🦠Coronavirus📚Education

Precautionary measures in place for midterm exams

الإجراءات الوقائية المتبعة لاختبارات الامتحان النصفي

Gulf Times

Doha: The Ministry of Education and Higher Education (MoEHE) has identified a set of precautionary measures to ensure the safety of students during the upcoming examination period.

The Semester 1 midterm exams for the 2020/21 academic year will be conducted with the physical presence of students at schools from Sunday, October 18.

Students will have to be present in school in accordance with the exam schedules released for grades 1 to 11. The number of students in each exam room must not exceed 15 in classrooms and 60 in multipurpose/gymnasium halls.

Special examinations must be dedicated for students with chronic diseases, students with special needs and for isolation purposes for suspected Covid-19 cases, according to the guidelines issued by the ministry.

Proper social distancing must also be ensured between students.

Relevant decisions have also been taken regarding the assessment of exams.

Marks for grades 1, 2 and 3 will be awarded on the basis of continuous assessment tools (5 marks) and the exams (15 marks). This will be based on the specifications table and assessment tools released by the relevant departments in the Educational Affairs Sector.

For grades 4 through 11, exams of the subjects that feature oral, practice and listening assessments will be conducted in the written format only, and the full (15) marks will be awarded accordingly.

The midterm exams of the Visual Arts subject in all grades will be postponed until the end of Semester 1.

Additionally, no exams will be held for the Physical Education and Life and Research Skills subjects in all grades. Both subjects will not be considered in the students’ total score.

Source: gulf-times

الراية

الدوحة: كشفت إيمان سلمان المهندي مساعد مدير إدارة تقييم الطلبة بوزارة التعليم والتعليم العالي أن اختبارات منتصف الفصل الدراسي الأول لطلبة النقل والتي من المقرر أن تبدأ في الثامن عشر من أكتوبر الجاري تم تكييفها لتتناسب مع المرحلة الحالية.

وقالت خلال استضافتها ببرنامج المسافة الاجتماعية على تلفزيوني قطر والريان أمس: الطلبة خضعوا في الفترة الماضية لعملية تعلم سواء كانت عبر التعليم المدمج أو التعلم عن بعد وما نحن مقبلون عليه هو فترة اختبارات لمنتصف الفصل وستكون لتقييم طلبة الصفوف من الثالث وحتى الحادي عشر تتم في الغرف الصفية بالمدرسة لجميع طلبة النظامين التعليم المدمج وعن بعد.

وأضافت: الاختبارات تتوافق مع ما خططت له وزارة التعليم وأعلنت عنه منذ بداية العام الأكاديمي بموجب تعميم صدر عن الوزارة ينص على أن طلبة التعليم المدمج والتعلم عن بعد سيتم تقييمهم بإجراء اختبارات تم تكييفها لتتناسب مع المرحلة الحالية.

وتابعت: التقييم المستمر هو جزءٌ من عملية التقييم وهو يتمثل في الواجبات الدورية التي يقوم الطلبة بحلها أو عبر التقييمات القصيرة التي يتم رفعها على منصة تيمز الإلكترونية التابعة لوزارة التعليم.

وأوضحت أن الاستعدادات الخاصة بالاختبارات تشمل إجراءات قبل الاختبارات وأثناء الاختبارات، منوهة بإعداد جداول الاختبارات ومراعاة طبيعة المباني المدرسية ومراعاة الكثافة الطلابية بتوزيع الطلبة بشكل مناسب على الجدول على اختلاف صفوفهم.

وقالت: تم توزيع الطلبة على لجان الاختبار بمعدل 15 طالبًا فقط في كل لجنة اختبار مراعاة للمسافات الآمنة.

وأشارت إلى أن الاختبار سيركز على الجانب التحريري فقط.

وشددت على الاهتمام بتطبيق الإجراءات الاحترازية والعمل على الحفاظ على السلامة الصحية للطلبة، مشيرة إلى إرسال دليل الإجراءات الاحترازية للمدارس مرة أخرى مؤخرًا. وأشارت إلى أن الكادر الإداري بالمدارس على وعي تام بالإجراءات الاحترازية والتدابير الوقائية التي يتم تطبيقها وسبل التعامل مع الطلبة.

وقالت: حافظنا على عملية التمدرس حتى لا تضيع على الطلبة فرصة التعلم خلال الاختبارات، ونقوم بتقييم التجربة لتحسين العمل خلال الفترة المقبلة ونأمل حث أولياء الأمور للطلبة على الالتزام بالإجراءات الاحترازية.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format