🌍 World

Robots Will Take Over 80 Million Jobs

الروبوتات ستقضي على ٨٠ مليون وظيفة

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: World Economic Forum has conducted a study that robots will eliminate 85 million jobs in medium and large companies over the next five years, at a time when the Coronavirus pandemic accelerates changes in the workplace. A survey of nearly 300 global companies found that executives in four out of five companies are accelerating plans to digitize work, apply new technologies and squander the employment gains that have occurred since the 2007-08 financial crisis.

The Managing Director of the World Economic Forum Saadia Zahidi, said that “the Covid-19 pandemic has accelerated the transition to the future of work,” according to Reuters. The study also found that workers who will maintain their roles in the next five years, half of them will have to learn new skills, and that by 2025, employers will divide their work equally between people and machines.

In general, job creation slows as job destruction accelerates, as companies around the world use technology rather than humans to enter data, accounting and management tasks. In the same context the British Broadcasting Corporation (BBC) said, in June 2019, that robots will account for about 20 million jobs worldwide by 2030, which will lead to a widening of social inequality. The British Commission relied on what was said by the advisory group that carried out the study, called “Oxford Economics”, which is a private company that is interested in research and consultations and is based in Britain,

It indicated that robots are moving from factories to the service sector, and that this will make it difficult for workers with limited skills to find jobs elsewhere. Despite this, the Geneva-based forum said the good news is that “more than 97 million jobs will be created in the care economy in tech industries such as artificial intelligence and content creation.”

الشرق

الدوحة: توصلت دراسة أجراها المنتدى الاقتصادي العالمي إلى أن الروبوتات ستقضي على 85 مليون وظيفة في الشركات متوسطة وكبيرة الحجم خلال السنوات الخمس القادمة، في وقت تسرع فيه جائحة فيروس كورونا التغيرات في أماكن العمل. ووجد مسح شمل ما يقرب من 300 شركة عالمية أن المديرين التنفيذيين في أربع من كل خمس شركات، يسرعون خططا رقمنة العمل، ويطبقون تقنيات جديدة ويبددون مكاسب التوظيف التي حدثت منذ الأزمة المالية في عامي 2007-2008.

سعدية زهيدي، المديرة الإدارية للمنتدى الاقتصادي العالمي، قالت إن “جائحة كوفيد-19 سرعت الانتقال إلى مستقبل العمل”، وفقاً لما ذكرته وكالة رويترز. كذلك وجدت الدراسة أن العمال الذين سيحتفظون بأدوارهم في السنوات الخمس القادمة سيتعين على نصفهم تعلم مهارات جديدة، وأنه بحلول عام 2025، سيقسم أصحاب العمل أعمالهم بالتساوي بين البشر والآلات. 

وبشكل عام، يتباطأ خلق فرص العمل فيما يتسارع تدمير الوظائف، حيث تستخدم الشركات حول العالم التكنولوجيا عوضاً عن البشر في إدخال البيانات ومهام الحسابات والإدارة. في السياق ذاته، كانت هيئة الإذاعة البريطانية (بي بي سي) قد ذكرت، في يونيو 2019، أنه من المتوقع أن تستحوذ أجهزة الروبوت على حوالي 20 مليون وظيفة في أنحاء العالم بحلول عام 2030، مما سيؤدي إلى توسيع نطاق عدم المساواة اجتماعياً. 

الهيئة البريطانية استندت إلى ما قالته المجموعة الاستشارية التي نفذت الدراسة، وتدعى “أكسفورد إيكونوميكس”، وهي شركة خاصة تهتم بالبحوث والاستشارات ويوجد مقرها في بريطانيا، والتي أشارت إلى أن الروبوتات أخذت تنتقل من المصانع إلى قطاع الخدمات، وأن هذا سيصعب على العمال ذوي المهارات المحدودة العثور على وظائف في أي مكان آخر.

لكن وعلى الرغم من ذلك، قال المنتدى ومقره جنيف إن النبأ السار أن “أكثر من 97 مليون وظيفة ستنشأ في اقتصاد الرعاية في الصناعات التكنولوجية مثل الذكاء الاصطناعي وإنشاء المحتوى”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format