🐎Various

Finn Bottas Leads First Portuguese Grand Prix Practice

الفنلندي “بوتاس” يتصدر التجارب الحرة للنسخة الأولى من سباق الجائزة الكبرى البرتغالي

QNA

Portimao: Finn Valtteri Bottas set the early pace in Formula 1 first official session in Portimao for the Portuguese Grand Prix.

Bottas tamed the cool and slippery conditions to set a time of 1m18.410s – the fastest ever lap of the Algarve International Circuit – to beat Mercedes teammate Lewis Hamilton to the top spot by 0.339s.

Both drivers were equipped with new control electronics to address the problem behind Bottas’s race-ending power unit failure at the preceding Eifel Grand Prix. Of the four other Mercedes-powered Racing Point and Williams drivers, only George Russell has also adopted the new parts, with the other three having already taken their second of a maximum of two electrics packs.

The two Mercedes cars were also running without the dual-axis steering device in anticipation of its ban next season.

Both also reported heavy front-tire graining near the end of their medium-tire runs.

قنا

بورتيماو (البرتغال) : سجل الفنلندي فالتيري بوتاس، سائق فريق مرسيدس، أفضل زمن يوم الأمس، متفوقا على زميله البريطاني لويس هاميلتون في التجربة الحرة الأولى للنسخة الأولى من سباق الجائزة الكبرى البرتغالي على مضمار /بورتيماو/، والمقرر بعد غد /الأحد/، وذلك ضمن منافسات بطولة العالم لسباقات سيارات /فورمولا -1/.

كما سجل بوتاس التوقيت الأسرع في حصة التجارب الثانية متفوقا على الهولندي ماكس فيرشتابن، فيما عانى لويس هاميلتون.

وحقق بوتاس أفضل زمن للفة على مضمار /بورتيماو/ البالغ طوله 4684 مترا مسجلا دقيقة واحدة و410ر18 ثانية.

ويعد مضمار /بورتيماو/ ثاني مضمار يشارك للمرة الأولى في استضافة سباقات /فورمولا- 1/ هذا الموسم، بعد مضمار /موجيلو/ الإيطالي، وذلك في الموسم الذي شهد الكثير من التغييرات في جدول المنافسات في ظل أزمة جائحة /كورونا/.

وجاء هاميلتون في المركز الثاني بالتجربة الأولى بفارق أكثر من 3ر0 ثانية خلف زميله بوتاس، وخلفهما ماكس فيرستابن، سائق ريد بول في المركز الثالث، بفارق نحو 8ر0 ثانية.

ويتصدر هاميلتون الترتيب العام لفئة السائقين في بطولة العالم بفارق 69 نقطة أمام زميله بوتاس صاحب المركز الثاني.

وفي التجربة الثانية، حقق سائق فريق مرسيدس، فالتيري بوتاس، المركز الأول مع تسجيله لتوقيت 1:17.940 دقيقة، فيما استمر تأخر هاميلتون وعدم ارتياحه، واكتفى بالمركز الثامن في نهاية التجارب على بعد 1.3 ثانية عن توقيت بوتاس الذي كان كافيا لتصدر هذه الحصة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format