🏆 Sport

IACA, ICSS Joins Forces to Tackle Corruption in Sport

اتفاقية تعاون بين المركز الدولي للأمن الرياضي والأكاديمية الدولية لمكافحة الفساد

QNA

Vienna: International Centre for Sport Security (ICSS) and International Anti-Corruption Academy (IACA) and signed an agreement to fight corruption in sport through knowledge sharing and education-based solutions.

Sharing a common goal of promoting good governance and combating the different forms of corruption threatening sport, the agreement will focus on a multi-pronged approach including the development of innovative solutions and advanced training methodologies.

The two organizations will explore possibilities for joint initiatives that promote actions against integrity violations in sport by fostering collective efforts with the involvement of different sectors, including law enforcement authorities, regulators, sport organizations as well as the business sector, civil society, and the future generations of game-changers.

The Chairman of the International Center for Sport Security ICSS Mohammed Hanzab said ‘This partnership with IACA is a significant milestone in our quest for safeguarding sport. Over the years the ICSS has developed an extensive range of tools and resources such as the handbooks produced in cooperation with the Sorbonne University and the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC).

With this partnership, we aim at reaching the front liners of sport integrity and those who fight corruption in sport and make our resources more accessible to support their missions. Together we look forward to creating a capacity-building platform that is readily available for everyone who strives towards a corruption-free sport.’ he added.

For his part IACA Dean Thomas Stelzer said “This partnership will enhance the ability of both our organization to combat corruption in sports around the world. Through education, training, and the sharing of knowledge we can empower professionals in the sports field to tackle corruption wherever they see it. “

For sport to flourish corruption must be tackled head-on. This endeavor is now firmly on the agenda for the ICSS and IACA as we go forward together.” he added.

قنا

فيينا: وقع المركز الدولي للأمن الرياضي والأكاديمية الدولية لمكافحة الفساد /إياكا/، ومقرها مدينة لكسنبورج بالنمسا، اتفاقية شراكة وتعاون تضم مجموعة من المحاور الطموحة التي تستهدف تعزيز جوانب مكافحة الفساد وحماية الرياضة العالمية.

وستركز الاتفاقية على تعزيز القواسم المشتركة لتعزيز الحوكمة الرشيدة ومكافحة مختلف صور الفساد في الرياضة من خلال مداخيل جديدة وحلول خلاقة عبر منهجيات التعليم والتدريب الحديثة.

وستتيح بنود الشراكة الجديدة استكشاف إمكانية التوصل إلى مبادرات مشتركة من شأنها التحرك الفعلي ضد انتهاكات النزاهة في الرياضة عبر تكثيف الجهود المشتركة والتعاون مع كل المعنيين وعلى كل المستويات بما في ذلك الحكومات ومكاتب الادعاء العام والاتحادات الرياضية وكذلك قطاع الأعمال ومنظمات المجتمع المدني وقطاعات الشباب التي تحمل راية المستقبل.

وقال السيد محمد بن حنزاب رئيس مجلس إدارة المركز الدولي للأمن الرياضي إن الاتفاقية مع الأكاديمية الدولية لمكافحة الفساد تفتح آفاق جديدة من خلال التعليم المبتكر وبناء القدرات جنبا إلى جنب مع وسائل التوعية المختلفة وطموحنا كبير في وضع إطار مهني لمكافحة الفساد في الرياضة عبر المناهج الأكاديمية بما يعزز حماية الرياضة العالمية من مخاطر الجريمة المنظمة.. مشيرا الى أن الشراكة مع /إياكا/ تشكل محطة مهمة لحماية الرياضة واستكمالا لجهود المركز الدولي في تطوير آليات وأدوات وإجراءات فعلية لتحقيق هدف مكافحة الفساد في الرياضة مثلما حدث في الدليل الذي صدر بالتعاون مع جامعة باريس الأولى، السوربون ومكتب الأمم المتحدة المعني بالمخدرات والجريمة (أندوك).

وأضاف بن حنزاب: “إن هذه الشراكة الجديدة تستهدف أيضا بالصفوف الأمامية للمعنيين بالنزاهة في الرياضة وأولئك الذين يحاربون الفساد في الرياضة وبالتالي فعلينا أن نسهل من مهمة هؤلاء سواء بالتعلم أو بتزويدهم بالأدوات اللازمة للقيام بمهمتهم على أكمل وجه، ونحن على نتطلع لأن نبني من خلال التعاون المشترك منصة لبناء القدرات تكون متاحة لكل من ينشد ويرغب في رؤية رياضة خالية من الفساد”.

من جهته، أكد توماس ستيزلر عميد الأكاديمية الدولية لمكافحة الفساد، أن الشراكة مع المركز الدولي للأمن الرياضي ستعزز من قدرة المنظمتين على مكافحة الفساد في الرياضة في شتى أنحاء العالم، وقال: “من خلال التعليم والتدريب وتبادل المعلومات وأفضل الممارسات، نستطيع تمكين الممارسين والكوادر في مجال الرياضة للتصدي للفساد أينما كان”.

وأضاف ستيزلر: ” كي تزدهر الرياضة، علينا معالجة ومكافحة الفساد بشكل مباشر، وهذا الطرح يتواجد الآن على طاولة الأكاديمية الدولية لمكافحة الفساد والمركز الدولي للأمن الرياضي وسنعمل معا لوضع الحلول من زاوية جديدة وهي التعليم الأكاديمي والتدريب”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format