🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Kremlin denies Russia is misleading about developing a Coronavirus vaccine

الكرملين ينفي قيام روسيا بالتضليل فيما يتعلق بتطوير لقاح ضد كورونا

TASS

Moscow: Kremlin Spokesman Dmitry Peskov debunked British allegations that Russia conducts a disinformation campaign against the coronavirus vaccine, developed in Oxford. On the contrary, Russia keeps advocating international cooperation during the pandemic, yet it speaks about the successes of its own vaccine with pride.

He also added that, although it is incorrect to speak about competition proper in the coronavirus vaccine development field, yet it is “a number of those who could be perceived as competitors who engage in disinformation.”

“In particular, these disinformers reside in the UK,” the spokesman said. “But it is obvious that advantages of our vaccine are recognized in a wide array of countries and these attempts at disinformation fall short of their targets,” he concluded.

Overall, according to Peskov’s estimations, “commenting on allegations against Russia is a kind of job that has been turning into a circus lately.”

“Both the allegations turn into a circus, and the comments on them turn into a circus as well,” he believes.

قنا

موسكو: أكد السيد دميتري بيسكوف، المتحدث الرسمي باسم الرئاسة الروسية، اليوم، أن بلاده “لا تضلل أحدا بشأن نجاحاها في تطوير لقاح ضد فيروس كورونا /كوفيد ـ 19/”.

وقال بيسكوف في تصريح صحفي، إن “روسيا تتحدث بفخر عن نجاحاتها، كما تشارك نجاحاتها في مجال أول لقاح مسجل في العالم لفيروس كورونا والذي أثبت فعاليته عدة مرات”.

وفي وقت سابق نشرت صحيفة /التايمز/ البريطانية مقالا اعتبرت فيه أن روسيا “تقوم بالتضليل” فيما يتعلق بجدوى اللقاح البريطاني المضاد لكورونا، الذي تطوره جامعة أكسفورد البريطانية بالتعاون مع شركة /أسترازينيكا/، خاصة في البلدان التي تخطط روسيا لبيع لقاحها المنتظر.

على صعيد متصل، أعرب المتحدث الرسمي باسم الرئاسة الروسية، عن قلق الكرملين بشأن إحصائيات الإصابات بعدوى فيروس /كوفيد ـ 19/ في بلاده، مشيرا في الوقت نفسه إلى أن الوضع “تحت السيطرة”، لافتا إلى أن الوباء ينتشر بقوة، وهذا هو السبب في اتخاذ تدابير شديدة للغاية من أجل تشجيع جميع المواطنين على مراعاة الاحتياطات الصارمة، والتي لم يتم الالتزام بها لفترة طويلة، مؤكدا في الآن ذاته، أن “الموقف تحت السيطرة برغم هذه الديناميكيات المحزنة”.

وأعلن مقر مكافحة فيروس كورونا في روسيا، في وقت سابق، تسجيل أكثر من 15 ألف إصابة بالفيروس خلال 24 ساعة الأخيرة في روسيا، في أكبر زيادة يومية منذ بداية الجائحة ليصل الإجمالي إلى مليون و 369 ألفا و 313 حالة إصابة.

وأشار إلى أن أكبر عدد من الإصابات تم تسجيله كان في العاصمة موسكو بـ 5049 حالة، تليها مدينة سان بطرسبرغ بـ 647 إصابة، ثم ضواحي موسكو بعدد إصابات بلغ 448 حالة. فيما بلغ عدد الوفيات 232 حالة خلال الـ 24 ساعة الماضية، ليبلغ إجمالي الوفيات 23 ألفا و 723 حالة وفاة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
17
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format