👮‍♂️ Government

Customs arrest passenger for trying to smuggle “crystal meth” into Qatar

الجمارك تضبط مسافرا حاول تهريب مادة “الكريستال ميث” المخدرة إلى قطر

The Peninsula Online

Doha: The Hamad International Airport customs took a passenger into custody for trying to smuggle “Shabu”, an illegal drug prevalent in some parts of Asia.

The banned substance was hidden inside his clothes and weighed around 14grams.

The department has been issuing continuous warning against carrying illegal substances into the country.

Customs officers are provided with all means of support including the latest devices and continuous training to read body language of passengers and to be aware of the latest methods followed by smugglers.

Source: thepeninsulaqatar

الشرق

الدوحة: تمكنت الهيئة العامة للجمارك، ممثلة بجمارك مطار حمد الدولي عن ضبط مسافر حاول تهريب مادة الشبو المخدرة، وذلك في إطار حرص الهيئة على حماية أمن البلاد وأبناءها من المواد الممنوعة و المخدرة.

الهئية نشرت تغريدة على حسابها بموقع تويتر قالت فيها” إن جمارك مطار حمد الدولي تضبط مسافراً حاول تهريب مادة الشبو المخدرة . تم إخفاء المادة المخدرة بطريقة سرية داخل ملابسه “.

وأضافت الهيئة أن وزن المادة المضبوطة بلغ 14.0 جرام .

وكانت الهيئة قد حققت تطورا ملموسا في عملية الرقابة والمتابعة ووصلت لمراحل متقدمة في مكافحة التهريب على المستوى المحلي والاقليمي باعتماد اساليب استخبارية حديثة وتقنيات تكنولوجية متطورة، كما إن المنافذ الجمركية ملتزمة بتنفيذ كل الإجراءات الاحترازية والاحتياطات الوقائية بما يضمن حماية البلاد من فيروس.

والجدير بالذكر أن الهيئة ضبطت مؤخراً عددا من الضبطيات المتتالية لتؤكد سيرها بخطوات واثقة وثابتة نحو تطوير الأداء في العمل، إضافة إلى نجاح الهيئة في مسارها التدريبي الذى تبنته في الفترة الاخيرة والذي يعتمد على تكثيف التدريب النظري والميداني لمفتشي الجمارك.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format