😎 LifeStyle🎮Games & Movies

First e-Cup Tournament Launched for 2020 Qatar-France Year of Culture

إطلاق أول بطولة كأس إلكترونية في إطار العام الثقافي قطر – فرنسا ٢٠٢٠

QNA

Doha: As part of the Qatar-France Year of Culture 2020 – a specially curated cultural program to build creative collaborations between the two nations – Qatar Museums and Paris Saint Germain Esports offer a unique opportunity to participate in the first e-Cup organized between the two countries on Oct. 17 and 18.

The Year of Culture initiative aims to celebrate culture in all its forms and the first Qatar-France e-Cup is a new opportunity to create a real moment of sharing between the two nations.

On Oct. 17, during the first country qualifiers, 1,024 players will have the unique opportunity to compete against each other on FIFA 21 to make their way to the finals to represent their country. Following the pre-selection, the best players will meet on FIFA 21 on Oct. 18 at 4 pm (UTC/GMT+2) for the big final of the e-Cup with live commentary in Arabic and French, by two talented players from the PSG Esports team, Ahmed Al Meghessib and Arsene Froon.

First e-Cup Tournament Launched for 2020 Qatar-France Year of Culture

Official Paris Saint-Germain merchandise to the value of 1,500 euros can be won.

Registration for the competition is reserved exclusively for citizens and residents of Qatar and France, with 512 respective places each for the first country qualifiers. Registration can be done via the dedicated platform at www.ecupqatarfrance.com.

قنا

الدوحة: في إطار العام الثقافي /قطر-فرنسا 2020/، البرنامج الثقافي المصمم خصيصا لبناء علاقات تعاون إبداعية بين دولة قطر والجمهورية الفرنسية ، تقدم متاحف قطر وباريس سان جيرمان للرياضات الإلكترونية، يومي 17 و18 أكتوبر الجاري، فرصة فريدة للمشاركة في أول بطولة كأس إلكترونية منظمة بين البلدين .

وتهدف مبادرة العام الثقافي للاحتفال بالثقافة بجميع أشكالها، وتشكل بطولة كأس قطر-فرنسا الإلكترونية، التي تقام لأول مرة، فرصة جديدة لتوفير لحظة مشاركة حقيقية بين شعبي هذين البلدين.

First e-Cup Tournament Launched for 2020 Qatar-France Year of Culture

وخلال التصفيات الأولى من كل بلد، في 17 أكتوبر، ستتاح لـ1,024 لاعبا فرصة فريدة للتنافس ضد بعضهم البعض في لعبة /فيفا 21/ الإلكترونية، ليشقوا طريقهم إلى النهائي من أجل تمثيل بلدهم.

وبعد التصفيات الأولية، سيلتقي أفضل اللاعبين في /فيفا 21/ اليوم الذي يليه، في تمام الساعة 4 عصرا بتوقيت الدوحة ، من أجل المشاركة في المباراة النهائية لهذه الكأس، وسيتم التعليق على هذه المباراة على الهواء مباشرة، باللغتين العربية والفرنسية، من قبل لاعبين موهوبين من فريق باريس سان جيرمان الإلكتروني: أحمد المغيصيب وأرسين فرون.

وستشمل الجوائز الموزعة على الفائزين منتجات رسمية لباريس سان جيرمان بقيمة 1500 يورو، والتسجيل في هذه المسابقة ينحصر على اللاعبين من المواطنين القطريين والفرنسيين، بالإضافة إلى المقيمين في الدولتين، وسيتم عبر منصة مخصصة لذلك، على الرابط https://www.ecupqatarfrance.com/fr. وسيتوفر 512 مكانا للمنافسين في التصفيات الأولى لكل دولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format