📱 Technology

Sold 2 Million Copies in 24 Hours .. Has Apple Slowed Down Old Versions in Favor of iPhone 12?

باعت منه ٢ مليون نسخة في ٢٤ ساعة .. هل أبطأت أبل الإصدارات القديمة لصالح آيفون ١٢؟

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Users in different regions of the world reported that their iPhones were suffering from slowdowns, and problems appeared when running some applications, such as the “WhatsApp” application.

These users accuse Apple of intentionally slowing down devices to push users to purchase newer models and devices. It is not strange for Apple to slow down devices through updates, or by launching new devices, as the company had recognized this earlier, when it announced that it had released a special feature for the iOS operating system that makes the phone run slower than usual.

According to the Arab portal for technical news, Apple sold more models of the new iPhone 12 in the first 24 hours of opening the door for initial order days ago, compared to the iPhone 11 models. According to global reports, Apple sold up to 2 million units of iPhone 12 in the first 24 hours, an increase of more than 800,000 units for iPhone 11.

During the first three days, analysts expect Apple to have sold up to 9 million units of iPhone 12, down from 12 million units for iPhone 11 in the same period. They say: The iPhone 12 Pro sold better than expected thanks to strong demand in China.

الشرق

الدوحة: أبلغ مستخدمون في مناطق مختلفة من العالم عن أن أجهزتهم من هواتف آيفون تعاني من بطء، وظهور مشاكل عند تشغيل بعض التطبيقات، على غرار تطبيق “واتساب”.

ويتهم هؤلاء المستخدمين شركة أبل بإبطاء الأجهزة عمدًا لدفع المستخدمين لشراء الموديلات والأجهزة الأحدث.

وليس غريباً على أبل القيام بإبطاء الأجهزة عبر التحديثات، أو عبر إطلاق أجهزة جديدة، فقد كانت الشركة قد اعترفت بذلك في وقت سابق، حين أعلنت أنها كانت أصدرت ميزة خاصة لنظام التشغيل iOS تجعل من الهاتف يعمل بشكل أبطأ من المعتاد.

وحسب البوابة العربية للأخبار التقنية، فقد باعت أبل عددًا أكبر من طُرز هاتف آيفون 12 الجديد في الساعات الـ 24 الأولى من فتح باب الطلب الأولي عليها قبل أيام، وذلك مقارنةً بطُرز هاتف آيفون 11 .

وبحسب تقارير عالمية، باعت أبل باعت ما يصل إلى مليوني وحدة من هاتف آيفون 12 في أول 24 ساعة، بزيادة أكثر من 800 ألف وحدة لهاتف آيفون 11.

وخلال الأيام الثلاثة الأولى، يتوقع محللون أن تكون أبل قد باعت ما يصل إلى 9 ملايين وحدة من آيفون 12، بانخفاض عن 12 مليون وحدة لهاتف آيفون 11 في المدة ذاتها.

ويقول هؤلاء: إن هاتف (آيفون 12 برو) بِيع على نحو أفضل من المتوقع بفضل الطلب القوي في الصين.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format