🌍 World

46 People Killed in Torrential Floods in Vietnam, Cambodia

مصرع ما لا يقل عن ٤٦ شخصا في الفيضانات العارمة التي تضرب فيتنام وكمبوديا

QNA

Hanoi:  At least 46 people were killed in the rainstorms and floods that have struck for days in large areas of Vietnam and Cambodia.

The Vietnamese authorities said in a statement on Wednesday that 12 people died in the torrential floods today, which increased the death toll in the country to 36.

Local rescue agencies said that among the dead, 30 people were swept away by the floods, three drowned in the sea and three others were killed by electrocution during a clean-up.

Meanwhile, Cambodian media reported that at least 10 people died, more than 30,000 homes drowned and thousands were evacuated to higher ground due to the torrential floods that most parts of the country have been witnessing for days, stressing that landslides have trapped more than 30 people without knowing their fate so far.

On Tuesday, Vietnamese authorities confirmed at least 28 people were killed and 12 others missing as a result of the torrential rains and floods that occurred in the central regions of the country, as well as damage to hundreds of homes and thousands of hectares of agricultural crops.

قنا

هانوي: لقي ما لا يقل عن 46 شخصا مصرعهم، في العواصف المطرية والفيضانات التي تضرب منذ أيام، مناطق واسعة من فيتنام وكمبوديا المجاورتين.

وذكرت السلطات الفيتنامية، في بيان اليوم، أن 12 شخصا آخرين لقوا حتفهم في الفيضانات العارمة اليوم، مما يزيد حصيلة الوفيات في البلاد إلى 36 شخصا، في وقت قالت فيه هيئات الإنقاذ المحلية إنه من بين القتلى 30 شخصا، انجرفوا بسبب الفيضانات، وثلاثة غرقوا في البحر وثلاثة آخرين لقوا حتفهم صعقا بالكهرباء خلال عملية تنظيف.

وفي الوقت نفسه، ذكرت وسائل إعلام كمبودية أن عشرة أشخاص على الاقل لقوا حتفهم، وغرق أكثر من 30 ألف منزل وتم إجلاء الآلاف إلى مناطق مرتفعة، بسبب الفيضانات العارمة التي تشهدها معظم أنحاء البلاد منذ أيام، مؤكدة أن الانهيارات الأرضية حاصرت أكثر من 30 شخصا دون معرفة مصيرهم حتى الآن.

وكانت آخر حصيلة نشرتها السلطات الفيتنامية يوم أمس /الثلاثاء/ تؤكد مصرع ما لا يقل عن 28 شخصا، وفقد 12 آخرين، جراء الأمطار الغزيرة والفيضانات التي شهدتها مناطق في وسط البلاد، فضلا عن تضرر مئات المنازل، وآلاف الهكتارات من المحاصيل الزراعية.

يذكر أنه منذ الخامس من أكتوبر الجاري، تهطل أمطار غزيرة على مناطق بوسط فيتنام، خاصة /تشوانغ بينه وتشوانغ تري وتوا ثين هوه، وتشوانغ نام/، وعلى أجزاء واسعة من كمبوديا، مما تسبب في خسائر مادية قدرت أوليا بملايين الدولارات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format