The geoglyph, which had started to fade has been restored since its discovery about a week ago.

“Representations of this type of feline are frequently found in the iconography of ceramics and textiles in the Paracas society,” Ministry of Culture’s press release explained.

The Nazca Lines were created by removing top layers of rock and gravel to reveal lighter-coloured bedrock beneath by people from pre-Hispanic societies. Very few human-like figures have been found in the region– the depictions have been more of animals, birds, plants and everyday objects.
The geoglyphs, which were created between 500 BC and 500 AD, cover an area of around 450 square kilometres and was added to UNESCO’s World Heritage List in 1994.

“They are the most outstanding group of geoglyphs anywhere in the world and are unmatched in its extent, magnitude, quantity, size, diversity and ancient tradition to any similar work in the world,” reads a listing on UNESCO’s website.

ا ف ب – ترجمة WGOQatar

البيرو: تم العثور على قطة عمرها 2000 عام محفورة في صحراء بيرو. من المحتمل أن يكون تمثال القطط الضخم أقدم جيوغليف في العالم. يبلغ عرض الشكل المكتشف في جنوب بيرو 37 مترًا ويشكل جزءًا من خطوط نازكا ، وهي مجموعة من مئات الأعمال الفنية الغامضة المحفورة على هضبة على بعد 250 ميلاً جنوب ليما. تشمل الرسوم الأخرى طائرًا طنانًا وبجعًا وقردًا.

تم اكتشاف الجيوغليف من قبل عامل صيانة، كان في مكان سياحي، وتم اعادة ترميم الجيوغليف خلال اسبوع منذ اكتشافه، والذي كان قد بدأ بالتلاشي. وأوضح البيان الصحفي الصادر عن وزارة الثقافة أن “تمثيلات هذا النوع من القطط كثيراً ما توجد في أيقونات السيراميك والمنسوجات في مجتمع باراكاس”.

تم إنشاء خطوط نازكا عن طريق إزالة الطبقات العليا من الصخور والحصى للكشف عن صخور ذات لون أفتح تحتها من قبل أشخاص من مجتمعات ما قبل الإسبان. وقد تم العثور على عدد قليل جدًا من رسوم الشخصيات الشبيهة بالبشر في المنطقة، كانت الرسوم أكثرها للحيوانات والطيور والنباتات والأشياء اليومية.

تغطي الأشكال الجيوغليفية، التي تم إنشاؤها بين 500 قبل الميلاد و500 بعد الميلاد، مساحة تبلغ حوالي 450 كيلومترًا مربعًا وتمت إضافتها إلى قائمة التراث العالمي لليونسكو في عام 1994.

“إنها المجموعة الأكثر تميزًا من الأشكال الجيوغليفية في أي مكان في العالم ولا مثيل لها في مداها وحجمها وكميتها وحجمها وتنوعها وتقاليدها القديمة لأي عمل مماثل في العالم”، كما ورد في قائمة على موقع اليونسكو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format