🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Top UK Scientist: Second National Lockdown Possible Due to COVID-19

عالم بريطاني رائد يرجح اللجوء لإغلاق وطني ثان بسبب كورونا

QNA

London: Another national coronavirus lockdown is a possibility due to COVID-19, and we have to do what we can to avoid that at all costs, a chair of the New and Emerging Respiratory Virus Threats Advisory Group (Nervtag) and a government adviser Prof Peter Horby said.

Prof Peter Horby said the UK was at a “precarious point” as COVID-19 cases and hospital admissions continue to rise, according to the BBC.

Prof Horby said the “critical mission” now was to protect the NHS to avoid non-essential hospital services being cancelled, as many were when the UK went into its first nationwide lockdown in March.

“We really need to provide care to everybody – those with COVID-19 and those without,” he said. “The way to do that is to keep the numbers down.”

He warned that some hospitals in the north of England were already coming under pressure and it might not be long before intensive care beds fill up. “I am afraid we are going to have to make some very difficult choices and act very quickly,” he added.

Prof Horby said a surge in cases in the North was partly because people were coming into contact with more people than in other parts of the country.

His comments echo those of England’s deputy chief medical officer, who said more deaths would follow and urged people to limit social contact.

British Prime Minister Boris Johnson is expected to announce new measures to tackle a growing coronavirus crisis on Monday, moving to work more closely with local leaders from England’s worst affected areas.

قنا

لندن: حذر البروفيسور بيتر هوربي خبير الأمراض المعدية بجامعة /أوكسفورد/ البريطانية، اليوم، من أن اللجوء إلى إغلاق وطني ثان بسبب فيروس كورونا /كوفيد-19/ أمرا محتملا، قائلا “علينا أن نفعل كل ما بوسعنا لتجنب ذلك بأي ثمن”.

وأضاف هوربي، في مقابلة أجراها مع هيئة الإذاعة البريطانية /بي بي سي/، إن المملكة المتحدة تقف عند “نقطة محفوفة بالمخاطر” وسط استمرار ارتفاع حالات الإصابة بفيروس كورونا واكتظاظ المستشفيات بالمرضى.

وأكد أن “المهمة الحاسمة” الان هي حماية مؤسسة الخدمات الصحية الوطنية في بريطانيا لتجنب إلغاء بعض خدمات المستشفيات غير الأساسية، كما كان الوضع عليه بالنسبة لكثير من الخدمات خلال مرحلة الإغلاق الوطني الأولى في مارس الماضي.

وواصل قائلا “نحن بحاجة لتوفير الرعايا لكل شخص، سواء أولئك المصابون بـ/كوفيد-19/ أو غيرهم، والسبيل لفعل ذلك هو إبقاء أعداد المصابين منخفضا”.

وحذر هوربي من أيضا أن بعض المستشفيات في شمال انجلترا تواجه ضغطا كبيرا وربما لن يستغرق الأمر وقتا طويلا لامتلاء قسم العناية المركزة بالمرضى.. مشيرا إلى أن السبب وراء هذا هو أن المواطنين لم يلتزموا إلى حد كبير بقيود التواصل الاجتماعي مقارنة بغيرهم في أجزاء أخرى من البلاد.

وقال أيضا “أخشى أننا سنضطر لاتخاذ خيارات صعبة للغاية، وسيكون علينا التصرف بسرعة جدا”.

وتأتي تصريحات البروفيسور البريطاني الرائد على صدى تحذيرات أطلقها نائب كبير المسؤولين الطبيين في إنجلترا، الذي قال إن بريطانيا قد تشهد مزيد من الوفيات بسبب كورونا في الفترة القادمة، وحث الناس على الحد من التواصل الاجتماعي.

ويتوقع أن يعلن رئيس الوزراء البريطاني، بوريس جونسون، عن قيود وطنية جديدة أكثر شدة غدا /الاثنين/ في إطار اجراءات التصدي لتفشي كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format