🥅 LEAGUES

AC Milan wins over Inter and strengthens its lead in Serie A

ميلان يفوز على انتر ويعزز صدارته للدوري الإيطالي

Anadolu Agency

ANKARA: Swedish football star Zlatan Ibrahimovic scored two goals on Saturday as AC Milan won the derby against fierce rivals Inter Milan 2-1 in the Italian league.

In the 13th minute, visitors Milan took the lead. Ibrahimovic, 39, missed the penalty kick but followed the rebound to tap it into the Inter net at the Giuseppe Meazza Stadium.

Three minutes later Milan doubled the lead on a counter attack as Ibrahimovic scored again.

Inter narrowed the gap to one in the 29th minute of the match as Belgian striker Romelu Lukaku finished in the area.

Lukaku’s goal gave hope for Inter.

In the 74th minute, Inter were awarded a penalty kick as Lukaku was fouled by Milan goalkeeper Gianluigi Donnarumma.

However it was ruled out after a VAR (Video Assistant Referee) check as Lukaku was caught offside before Donnarumma’s tackle.

Milan secured the 2-1 win to top the Italian Serie A standings with 12 points.

Called “Rossoneri” (Red and Blacks), Milan are spending an excellent season, winning all their four league matches in the 2020-21 campaign.

“Inter, you’ve been Zlataned,” Milan tweeted after the match to taunt Inter, referring to the Swedish star’s two goals.

قنا

روما: عزز ميلان صدارته للدوري الإيطالي بفوزه 2 / 1 على إنتر في /ديربي ميلانو/ خلال المباراة التي أقيمت بينهما اليوم ضمن المرحلة الرابعة من المسابقة، التي شهدت تعثراً مفاجئاً ليوفنتوس حامل اللقب بالتعادل أمام كروتوني 1-1 وفوزاً كبيراً لنابولي 4-1 على أتالانتا.

في المباراة الأولى حسم المهاجم السويدي زلاتان إبراهيموفيتش المتعافي من كورونا /كوفيد – 19/ الفوز لميلان بتسجيله هدفين مبكرين في مرمى إنتر في الدقيقتين (13 و16)، معززاً صدارة فريقه (12 نقطة) الذي لم يخسر أو يتعادل حتى الآن. فيما سجل البلجيكي روميلو لوكاكو هدف إنتر الوحيد (29).

وفي المباراة الثانية فشل يوفنتوس في التقدم إلى المركز الثاني خلف ميلان، واكتفى بالمركز الرابع بثماني نقاط، بعد تعثره بشكل مفاجئ أمام كروتوني 1-1، في ظل غياب نجمه البرتغالي كريستيانو رونالدو لإصابته بفيروس كورونا وإراحة عدد من اللاعبين استعداداً لدوري أبطال أوروبا.

وافتتح كروتوني التسجيل في الدقيقة 12 من ضربة جزاء سجلها النيجيري سيميون نوانكوو على يسار الحارس المخضرم جانلويجي بوفون. لكن يوفنتوس تمكن من إدراك التعادل عن طريق الإسباني ألفارو موراتا، بعد عرضية من الوافد الجديد فيديريكو كييزا (29).

أما في المباراة الثالثة فقد دك فريق نابولي شباك أتالانتا برباعية (4-1) وسجل لنابولي المكسيكي هيرفينغ لوزانو (23 و27) وماتيو بوليتانو (30)، والنيجيري فيكتور أوسيمهين (43)، فيما سجل الهولندي سام لامرز هدف أتالانتا الوحيد (69). ورفع نابولي رصيده إلى ثماني نقاط في المركز الثالث.

في المقابل تعد الخسارة قاسية جداً لأتالانتا الذي كان قد سجل 13 هدفاً في مبارياته الثلاث الأولى.

وفي مباراة أخيرة أقيمت اليوم سقط لاتسيو على ارض سامبدوريا بثلاثية نظيفة.. وهيمن سامبدوريا على المباراة، فافتتح التسجيل برأسية المخضرم فابيو كوالياريلا، بعد تمريرة عرضية من توماسو أوجيلو (33)، الذي سجل بدوره الهدف الثاني بتسديدة من خارج منطقة الجزاء (42). وعزز الدنماركي ميكيل دامسغارد الفارق لسمبدوريا بتسديدة من داخل منطقة الجزاء (74).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format