⚽ QSL

Al Ahli Beat Al Sailiya 2-0 in QNB Stars League

الدوري القطري: الأهلي يواصل الصدارة بثنائية نظيفة في شباك السيلية

QNA

Doha: Al Ahli blanked Al Sailiya 2-0 in Week 4 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Ahli Stadium on Sunday.

Hernan Perez (second minute) and Abdulrasheed Umaru (57th minute) scored for Al Ahli, who raised their points tally to 12 with an all-win record to be the only team to do so thus far in this seasons league competition.

Al Sailiya stood on four points from as many games.

Al Ahli’s earlier wins were against Al Wakrah (2-1), Al Arabi (2-0) and Al Khor (1-0) in that order.

Perez was the architect of The Brigadiers brilliant show as he gave assist for Umarus goal as well.

Al Ahli opened the scoring so early in the game and Al Sailiya in fact never recovered from the shock. Nothing went The Peregrines way as the reinforced squad this season, consisting of new recruits Tiago Bezerra, Mohanad Ali and Ahmed Hammoudan, struggled to find a footing.

Both goals resulted from defensive mistakes.

Perez scored as he pounced on a minus pass by Al Sailiya captain Majdi Siddiq to team-mate Ghanem Al Qahtani, who failed to receive the ball before the Paraguayan took control and placed it in past goalkeeper Amine Lecomte.

Perez and Nabil El Zhar led Al Ahlis charge and the latter sent a ground shot wide. So was Umaru in the first half while, at the other end, Mohanad sent a shot over the bar.

Changing ends, Tiago sent a free-kick wide before Umaru found the target, with Perez providing him with a cross from the right.

Al Ahlis Hazem Shehata made two serious attempts at the goal. The first time, he was unlucky to have missed the mark in the 72nd minute and then Lecomte thwarted him in the 86th minute. He scored the next minute, but the goal was disallowed for offside.

Al Sailiya could have reduced the margin in stoppage time, had Hammoudans header gone in.

قنا

الدوحة: واصل الأهلي تحليقه منفردا بالصدارة بعد تحقيقه فوزه الرابع تواليا بثنائية نظيفة على نظيره السيلية في المواجهة التي جمعت بين الفريقين لحساب مباريات الجولة الرابعة من الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) 2020 / 2021.

سجل هدفي الأهلي كل من هيرنان بيريز وعبدالرشيد اومارو في الدقيقتين 2 و57.

وبهذه النتيجة رفع الأهلي رصيده إلى 12 نقطة في الصدارة منفردا، وتجمد رصيد السيلية عند أربع نقاط في المركز السابع.

جاءت المباراة جيدة المستوى واستحق فريق الأهلي الفوز، حيث سجل هدفين وألغت تقنية حكم الفيديو المساعد /الفار/ هدفا ثالثا له سجله حازم شحاته، كما أهدر أكثر من فرصة.

وحقق الأهلي العلامة الكاملة اليوم بعد فوزه في المباراة الرابعة على التوالي في الدوري، حيث سبق أن فاز في الجولة الأولى على الوكرة بهدفين مقابل هدف، وفي الجولة الثانية فاز على العربي بثنائية نظيفة، وفي الثالثة فاز على الخور بهدف دون رد.

جاءت المواجهة مثيرة في أحداثها وتحديدا في الدقيقة الثانية عندما أعاد مجدي صديق لاعب السيلية الكرة إلى زميله غانم القحطاني الذي لم يتمكن من لعبها أو تمريرها لتمر من تحت قدميه ويخطفها هيرنان بيريز مهاجم الأهلي وينفرد بالمرمى مسجلا الهدف الأول.

كان هذا الهدف المبكر سببا في أن يكون الأداء مفتوحا من الجانبين بشكل مبكر للغاية، حيث حاول كل فريق أن يسيطر، ولكن هذا الهدف منح لاعبي الأهلي ثقة في أنفسهم وكان من الممكن أن يضيفوا هدفا آخر، خاصة وأنه لاحت فرص مؤكدة أمام كل من نبيل الزهر وهيرنان بيريز وعبدالرشيد اوماروا، ولكنهم لم يستثمروها.

وفي المقابل تواجد السيلية في بعض المحاولات الهجومية من خلال أحمد حمودان وتياجو بيزارا، ولكنها لم تكن لها فعالية أو خطورة حقيقية، وتأثر أداء السيلية بالهدف المبكر الذي مني به مرماه، لينتهي الشوط الأول بتقدم الأهلي بهدف دون رد.

واستمر الأداء الهجومي في الشوط الثاني من الجانبين ولكن بدون فعالية من جانب السيلية، وفي المقابل تمكن الأهلي من إحراز الهدف الثاني في الدقيقة 57 بتمريرة عرضية من بيريز ناحية اليمين إلى داخل منطقة الجزاء وصلت إلى اوماروا الذي استلمها ببراعة وسط مدافعي السيلية وسدد بقدمه مباشرة محرزا الهدف الثاني.

بعد الهدف الثاني دانت السيطرة لصالح الأهلي ووصل لاعبوه أكثر من مرة لكلود أمين حارس مرمى السيلية الذي أنقذ من أكثر من فرصة من لاعبي الأهلي، وألغت تقنية /الفار/ هدفا للأهلي سجله حازم شحاته في الدقيقة 87 من عمر المباراة، لتنتهي المواجهة بفوز الأهلي بهدفين مقابل لا شيء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format