💰 Business🇶🇦 DOHA

Private companies in Qatar go on hiring spree

الشركات الخاصة في قطر تبدأ في موجة توظيف

Sachin Kumar | The Peninsula

Doha: Qatar’s private sector has come forward in stimulating local job market. Private companies have started mass hiring, signalling revival in Qatar’s job market. Many leading companies are now on hiring spree, highlighting prominent role being played by Qatar’s private sector in job creation.  

UCC holding was among one of the first companies which started mass hiring in September, indicating turnaround in the job market which was hit by COVID-19 outbreak. Taking the cue, other leading groups and companies have hit the job market and are scouting for local talent. 

NAAAS Holding Group, Galfar Al Misnad, National Industrial Contracting Company (NICC), the CCC (Consolidated Contractors Company) Group, IMAR Group, Saleh Al Hamad Al Mana and other big names are looking for talented workforce. They have placed advertisements in print and social media, seeking applications from prospective candidates. 

Companies from construction sectors are leading from the front in terms of hiring. Apart from construction, companies from logistics, health, food and beverages and retail sector are also scouting for local talent.

“The government has announced many new major projects which have created demand for construction companies,” a senior official of a construction company told The Peninsula. 

The ongoing hiring is not just for blue-collar unskilled workers. Companies are also looking for white-collar skilled workers. For example, NAAAS Holding Group has advertised for hiring professionals like civil engineer, HR Specialist, Digital Officer and Agricultural Operations Manager. Similarly, Galfar Al Misnad has advertised for Project Managers and Engineers.

However, the vacancies for unskilled workers are more than the vacancies for skilled workers.

The demand for technical jobs has also surged as companies are looking for HVAC technicians, industrial electricians, foreman and surveyors. Companies have also advertised for carpenters, masons, drivers, steel fixers, crane operators and labourers. One of the main features of ongoing hiring is the promise of competitive salaries by companies. They have said the new minimum wage will be applied while recruiting new employees. 

Source: thepeninsulaqatar

البينينسولا قطر – ترجمة WGOQatar

الدوحة: لقد تقدم القطاع الخاص في قطر إلى الأمام في تحفيز سوق العمل المحلي. بدأت الشركات الخاصة في التوظيف الجماعي، مما يشير إلى انتعاش سوق العمل في قطر. تعمل العديد من الشركات الرائدة الآن على التوظيف، مما يسلط الضوء على الدور البارز الذي يلعبه القطاع الخاص في قطر في خلق فرص العمل.

شركة ” يو.سي.سي”القابضة كانت من بين أولى الشركات التي بدأت التوظيف الجماعي في سبتمبر مما يشير إلى التحول في سوق العمل الذي تضرر من تفشي فيروس كورونا, و اتباعاً لها, عدة شركات رائدة أخرى بدأت البحث في سوق العمل عن المواهب المحلية.

شركة “ناس” القابضة، وشركة جلفار المسند، والشركة الوطنية للمقاولات الصناعية، وشركة المقاولين الموحدة، ومجموعة إيمار وصالح محمد المانع والعديد غيرهم من الأسماء الكبيرة تبحث عن القوى العاملة الموهوبة. واضعين اعلاناتهم في وسائل الإعلام المطبوعة وشتى وسائل التواصل الاجتماعي بحثا عن طلبات من المرشحين المحتملين.

شركات البناء هي الرائدة من حيث التوظيف، لكنهم ليسوا الوحيدون،حيث تبحث شركات الخدمات اللوجستية ، والصحة ، والأغذية والمشروبات ، وقطاع البيع بالتجزئة أيضًا عن المواهب المحلية.

صرح مسؤول كبير في شركة إنشاءات لصحيفة “بينينسولا” عن إعلان الحكومة الحكومة عن العديد من المشاريع الكبرى الجديدة التي أدت إلى زيادة الطلب على شركات البناء.

التوظيف المستمر ليس فقط للعمال اليدويين. تبحث الشركات عن عمال ماهرين من ذوي الأعمال اليدوية، ولكنهم أيضا بحاجة لتوظيف محترفين، على سبيل المثال أعلنت شركة “ناس” عن حاجتها لمهندس مدني ومختص موارد بشرية ومسؤول رقمي ومدير عمليات زراعية. وبالمثل قامت شركة جلفار المسند بإعلان حاجتها لتوظيف مديري مشروع ومهندسين. ومع ذلك، فإن الشواغر للعمال اليدويين هي أكثر من الشواغر للعمال المحترفين.

ارتفع الطلب على الوظائف الفنية أيضًا حيث تبحث الشركات عن فنيين وكهربائيين صناعيين ومساحين ورؤساء عمال، قامت الشركات أيضًا بالإعلان عن النجارين والبنائين والسائقين ووكلاء الصلب ومشغلي الرافعات والعمال. واحدة من السمات الرئيسية للتوظيف المستمر هو وعد الشركات برواتب تنافسية. قالوا إنه سيتم تطبيق الحد الأدنى الجديد للأجور أثناء تعيين موظفين جدد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format