🐎Various

Al Wasmiyah Stud’s Traisha Wins Listed Beckford Stakes

المهرة “تريشا “ملك مزرعة الوسمية تدخل دائرة الأبطال بفوز مصنف

QNA

London: The Al Wasmiyah Stud-owned 4YO filly TRAISHA won the first Listed of her career when she landed the British Stallion Studs EBF Beckford Stakes over 1m6f at Bath, UK. Trained by Joseph OBrien, the filly won easily, by three lengths.

As the race progressed, she was midfield. Then, she hung on her left in the straight, but produced a nice turn of foot in the last furlong to secure a very cozy win in the race for 3YO+ with David Egan in the saddle.

Previously trained in France, TRAISHA joined Joseph O’Brien’s yard in 2020 and kept improving. From a handicap victory for her comeback in July, she was a close third in a Listed Race at Gowran Park, on her first start over 1m6f, and then 3rd in the Stanerra Stakes in late August, a G3 over 1m6f too. 

قنا

لندن: حققت المهرة الحمراء “تريشا” ملك مزرعة الوسمية انتصارا متميزا بفوزها بشوط /بكفورد ستيكس/ المصنف للخيل المهجنة الأصيلة عمر 3 سنوات فما فوق لمسافة 2800م، وذلك في السباق الذي أقيم على مضمار /باث/ بانجلترا، لتحقق “تريشا” بإشراف مدربها جوزيف باتريك أوبراين وبقيادة الخيال ديفن إيغن قفزة نوعية في مسيرتها تضعها في مصاف كبار الأبطال، لا سيما أنها تمكنت من الفوز بسهولة كما يتضح من فارق تغلبها على أقرب منافسيها والذي بلغ 3 أطوال.

وسبق للمهرة “تريشا” التدريب في فرنسا، ثم انتقلت لإشراف المدرب جوزيف باتريك أوبراين في عام 2020، وشهد مستواها تحسنا مستمرا، فبعدما فازت بشوط للتكافؤ عند عودتها للمشاركات في شهر يوليو، حصلت على المركز الثالث وبفارق صغير عن الفائز في شوط مصنف على مضمار /غوران بارك/، وكانت تلك أولى مشاركاتها لمسافة 2800م، ثم جاءت في أواخر شهر أغسطس ثالثة أيضا في شوط /ستانيرا ستيكس/ من الفئة الثالثة وكان لنفس المسافة أيضا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format