🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Daily Mail: Toothpaste Protects Against Coronavirus

ديلي ميل: معجون الأسنان يحمي من كورونا

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: A prominent British doctor said that cleaning the mouth with toothpaste before leaving the house may contribute greatly to preventing infection with the emerging coronavirus.

The British “Daily Mail” newspaper quoted Martin Addy, a professor of dentistry at the University of Bristol, that toothpaste contains the same chemicals found in antibacterial hand sanitizers, indicating that this will kill the coronavirus if it enters through the mouth and prevents it from reproducing.

The transmission of Coronavirus infection between people is most often through coughing or sneezing droplets, which can be caught from surfaces.

The British doctor stressed the need for people to brush their teeth every time they leave their homes, whether for work, shopping or playing sports. He also suggested using mouthwash to remove viral particles from the mouth and prevent the infected person from passing them on to others. According to dentists, the effect of anti-microbial toothpaste in the mouth lasts for three to five hours, and thus reduces the viral load in saliva.

الشرق

الدوحة: قال طبيب بريطاني بارز إن تنظيف الفم بمعجون الأسنان قبل الخروج من المنزل قد يساهم بشكل كبير في الوقاية من الإصابة بفيروس كورونا المستجد.

ونقلت صحيفة “ديلي ميل” البريطانية عن أستاذ طب الأسنان في جامعة بريستول، مارتين آدي، أن معجون الأسنان يحتوي على نفس المواد الكيمياوية الموجودة في مطهرات اليد المضادة للبكتيريا، مشيرا إلى أن ذلك سيؤدي إلى قتل الفيروس التاجي إذا دخل عن طريق الفم ويمنعه من التكاثر.

وغالبًا ما يكون انتقال عدوى فيروس كورونا بين الناس من خلال قطرات السعال أو العطس، والتي يمكن التقاطها من الأسطح.

لكن الأطباء يقولون إن الفيروس لا ينتقل فقط عن طريق الفم، بل يمكن أن يدخل الجسم عن بواسطة الأنف والعينين.

وشدد الطبيب البريطاني على ضرورة أن يقوم الناس يتنظيف أسنانهم في كل مرة يغادرون فيها منازلهم  سواء للعمل أو التسوق  أو ممارسة الرياضة.

ودعا السلطات إلى تشجيع العامة على تنظيف أسنانهم بنفس الطريقة التي يتم بها التوصية بارتداء الكمامات الواقية وغسل اليدين والحفاظ على التباعد الاجتماعي. 

كما اقتراح استخدام غسول الفم لإزالة الجزيئات الفيروسية من الفم ومنع الشخص المصاب من نقلها للآخرين.

وبحسب أطباء الأسنان يستمر تأثير معجون الأسنان المضاد للميكروبات في الفم لمدة ثلاث إلى خمس ساعات، وبالتالي يقلل من الحمل الفيروسي في اللعاب.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format