🌍 World

Scores arrested in LA after violence in wake of Lakers win

اعتقال العشرات في لوس أنجلوس بسبب العنف عقب فوز فريق ليكرز

AFP

Los Angeles – Nearly 80 people were arrested and eight police officers were injured overnight Sunday in downtown Los Angeles after Lakers fans went on a rampage following the team’s 17th NBA championship, police said Monday.

“What started out as a largely peaceful celebration of the Los Angeles Lakers NBA championship in downtown Los Angeles, turned into confrontational, violent and destructive behavior late last night,” the Los Angeles Police Department said in a statement.

It said that some 1,000 revelers gathered around the Staples Center, the Lakers’ home arena, after the team dominated the Miami Heat 106-93 to win the record-equalling championship.

“Unruly individuals mixed within the crowd began throwing glass bottles, rocks, and other projectiles at officers,” the statement said.

“That is when an unlawful assembly was declared, and only a limited number of people complied and began to disperse.

“A larger portion of the group broke off and began vandalizing businesses while continuing to engage in violent behavior, some aimed at responding officers.”

Authorities said more than 30 buildings were damaged in the ensuing violence and 76 people were arrested for vandalism, assaulting police and failure to disperse.

Video footage of the unrest showed police in riot gear firing non-lethal rounds at the crowd. Several people in response hurled objects at police and some tried to damage police vehicles.

Authorities had urged people not to gather downtown prior to the game because of restrictions linked to the Covid-19 pandemic and the fact that the game was not going to be retransmitted on screens outside the arena.

وكالة الأنباء الفرنسية – ترجمة WGOQatar

لوس انجليس — اعتقل ما يقرب من 80 شخصاً وأصيب ثمانية من ضباط الشرطة ليلة الأحد في وسط مدينة لوس انجليس بعد أن جن جنون مشجعي ليكرز بعد تحقيق الفريق اللقب 17 في بطولة الدوري الأميركي للمحترفين لكرة السلة، كما ذكرت الشرطة يوم الاثنين.

قال قسم شرطة لوس انجلوس في بيان له ” أن ما بدأ كاحتفال سلمي كبير بتحقيق ليكرز لقب بطولة دوري رابطة كرة السلة الأميركية وسط مدينة لوس انجلوس تحول الى سلوك تصادمي وعنيف ومدمر في وقت متأخر من الليلة الماضية ” .

وقالت أن نحو 1000 من المحتفلين تجمعوا حول ستابلز سنتر، ملعب الأرض لفريق ليكرز ، بعد أن سيطر الفريق في مباراته ضد ميامي هيت بنتيجة 106-93 للفوز بالبطولة معادلاً الرقم القياسي.

وقال البيان إن “الأفراد الجامحين المنخرطين في الحشد بدأوا بإلقاء الزجاجات والحجارة وغيرها من المقذوفات على الضباط”.

“هذا هو الوقت الذي أعلن فيه عن تجمع غير قانوني، ولم يمتثل سوى عدد محدود من الأشخاص بنشر التفرقة.

“وانفصل جزء أكبر من المجموعة وبدأ في تخريب المحال التجارية مع الاستمرار في ممارسة السلوك العنيف، وكان بعضهم يستهدف ضباط الشرطة”.

وقالت السلطات إن أكثر من 30 مبنى قد تضرر في أعمال العنف التي تلت ذلك، وألقي القبض على 76 شخصاً بتهمة التخريب والاعتداء على الشرطة وعدم التفرق.

وأظهرت لقطات فيديو للاضطرابات الشرطة وهي ترتدي ملابس مكافحة الشغب وهي تطلق طلقات غير قاتلة على الحشد. وقام عدة أشخاص ردا على ذلك بإلقاء أشياء على الشرطة وحاول بعضهم إلحاق الضرر بسيارات الشرطة.

وكانت السلطات قد حثت الناس على عدم التجمع في وسط المدينة قبل المباراة بسبب القيود المرتبطة بوباء كوفيد-19 وحقيقة أن اللعبة لن يتم بثها على الشاشات الموجودة خارج الملعب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format