⚽ QSL

Al Rayyan Beat Al Wakrah 1-0 in QNB Stars League

الدوري القطري: الريان يستعيد نغمة انتصاراته بهدف نظيف في شباك الوكرة

QNA

Doha: Al Rayyan beat Al Wakrah 1-0 in Week 4 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Gharafa Stadium on Monday.

Yohan Boli netted the all-important goal in the 49th minute as Al Rayyan, the previous season’s league runners-up, now have seven points.

Al Wakrah stood on six points.

Al Rayyan were held 1-1 by Al Sailiya in their opener, but they put that defeat behind them by defeating Al Gharafa 3-1.

However, The Lions, coached by Uruguayan Diego Aguirre, lost 0-1 to Qatar SC in Week 3 after which the QNB Stars League took a break.

Al Wakrah, who upset reigning champions Al Duhail 1-0 in Week 2, had lost 1-2 to Al Ahli in their opener, but beat Umm Salal 2-0 in Week 3.

Not many opportunities came the teams’ way in a barren first half.

Boli headed against the right post off a free-kick by Brahimi in the 37th minute.

Four minutes later, Al Wakrah’s spearhead Mohamed Benyettou hit the side-netting off a rebound from the left upright.

Al Rayyan upped their ante in the second and were soon rewarded as Boli was spot-on for a pass from Naif Abdulraheem, giving goalkeeper Saoud Al Khater no chance.

The Ivory Coast striker attempted a similar shot in the 66th minute, but the ball went over the bar.

Al Wakrah’s Omar Ali came up with a header in the 82nd minute, too feeble to test Al Rayyan goalkeeper Fahad Younis.

Al Wakrah desperately sought an equaliser, which never came.

Deep into stoppage time when Al Wakrah threw everything into attack, Al Rayyan’s Abdulaziz Hatem scored a goal off a counter-attack, but was disallowed for offside.

قنا

الدوحة: استعاد الريان نغمة الانتصارات بفوزه بهدف دون رد على حساب نظيره الوكرة في المواجهة التي جمعت بين الفريقين مساء الأمس على استاد ثاني بن جاسم بنادي الغرافة ضمن الجولة الرابعة من الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) 2020 / 2021.

وبهذه النتيجة رفع الريان رصيده إلى سبع نقاط، فيما ظل رصيد الوكرة ست نقاط، وسجل هدف الريان الوحيد لاعبه يوهان بولي بالدقيقة 49 .

كانت بداية المباراة حذرة من جانب الفريقين خشية الهدف المبكر الذي قد يربك الحسابات لأي منهما، وحاول الوكرة أن يبدأ التهديد الأول وهو ما حصل بعد مرور ثلاث دقائق بكرة قوية سيطر عليها الحارس فهد يونس.

وأصبح اللعب سجالا بين الفريقين فهجمة هنا وأخرى هناك إلا أنها كانت تفتقر إلى التعامل السليم أمام المرمى، مما أبقى الشباك نظيفة لينتهي الشوط الأول بالتعادل السلبي.

مع بداية الشوط الثاني ظهر إصرار الريان على الهجوم وتحرك يوهان بولي وياسين براهيمي في ساحة الوكرة وهو ما وضع الدفاع تحت الضغط، وشدد من المد الهجومي فيما كان هناك تراجع واضح للوكرة عما كان عليه في الشوط الأول.

أسفر ضغط الريان عن هدف التقدم عن طريق يوهان بولي بالدقيقة 49 من كرة تسلمها بالجزاء ومن ثم سددها قوية لشباك الحارس سعود الخاطر.

هدف التقدم للريان حفزه على البحث عن آخر، وقد لاحت بعض الفرص التي وضعها براهيمي أمام بولي إلا أنه تسرع في التسديد في أكثر من كرة سانحة، كما أهدر براهيمي فرصة بعد أن سدد كرة بجوار القائم وهو في وضع انفراد صريح.

حاول الوكرة في الدقائق الأخيرة العودة وهاجم إلا أن دفاع الريان نجح في التعامل مع كل هذه الهجمات، وفي الوقت بدل الضائع ألغت تقنية حكم الفيديو المساعد /الفار/ هدفا للريان سجله عبدالعزيز حاتم بداعي التسلل، وبمرور الوقت ينتهي الشوط الثاني والمباراة بفوز الريان بهدف دون رد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format