🐎Various

Hamilton Earns Pole Position in Portuguese Grand Prix

هاميلتون ينطلق أولا في سباق جائزة البرتغال الكبرى للفورمولا-١

QNA

Lisbon: Lewis Hamilton snatched pole position for the Portuguese Grand Prix from team-mate Valtteri Bottas in a thrilling end to an unusual qualifying.

Hamilton and Bottas ran theoretically slower medium tyres to set their times and a key strategy call by the Briton could have made the difference.

Hamilton chose to do two hot laps at the climax to Bottas’ one, and the lead swapped between them as it played out. Red Bull’s Max Verstappen took third, from Charles Leclerc’s Ferrari.

Hamilton ended up beating Bottas by 0.101 seconds at the end of an unpredictable and exciting session. It was the 97th pole position of the world champion’s career.

قنا

لشبونة (البرتغال): حسم البريطاني لويس هاميلتون انطلاقه من المركز الأول في سباق جائزة البرتغال الكبرى ضمن منافسات بطولة العالم لسباقات سيارات فورمولا-1، والذي يقام للمرة الأولى على مضمار بورتيماو غدا /الأحد/، وذلك بعد تصدره التجارب الرسمية التأهيلية.

وحقق هاميلتون أفضل زمن في التجارب الرسمية على المضمار البالغ طوله 4684 مترا مسجلا دقيقة واحدة و652ر16 ثانية لينطلق من المركز الأول للمرة التاسعة هذا الموسم ويعزز رقمه القياسي المتمثل في الانطلاق من المركز الأول للمرة 97 في مسيرته، متقدما على الفنلندي فالتيري بوتاس، الذي جاء في المركز الثاني بفارق 1ر0 ثانية وسينطلق من المركز الثاني غدا، فيما سينطلق الهولندي ماكس فيرستابن من المركز الثالث.

ويتصدر هاميلتون الترتيب العام لفئة السائقين في بطولة العالم بفارق 69 نقطة أمام زميله بوتاس صاحب المركز الثاني.

وكان هاميلتون عادل الرقم القياسي للأسطورة الألماني مايكل شوماخر عندما حقق الانتصار رقم 91 له في سباقات فورمولا1-، عبر سباق جائزة إيفل الكبرى الذي أقيم على مضمار نوربرجرينج الألماني في 11 أكتوبر الجاري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format