👮‍♂️ Government

QRCS Contributes to Project to Rehabilitate, Dig Wells in Yemen

الهلال الأحمر القطري يساهم في مشروع لإعادة تأهيل وحفر الآبار باليمن

QNA

Doha: Through its representative mission in Yemen, the Qatar Red Crescent Society (QRCS) has resumed the works of digging manual wells and rehabilitating water facilities, with a total of 27 wells in the districts of Ash-Shamayatayn and Al Mawasit and Jabal Habashy in Taiz Governorate, as well as the districts of Al Sukhnah and Al Marawi’ah in Al Hudaydah governorate.

The project involves digging and deepening wells to provide pure and unpolluted water. Water tanks, distribution points, and solar-powered pumping rooms will be constructed.

QRCS Contributes to Project to Rehabilitate, Dig Wells in Yemen

This vital humanitarian intervention is aimed at securing drinking and personal use of water for around 25,000 villagers in the target districts. Formerly, they had to go walk long distances to bring water, carried on their shoulders, or on donkeys, which caused them health problems.

Many parts of the country lack water. UN reports show that two-thirds of Yemenis are too poor to pay for or secure a safe water supply.

QRCS Contributes to Project to Rehabilitate, Dig Wells in Yemen

Statistics indicate that more than 250,000 suspected acute watery diarrhea and cholera cases are under-5 children. Nonaccess to potable water is the main cause of malnutrition, which is threatening the lives of around 385,000 children.

Eng. Younis Mansour Al Ariki, the project’s manager, said, “Work is going on at a speedy pace to complete the execution of the project. So far, seven new water wells of different depths have been dug. The water levels have been reached. Digging will continue down to the required depths”.

QRCS Contributes to Project to Rehabilitate, Dig Wells in Yemen

“Six water wells are being rehabilitated and deepened in different areas, 14 solar pumping rooms have been established, and 14 water distribution points with plastic tanks have been installed,” he pointed out, adding “Currently, preparations are in progress to begin work at the remaining locations, and the works are expected to begin during the coming weeks.”

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري عن مساهمة بعثته التمثيلية في اليمن بأعمال مشروع حفر الآبار اليدوية وتأهيل مشاريع المياه، بإجمالي 27 بئراً في مديريات الشمايتين والمواسط وجبل حبشي بمحافظة تعز، ومديريتي السخنة والمراوعة بمحافظة الحديدة.

ويتضمن المشروع حفر الآبار وتعميقها لتوفير المياه النقية بعيداً عن الملوثات، مع إنشاء الخزانات ونقاط توزيع المياه، وبناء غرف الضخ وتزويدها بمنظومات الطاقة الشمسية.

QRCS Contributes to Project to Rehabilitate, Dig Wells in Yemen

ويأتي هذا التدخل الإنساني الحيوي لتوفير المياه النظيفة الصالحة للشرب والاستخدام الشخصي لنحو 25,000 نسمة من أهالي القرى في المديريات المشمولة بالمشروع، والذين أرهقتهم معاناة جلب المياه من أماكن بعيدة إما على ظهورهم أو على الدواب، إضافةً إلى خطر الإصابة بالعديد من العلل الصحية.

QRCS Contributes to Project to Rehabilitate, Dig Wells in Yemen

وتعاني عدة مناطق في اليمن من ندرة المياه، حيث تبين مؤشرات الأمم المتحدة أن أكثر من ثلثي اليمنيين، والذين يعانون أصلاً من الفقر، لا يستطيعون تحمل نفقات شراء أو توصيل المياه الآمنة.

وتشير الإحصائيات إلى أن أكثر من ربع الحالات التي يُشتبه في إصابتها بالإسهال المائي الحاد والكوليرا، والبالغ عددها حوالي مليون حالة، هم من الأطفال دون سن الخامسة. كما أن صعوبة الحصول على المياه الصالحة للشرب تشكل أحد أهم أسباب سوء التغذية، إذ يعاني نحو 385,000 طفل من سوء التغذية الحاد الذي يهدد حياتهم.

QRCS Contributes to Project to Rehabilitate, Dig Wells in Yemen

وفي حديثه حول تطور أعمال المشروع، صرح المهندس يونس منصور العريقي مدير المشروع قائلاً: “تسير الأعمال بوتيرة متسارعة لإكمال تنفيذ مكونات المشروع في المواقع المحددة للآبار، حيث تم حتى الآن حفر 7 آبار جديدة بأعماق مختلفة، كما تم الوصول فيها إلى منسوب الماء، ويتم استكمال الحفر بها وصولاً إلى الأعماق المطلوبة”.

وأضاف: “يتم أيضاً تأهيل وتعميق 6 آبار في مناطق مختلفة، وقد تم استكمال بناء 14 غرفة خاصة بمنظومة الضخ بالطاقة الشمسية، بالإضافة إلى استكمال بناء 14 نقطة توزيع مياه مع تركيب الخزانات البلاستيكية. ويجري العمل حالياً على إنهاء التحضيرات للشروع في العمل ببقية الآبار المستهدفة، على أن يتواصل التنفيذ خلال الأسابيع القادمة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
7
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format