🌍 World

Moderate Earthquake Hits Bengkulu’s Mukomuko District in Indonesia

زلزال بقوة ٥،٣ درجة يضرب مقاطعة بنغكولو في إندونيسيا

QNA

Jakarta: A 5.3 magnitude earthquake jolted southwest of Indonesia’s Mukomuko District in Bengkulu Province on early Sunday but there were no immediate reports on casualties or damages.

The epicenter of the quake was located around 125 km away from southwest of Mukomuko District at a depth of 27 kilometers, the Indonesia’s Meteorology, Climatology, and Geophysics Agency (BMKG) revealed.

It was the second occurrence following the 5.4 magnitude earthquake that rocked the area on Saturday morning, according to Indonesia’s (ANTARA) news agency.

Located in the southwestern coast of Sumatra, Bengkulu is noted as one of provinces in the island which is prone to earthquake and tsunami.

Indonesia sits on the geographically active Pacific Ring of Fire and is home to 40 percent of the world’s geothermal reserves.

The Pacific Ring of Fire is the world’s greatest earthquake belt, owing to fault lines running from Chile to Japan and Southeast Asia.

قنا

جاكرتا: ضرب زلزال بقوة 5.3 درجة على مقياس ريختر، جنوب غرب منطقة موكوموكو في مقاطعة /بنغكولو/ (الساحل الجنوبي الغربي لسومطرة) غربي اندونيسيا ، في ساعة مبكرة من صباح اليوم، دون أن ترد تقارير فورية عن وقوع إصابات أو أضرار.

وذكرت وكالة الأرصاد الجوية وعلم المناخ والجيوفيزياء في اندونيسيا، أن مركز الزلزال الذي وقع فجر اليوم، كان على بعد 125 كم من جنوب غرب منطقة موكوموكو، وعلى عمق 27 كيلومترا.

وكشفت وكالة الأرصاد أن الزلزال جاء عقب ساعات من زلزال مماثل بلغت قوته 5.4 درجة هز المنطقة نفسها صباح يوم أمس /السبت/.

وبنغكولو تقع في الساحل الجنوبي الغربي لسومطرة، وتشتهر بأنها إحدى المقاطعات المعرضة للزلازل والتسونامي.

وتقع إندونيسيا في منطقة “حزام النار” في المحيط الهادئ النشطة جغرافيا، وتمتلك حوالي 40 في المائة من احتياطيات الطاقة الحرارية الأرضية في العالم.

وحزام النار، أو حزام المحيط الهادئ، هو أكبر حزام زلازل في العالم، بسبب خطوط الصدع التي تمتد من تشيلي إلى اليابان وجنوب شرق آسيا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format