💰 Business😎 LifeStyle👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

How to acquire approval from MoPH for holding exhibitions, conferences, cultural and sports events

كيفية الحصول على الموافقة من وزارة الصحة لإقامة المعارض والمؤتمرات والفعاليات الثقافية والرياضية

The Peninsula

Doha: As part of the process of the gradual lifting of COVID-19 restrictions, international sports events and competitions, as well as international conferences, exhibition and cultural events, were allowed to resume from October 1, subject to adherence to strict precautionary measures published by the Ministry of Public Health (MOPH). 

This follows the resumption of local events, which was announced as part of the launch of the phase four of the gradual lifting of restrictions on the 1st of September. 

In addition to following the MOPH precautionary measures, organizers are requested to seek approval from the MOPH to hold the event by submitting an application form with the details of the event, including information on the venue and participants. This approval is in addition to any other necessary approvals by other authorities. 

As part of the application, they are also requested to sign a declaration confirming their commitment to adhere to the precautionary measures published by MOPH. The application form can be downloaded from the MOPH website

The organizer must fill out the event application form and submit it, along with a covering letter, to the office of the Minister of Public Health, which will refer the request to the relevant Ministry of Public Health (MOPH) event focal point for approval. The request should be sent by email to: pr_com@moph.gov.qa 

MoPH has published a set of precautionary guidelines to facilitate the safe resumption of cultural events, exhibitions, conferences, and sports events while ensuring effective measures are in place to protect the health of participants, staff, and supporting personnel by reducing the risk of COVID-19 transmission. 

Organizers must adhere to all precautionary measures outlined in this guidance, which include, but are not limited to, the following: 

– Presenting a negative COVID-19 PCR test result certificate (conducted 48 hours before arriving), or adhering to testing at the airport upon arrival. Subsequent swabbing for COVID-19 PCR testing will be undertaken from all delegates every 3 days till the end of the individual or delegation participation in the event or until the completion of 2 weeks since arrival into Qatar. 

– All international delegates (including permanent support staff that need to accompany the delegates such as bus drivers and others) are required to enter hotel quarantine before participation in the event. 

– All exhibitors/speakers/organizers and all participants should wear face masks all the time while at the activity venue (athletes are exempted from this only while engaging in sports activities). 

– Adhering to a 1.5 m physical distance between people (9 m2 per person) at all times. 

– On arrival Check EHTERAZ App is downloaded for all participants who are 18 and above, check that the status is green to allow entry for all staff, organizers, delegates and public. 

– Thermal screening for employees, participants, and public, and entry only allowed for those of 37.8 degrees or less. 

– Maintain a registry of attendees and the sessions they attended to facilitate contact tracing if needed in case of clusters. 

Full Trade-shows, Exhibitions, Conferences and Cultural Events Guidance is available on the MOPH website here

Full Professional Sports Events Guidance is available on the MOPH website here

Source: thepeninsulaqatar

البينينسولا – ترجمة WGOQatar

الدوحة: في إطار عملية الرفع التدريجي للقيود المفروضة على فيروس كورونا، سُمح باستئناف الأحداث والمسابقات الرياضية الدولية، فضلاً عن المؤتمرات الدولية والمعارض والفعاليات الثقافية اعتبارًا من 1 أكتوبر/تشرين الأول، مع مراعاة الالتزام بالإجراءات الاحترازية الصارمة المنشورة من قبل وزارة الصحة العامة.

يأتي ذلك بعد استئناف الفعاليات المحلية، التي تم الإعلان عنها كجزء من إطلاق المرحلة الرابعة من الرفع التدريجي للقيود في الأول من سبتمبر/أيلول.

بالإضافة إلى اتباع الإجراءات الاحترازية من وزارة الصحة العامة، يُطلب من المنظمين الحصول على موافقة وزارة الصحة العامة لعقد الحدث من خلال تقديم نموذج طلب مع تفاصيل الحدث، بما في ذلك معلومات عن المكان والمشاركين. هذه الموافقة بالإضافة إلى أي موافقات أخرى ضرورية من قبل السلطات الأخرى.

كجزء من التطبيق، يُطلب منهم أيضًا التوقيع على إعلان يؤكد التزامهم بالالتزام بالإجراءات الاحترازية التي نشرتها وزارة الصحة العامة. يمكن تنزيل استمارة الطلب من موقع وزارة الصحة العامة.

يجب على المنظم ملء نموذج طلب الفعالية وتقديمه، مع خطاب دافع، إلى مكتب وزير الصحة العامة، والذي سيحيل الطلب إلى نقطة الاتصال المعنية بوزارة الصحة العامة للموافقة عليه. يجب إرسال الطلب عن طريق البريد الإلكتروني: pr_com@moph.gov.qa

نشرت وزارة الصحة العامة مجموعة من الإرشادات الاحترازية لتسهيل الاستئناف الآمن للفعاليات الثقافية والمعارض والمؤتمرات والفعاليات الرياضية مع ضمان اتخاذ تدابير فعالة لحماية صحة المشاركين والموظفين وموظفي الدعم من خلال الحد من مخاطر فيروس كورونا.

يجب على المنظمين الالتزام بجميع التدابير الاحترازية الموضحة في هذا الدليل، والتي تشمل، على سبيل المثال لا الحصر، ما يلي:

– تقديم نتيجة سلبية لاختبار فيروس كورونا ” PCR” (تم إجراؤه قبل 48 ساعة من الوصول)، أو الالتزام بالفحص في المطار عند الوصول سيتم إجراء المسح اللاحق لاختبار فيروس كورونا ” PCR” من جميع المندوبين كل 3 أيام حتى نهاية مشاركة الفرد أو الوفد في الحدث أو حتى اكتمال أسبوعين منذ الوصول إلى قطر.

– يتعين على جميع المندوبين الدوليين (بما في ذلك موظفي الدعم الدائم الذين يحتاجون إلى مرافقة المندوبين مثل سائقي الحافلات وغيرهم) الدخول إلى الحجر الصحي بالفندق قبل المشاركة في الحدث.

– يجب على جميع العارضين / المتحدثين / المنظمين وجميع المشاركين ارتداء الكمامات طوال الوقت أثناء تواجدهم في مكان النشاط (يُعفى الرياضيون من ذلك فقط أثناء مشاركتهم في الأنشطة الرياضية).

– الالتزام بمسافة ابتعاد 1.5 م بين الناس (9 م 2 للفرد) في جميع الأوقات.

– عند الوصول تحقق من تنزيل تطبيق “احتراز” لجميع المشاركين الذين تبلغ أعمارهم 18 عامًا فما فوق، تأكد من أن الحالة خضراء للسماح بدخول جميع الموظفين والمنظمين والمندوبين والجمهور.

– فحص درجة الحرارة للموظفين والمشاركين والجمهور ويسمح بالدخول فقط لمن تبلغ درجة حرارته 37.8 درجة أو أقل.

– الاحتفاظ بسجل للحاضرين والجلسات التي حضروها لتسهيل تتبع جهات الاتصال إذا لزم الأمر في حالة التكتلات.

يتوفر دليل كامل حول المعارض التجارية والمؤتمرات والفعاليات الثقافية على موقع وزارة الصحة العامة هنا.

يتوفر التوجيه الكامل للفعاليات الرياضية الاحترافية على موقع وزارة الصحة العامة هنا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format