💰 Business

Qatar Airways Takes Delivery of 3 A350-1000 Airbus Aircrafts

القطرية تستلم ثلاث طائرات جديدة من طراز إيرباص A350-1000

QNA

Doha: Qatar Airways announced Friday it has taken delivery of three more Airbus A350-1000 aircraft, reaffirming its position as the largest operator of Airbus A350 aircraft with 52 in its fleet.

All three A350-1000 are fitted with the airlines multi award-winning Business Class seat, Qsuite and will operate on strategic long-haul routes to Africa, the Americas, Asia-Pacific and Europe.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Akbar Al Baker said that “Qatar Airways is one of the few global airlines to have never stopped flying throughout this crisis. As one of the only airlines to continue taking delivery of new aircraft at this time, our strategic investment in modern, fuel-efficient twin-engine aircraft has enabled us to continue flying taking over 2.3 million people home on more than 37,000 flights since the start of the pandemic. Due to COVID-19s impact on travel demand, we will continue to fly greener and smarter by keeping our fleet of Airbus A380 grounded, as it is not commercially or environmentally justifiable to operate such a large aircraft in the current market.

“Environmentally conscious passengers can travel with the reassurance that Qatar Airways continuously monitors the market to assess both passenger and cargo demand to ensure it operates the most efficient aircraft on each route. Rather than being forced to fly oversized aircraft due to limited aircraft options, reducing the flexibility for passengers to travel when they want, Qatar Airways has a variety of sustainable aircraft it can choose from to offer more flights with the right capacity in each market. Passengers can also rely on our airline operate an honest schedule of flights with our mixed fleet giving us the ability to maintain services, and upgrade or downgrade aircraft size depending on passenger demand,” he added.

The airlines internal benchmark compared the A380 to the A350 on routes from Doha to London, Guangzhou, Frankfurt, Paris, Melbourne, Sydney and New York. On a typical one-way flight, the airline found the A350 aircraft saved a minimum of 16 tons of carbon dioxide per block hour compared to the A380. The analysis found that the A380 emitted over 80 percent more CO2 per block hour than the A350 on each of these routes. In the cases of Melbourne and New York the A380 emitted 95 percent more CO2 per block hour with the A350 saving around 20 tons of CO2 per block hour. Until passenger demand recovers to appropriate levels, Qatar Airways will continue to keep its A380 aircraft grounded, ensuring it only operates commercially and environmentally responsible aircraft.

Qatar Airways onboard safety measures for passengers and cabin crew include the provision of Personal Protective Equipment (PPE) for cabin crew and a complimentary protective kit and disposable face shields for passengers.

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن استلام ثلاث طائرات جديدة من طراز /إيرباص A350-1000/ يوم الأمس، وبذلك تصبح الخطوط الجوية القطرية تمتلك 52 طائرة من طراز A350 في أسطولها.

وتم تجهيز الطائرات الثلاث الجديدة بمقاعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال، وسيتم تخصيصها لتشغيل الرحلات الطويلة في أفريقيا والأمريكيتين وأوروبا ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، بهذه المناسبة، “تعتبر الخطوط الجوية القطرية إحدى شركات الطيران العالمية القليلة التي استمرت عملياتها ولم تتوقف عن تسيير الرحلات إلى كل مكان طيلة فترة الأزمة التي يمر بها العالم حاليا”.

وتابع “كما أننا إحدى شركات الطيران القليلة التي استمرت في استلام المزيد من الطائرات الجديدة في هذه الأوقات الصعبة، حيث إن استثمارنا الاستراتيجي في الطائرات ذات المحركين والتي تتسم بالكفاءة في استهلاك الوقود مكننا من الاستمرار في التحليق في الأجواء لنقل أكثر من 2.3 مليون مسافر على متن ما يزيد عن 37 ألف رحلة طيران إلى بلدانهم منذ انتشار جائحة كورونا (كوفيد-19)”.

وأكد أن “استمرارنا في مواصلة تشغيل رحلات طيران بما يتناسب مع مساعينا للحفاظ على البيئة، وفي نفس الوقت تشغيل رحلات بما يناسب كل سوق، مما يعني الاستمرار في إيقاف طائرة إيرباص A380 التي لا تعتبر الخيار الأمثل للإقبال العالمي على السفر حاليا”.

وأضاف “سيدرك المسافرون الذين يهتمون بالقضايا البيئية بأن رحلتهم معنا ستساهم في تحقيق ما يصبون إليه، حيث إننا في الخطوط الجوية القطرية نحرص على مواصلة مراقبة الأسواق لتقييم الإقبال على رحلات الركاب والشحن الجوي، وتشغيل الطائرة الأكثر كفاءة لخدمة كل وجهة”.

وأوضح الباكر أنه “بدلا من الاضطرار لتشغيل طائرات كبيرة الحجم بسبب محدودية الخيارات المتاحة وتقديم خيارات سفر قليلة جدا للمسافرين، تمتاز الخطوط الجوية القطرية بامتلاكها لأسطول من الطائرات المستدامة والمتنوعة، مما يمكنها من تقديم خيارات سفر متنوعة تتناسب مع الطلب على كل وجهة”.

وسيحظى المسافرون على طائرات إيرباص A350-1000 مع الخطوط الجوية القطرية العديد من المزايا، وهي حجم المقصورة أكثر مع نوافذ كبيرة، مما يمنح المسافرين شعورا بالرحابة، كما سيحظى المسافرون بمقاعد أوسع مقارنة بالطائرات الأخرى في فئتها، كما أنه تم تجهير كافة الطائرات بفلاتر تستخدم تقنيات حديثة لتنقية الهواء (HEPA)، مما يوفر هواء ذو جودة عالية في المقصورة، مع تجديد الهواء كل دقيقتين أو ثلاث دقائق.

وأجرت الناقلة القطرية دراسة للمقارنة بين طائرتي A350 وA380، عند تشغيلهما على رحلات من الدوحة إلى لندن وجوانزو وفرانكفورت وباريس وملبورن وسيدني ونيويورك.

وفي رحلة جوية نموذجية من اتجاه واحد، توفر طائرة A350 نحو 16 طنا من ثاني أكسيد الكربون في الساعة على الأقل، مقارنة بطائرة A380.

ووجدت الدراسة أن طائرة A380 انبعث منها ثاني أكسيد الكربون بنسبة 80 في المائة أكثر في الساعة الواحدة خلال الرحلات إلى كل وجهة.

وبالنسبة إلى الرحلات المتجهة إلى ملبورن ونيويورك، انبعث من طائرة A380 ما نسبته 95 في المائة من ثاني أكسيد الكربون أكثر في الساعة الواحدة، بينما وفرت طائرة A350 حوالي 20 طنا من ثاني أكسيد الكربون في الساعة. وإلى أن يتعافى الطلب على السفر ويعود إلى المستويات المناسبة، ستواصل الخطوط الجوية القطرية إبقاء طائراتها من طراز A380 على الأرض، وتشغيل الطائرات الأكثر كفاءة فقط.

واتخذت الناقلة الوطنية لدولة قطر عددا من الإجراءات لتعزيز تدابير السلامة على متن رحلاتها، من خلال تقديم معدات الحماية الشخصية لطاقم الضيافة، وحقيبة مستلزمات الحماية الشخصية وواقي للوجه للمسافرين على كافة الدرجات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format