🌍 World

Britain postpones publication of “UFOs” secrets until 2072

بريطانيا تؤجل نشر أسرار “الأجسام الطائرة” إلى عام ٢٠٧٢

Al Raya – WGOQatar Translations

Doha: After the British authorities were due to declassify a dossier containing stunning photographs of the bodies of a Western aircraft flying over Scotland in 1990, but a surprisingly strange postponement happened .

The British Ministry of Defence postponed the order until 2072 without explanation, which shocked UFO experts, especially as they expected the file to be revealed this year, the British newspaper The Sun reported on Saturday.

Two hikers had taken the photographs in the high village of Kelvin in central Scotland, and the two said at the time that they had seen a strangely shaped metal vehicle, which resembled a diamond for about 10 minutes, before leaving the sky vertically, and claimed that they had also seen military aircraft in the area.

Later, British authorities collected evidence showing the vehicle, including colour photographs taken by hikers.

UFO experts worked to draw a rough picture of the UFO that flew over Scotland.

The expert, Nick Pope, who contributed to the picture, said that despite the intensive investigation, we did not find a convincing explanation about what happened in that village.

It was very frustrating, as the Kelvin Village incident was one of the most interesting incidents of UFOs.

Under the 30-year rule, which the British Ministry of Defence operates, the documents were supposed to be released on January 1, 2020, which did not happen.

الراية

الدوحة: بعد أن كان مقررا أن ترفع السلطات البريطانية في الأول من يناير الماضي السرية عن ملف يتضمن صورا مذهلة لأجسام طائرة غربية كانت تحلق فوق اسكتلندا عام 1990، لكن تاجيلا جاء مفاجئا وغريبا.

وقامت وزارة الدفاع البريطانية بتأجيل الأمر حتى عام 2072 دون تفسير، الأمر الذي أثار خبراء الأجسام الطائرة بالصدمة، خاصة أنهم كانوا يتوقعون الكشف عن الملف هذا العام، وفقا لصحيفة “الصن” البريطانية، اليوم السبت.

وكان اثنان من المتنزهين قد التقطا الصور في قرية كلفين المرتفعة وسط اسكتلندا، وقال الاثنان في حينها إنهما شاهدا مركبة معدنية غريبة الشكل، إذ كانت تشبه الماسة لنحو 10 دقائق، قبل أن تغادر سماء المنطقة بصورة عمودية، وزعما بأنهما شاهدا أيضا طائرات عسكرية في المنطقة.

وفي وقت لاحق، عملت السلطات البريطانية على جمع الأدلة التي تظهر تلك المركبة، بما فيها الصور الملونة التي التقطها المتنزهون.

وعمل خبراء الأجسام الطائرة على رسم صورة تقريبية لذلك الجسم الغريب الذي حلق في سماء اسكتلندا.

وقال الخبير، نيك بوب، الذي ساهم في رسم الصورة إنه على الرغم من التحقيق المكثف، لم نصل إلى تفسير مقنع بشأن ما حدث في تلك القرية.

وأضاف أن الأمر محبط للغاية، لكون حادثة قرية كلفين من أكثر حوادث الأجسام الطائرة إثارة.

وبموجب قاعدة الثلاثين عاما، التي تعمل بها وزارة الدفاع البريطانية، كان من المفترض ان يتم الأفراج عن الوثائق في الأول من يناير 2020، وهو ما لم يحدث.

المصدر: raya

Britain postpones publication of "UFOs" secrets until 2072
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format