😎 LifeStyle

Winners of the State’s Award for Children’s Literature to Be Announced Nov. 20

الإعلان عن الفائزين في الدورة الثامنة من جائزة الدولة لأدب الطفل في ٢٠ نوفمبر المقبل

QNA

Doha: The Ministry of Culture and Sports Announced on Monday that it will organize a virtual ceremony on Nov. 20 to celebrate the winners of the 8th edition of the State’s Award for Children’s Literature.

The winners will be announced during a live broadcast on the YouTube at 7:00 pm, due to the circumstances imposed by the coronavirus (COVID-19) pandemic.

The Ministry said that the day of the ceremony coincides with the World Children’s Day, which falls on Nov. 20 each year.

The Ministry launched the Award’s 8th edition in April 2019 in five categories: story and novel, theatrical text, poetry, literary studies and children’s songs. The Award received 632 works, of which 549 were selected for meeting the conditions, including 277 works in the story and novel category, 102 works in poetry, 138 works in theatrical text, 16 works in literary studies, and 16 works in children’s songs. The number of participants in this edition is the largest compared to the previous editions.

The names of the 15 finalists were announced in March.

The State’s Award for Children’s Literature was created in accordance with Law No. (18) of 2015. The Award aims at encouraging writers and other creative people from Qatar and the Arab states to produce high-level works in the fields of children’s literature and arts to develop the literary and cultural capabilities of the children and enrich the Qatari and Arabic library with literary and artistic works in the areas of children’s literature inspired by heritage. 

قنا

الدوحة: اعلنت وزارة الثقافة والرياضة اليوم انها ستنظم في العشرين من نوفمبر المقبل حفلا افتراضيا للدورة الثامنة من جائزة الدولة لأدب الطفل حيث سيتم الإعلان عن أسماء الفائزين في بث مباشر عبر منصة يوتيوب عند الساعة السابعة مساء، وذلك نظرا لتداعيات جائحة كورونا /كوفيد -19 / .

واوضحت الوزارة أنه تم اختيار 20 نوفمبر بالتزامن مع اليوم العالمي للطفل، لتقديم أعمال الفائزين كمساهمة في دعم الطفل بغرس القيم وإعداده للمستقبل.

وكانت وزارة الثقافة والرياضة قد أطلقت النسخة الحالية في أبريل 2019، في 5 مجالات وهي: القصة والرواية، النص المسرحي، الشعر، الدراسات الأدبية، أغاني الأطفال حيث استقبلت الجائزة 632 عملا، ارتقى من بينها 549 عملا مستوفيا للشروط وذلك بعد عملية الفرز، من بين تلك الأعمال: 277 عملا في مجال القصة والرواية، 102 عمل في مجال الشعر، 138 عملا في مجال النص المسرحي، 16 عملا في مجال الدراسات الأدبية، 16عملا في مجال أغاني الأطفال.

ويعد عدد المشاركات في هذه الدورة الأكبر مقارنة بالدورات السابقة، وذلك نظرا لاستقبال المشاركات إلكترونيا من خلال استمارة إلكترونية على موقع الجائزة، على عكس ما كان معمولا به في الدورات السابقة، إضافة إلى تنشيط حسابات الجائزة على مواقع التواصل الاجتماعي والإعلان المتكرر طيلة فترة الاستقبال من خلال تصاميم وفيديوهات إعلانية، وكان التواصل مستمرا مع الراغبين في المشاركة للرد على استفساراتهم.

يشار إلى أنه تم الإعلان عن أسماء المتأهلين للفوز وقد بلغ عددهم 15 متأهلا منذ شهر مارس الماضي.

يذكر أن جائزة الدولة لأدب الطفل أنشئت وفقا للقانون رقم (18) لسنة 2005 بإنشاء جائزة الدولة لأدب الطفل، الذي يقضي بإنشاء جائزة في مجالات أدب وفنون الطفل تسمى “جائزة الدولة لأدب الطفل”.

وتهدف الجائزة إلى تشجيع الكتاب والأدباء وغيرهم من المبدعين ذوي العطاء المتميز من القطريين والعرب، على إنتاج أعمال رفيعة المستوى في مجالات أدب وفنون الطفل، يكون من شأنها تنمية قدرات الطفل الأدبية والثقافية وخلق الوعي الأدبي لديه، وإثراء المكتبة القطرية والعربية بالأعمال الأدبية والفنية في مجالات أدب الطفل المستوحى من التراث.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format