⚽ QSL

Al Gharafa Beat Al Kharaitiyat in QNB Stars League

الدوري القطري: الغرافة يفوز على الخريطيات

QNA

Doha: Al Gharafa defeated Al Kharaitiyat by two second-half goals in Week 4 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Gharafa Stadium on Sunday.

Koo Ja-Cheol (67) and Jonathan (85) Kodjia scored the goals for Al Gharafa, who now have nine points. The Cheetahs had earlier beaten Qatar SC 2-0 and Al Arabi 2-1, but lost 1-3 to Al Rayyan.

Al Kharaitiyat remained on three points. The Thunders beat Qatar SC 2-1, but suffered defeat against Al Sadd (1-5) and Al Sailiya (0-2) too.

Ball possession was almost even in the match, where Al Gharafa had an upper hand in terms of the number of chances created. They made good use of the wings, especially in the second half, and were rewarded with the goals.

The barren first half saw chances for either side. Kodjia, Ahmed Alaaeldin, Hanni and Homam El Amin of Al Gharafa, and Evans Mensah and Rachid Tiberkanine of Al Kharaitiyat were off-target.

The breakthrough came when Koo rose above the rival markers to head in a corner kick taken by Sofiane Hanni.

Kodjia made it 2-0 towards the end by applying a first-time shot to Alaaeldin cross.

Kodjia and Hanni combined only to see the latter miss the target by a whisker.

It was a repeat clash of 2020-21 Ooredoo Cup Round 3 match between the teams played on 14th October. Al Gharafa defeated Al Kharaitiyat 3-1.

قنا

الدوحة: حقق الغرافة فوزا ثمينا على الخريطيات 2-صفر في المباراة التي جرت بينهما على استاد ثاني بن جاسم بنادي الغرافة في إطار مباريات الجولة الرابعة من بطولة الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) 2020 /2021.

سجل هدفي الغرافة جاتشول كو، وجوناثان كودجيا في الدقيقتين /67، 85/.

وبهذه النتيجة رفع الغرافة رصيده إلى تسع نقاط في المركز الثاني بفارق ثلاث نقاط خلف الأهلي المتصدر، فيما تجمد رصيد الخريطيات عند ثلاث نقاط في المركز العاشر.

بدت المباراة جيدة المستوى من جانب الفريقين، لكن فريق الغرافة استحق الفوز لأنه كان الأكثر إيجابية وسعيا للتسجيل.

وجاء الشوط الأول قويا ومثيرا، بدأه الخريطيات بمحاولتين للاعبه منساه إيفان في الدقيقتين 7 و16 لم يكتب لهما النجاح في الوصول إلى مرمى قاسم برهان.. ليهاجم الغرافة بعد ذلك بضراوة وتضيع له العديد من الفرص، أبرزها لأحمد علاء وسفيان هني وهمام الأمين، وبمرور الوقت ينتهي الشوط الأول بالتعادل السلبي.

الشوط الثاني بدأ بذات الإثارة التي انتهى عليها الشوط الأول، وافتتحه أحمد علاء بتسديدة قوية سيطر عليها حارس الخريطيات، ورد عليها رشيد تيبركانين من انفراد تام بالمرمى في الدقيقة 51 ولكن تسديدته مرت ضعيفة إلى الحارس برهان.

ظلت شباك الخريطيات عصية رغم المحاولات الحثيثة للاعبي الغرافة، الذين ظلوا يبحثون عن طريق إلى مرمى الحارس ممدوح الليثي بكل السبل، فلم يجدوه وتستمر الأمور على ذات النسق حتى الدقيقة 67 والتي شهدت حصول الغرافة على ركلة ركنية تم تنفيذها بواسطة سفيان هني ليرتقي لها جاتشول كو عاليا ويلعبها برأسه في المرمى.

بعد هذا الهدف واصل الغرافة الضغط من أجل إضافة الهدف الثاني، حتى نجح في مسعاه في الدقيقة 85، بعد عرضية من أحمد علاء وصلت إلى جوناثان كودجيا الذي سددها بقوة في المرمى، لتتواصل المباراة بعد ذلك حتى نهايتها بدون أن تشهد أي جديد ليعلن الحكم عبد الهادي الرويلي عن نهايتها بفوز الغرافة بنتيجة 2 -0.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format