😎 LifeStyle🌍 World

Netflix’s hit show ‘Narcos’ will stream for free on Pluto TV

مسلسل نتفليكس الناجح “ناركوس” سيعرض مجاناً على قناة بلوتو تي في

Bloomberg

One of Netflix Inc.’s biggest hits is about to be available free on Pluto TV, part of a dash by streaming rivals to grab binge-worthy shows.

Pluto, a free online service owned by ViacomCBS Inc., has acquired the rights to “Narcos,” the popular drama about the Latin American drug trade.

Pluto will offer episodes of the show starting with season one Oct. 20, with T-Mobile US Inc. as a sponsor, rolling out additional seasons through February. Pluto acquired exclusive rights to the show on advertising-supported streaming for the next six months. 

Securing the rights to one of Netflix’s most popular series is a rarity – and a win for Pluto, which prevailed after a competitive bidding process. Netflix has locked up rights to most of its original series for years to come to ensure they aren’t available anywhere else. But “Narcos” was one of its first shows and is owned by Gaumont SA, a French studio. The series will remain on Netflix, though with a bit less exclusive allure.

“Narcos” will add to a growing roster of popular and premium shows on Pluto, which is at the vanguard of a new crop of advertising-supported video platforms. A year after ViacomCBS bought Pluto, Fox Corp. acquired TubiTV and Comcast Corp. agreed to purchase Vudu, both of which are Pluto rivals.

Pluto offers dozens of live channels devoted to news, sports and comedy, as well as more than 100,000 hours of programming. The service has added dozens of TV shows and movies since ViacomCBS became its parent last year, including recent additions “The Twilight Zone” and “Star Trek: Enterprise.”

Pluto has boosted its overall user base to 33 million, as of the end of June, a 60% jump from the prior year. Average users are also spending more time watching Pluto than they did a year ago, according to Tom Ryan, the unit’s chief executive officer.

While global advertising sales have slowed this year, Pluto hasn’t suffered, Ryan said. Sales dropped for a few weeks, then rebounded to their previous pace.

“The business is growing like a weed,” Ryan said. Ryan credited Pluto’s recent growth to demand for high-quality programming at no additional cost.

The first two seasons of “Narcos” are based on the life of Colombian drug lord Pablo Escobar and his tussles with the U.S. Drug Enforcement Administration. The third season followed the Cali cartel, while two subsequent seasons were rebranded “Narcos: Mexico.”

بلومبيرغ – ترجمة WGOQatar

واحد من أنجح المسلسلات لشركة نيتفليكس على وشك أن يكون متاحاً مجانًا على بلوتو تيفي، كجزء من محاولة لجذب الجمهور من قبل المنافسين في عالم القنوات المدفوعة للحصول على البرامج الجديرة بالمشاهدة على فترات طويلة.

وقد حصلت بلوتو، وهي خدمة مجانية على الإنترنت مملوكة لشركة فياكوم سي بي اس، على حقوق “ناركوس”، الدراما الشعبية حول تجارة المخدرات في أمريكا اللاتينية.

ستعرض بلوتو حلقات من المسلسل بدءا من الموسم الأول في 20 أكتوبر، بوجود شركة تي موبايل الولايات المتحدة كراعي رسمي، مع طرح مواسم إضافية حتى فبراير. حصل بلوتو على حقوق حصرية للعرض على البث المدعوم بالإعلانات للأشهر الستة المقبلة.

إن ضمان حقوق البث لواحد من أكثر مسلسلات نيتفليكس شعبية أمر نادر – ونصر لبلوتو، التي انتصرت بعد مزاودات تنافسية. قامت نيتفليكس بضمان حقوق معظم مسلسلاتها الأصلية لسنوات قادمة لضمان عدم توفرها في أي مكان آخر. لكن “ناركوس” كان واحداً من أول عروضها وهو مملوك من قبل Gaumont SA، وهو استوديو فرنسي. سيبقى المسلسل على نيتفليكس، من جاذبية أقل تميزًا.

سيكون “ناركوس” إضافة إلى قائمة متنامية من العروض الشعبية والمتميزة على بلوتو ، والتي تعتبر في طليعة مجموعة جديدة من منصات الفيديو المدعومة بالإعلانات. بعد عام من قيام فياكوم سي بي اس بشراء بلوتو، استحوذت شركة فوكس على توبي تيفي وكومكاست كورب وافقت على شراء فودو، وكلاهما منافسات ل بلوتو.

تقدم بلوتو عشرات القنوات المباشرة المخصصة للأخبار والرياضة والكوميديا، فضلاً عن أكثر من 100،000 ساعة من البرامج. وقد أضافت الخدمة العشرات من البرامج التلفزيونية والأفلام منذ أن أصبحت شركة فياكوم سي بي اس المالك لها العام الماضي ، بما في ذلك الإضافات الأخيرة “ذا توايلايت زون” و “ستار تريك: انتيربرايز”.

وقد عززت بلوتو قاعدة مستخدميها الإجمالية إلى 33 مليون مستخدم، حتى نهاية يونيو، وهي قفزة بنسبة 60٪ عن العام السابق. كما يقضي المستخدمون العاديون أيضًا وقتًا أطول في مشاهدة بلوتو أكثر مما فعلوا قبل عام، وفقًا لتوم ريان، الرئيس التنفيذي للوحدة.

وفي حين تباطأت مبيعات الإعلانات العالمية هذا العام، لم تعاني بلوتو، كما قال ريان. انخفضت المبيعات لبضعة أسابيع ، ثم انتعشت إلى وتيرتها السابقة.

“الأعمال تنمو وكأنها عشب”، قال ريان. وقد نسب ريان الفضل في النمو الأخير لبلوتو إلى تركيز الطلب على البرامج عالية الجودة دون أي تكلفة إضافية.

ويستند أول موسمين من “ناركوس” على حياة زعيم تجارة المخدرات الكولومبي بابلو إسكوبار ومشاحناته مع إدارة مكافحة المخدرات في الولايات المتحدة. أما الموسم الثالث فقد تبع كارتل كالي، في حين تم تغيير اسم الموسمين اللاحقين ل “ناركوس: مكسيكو”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format