👮‍♂️ Government

Qatar Customs seizes massive haul of ‘tambaku’

جمارك قطر تضبط شحنة ضخمة من التنباك

The Peninsula Online

Doha: Inspectors of the Air Cargo and Private Airports Customs seized massive quantity of ‘tambaku’ (a kind of chewing tobacco), which is banned in Qatar.

In a post on their social media handle, customs said that 1500 kg of ‘tambaku’ was hidden in hair care products.

The authority has been issuing continuous warning against carrying illegal substances into the country. 

Customs officers are provided with all means of support including the latest devices and continuous training to read body language of passengers and to be aware of the latest methods followed by smugglers.

Source: thepeninsulaqatar

الشرق

الدوحة: أعلنت الهيئة العامة للجمارك عن نجاح  جمارك الشحن الجوي والمطارات الخاصة في إحباط تهريب كمية من مادة التنباك الممنوعة، مما يؤكد يقظة رجال الجمارك في منع دخول المواد المخدرة إلى البلاد

وقالت الهيئة في فيديو نشرته على حسابها في موقع تويتر: ” جمارك الشحن الجوي والمطارات الخاصة تحبط تهريب كمية من مادة التنباك الممنوعة، تم إخفاء الممنوعات داخل شحنة أدوية عناية بالشعر”.

وأضافت الهيئة في الفيديو إن الوزن الإجمالي للمادة الممنوعة بلغ  1500 كيلو جرام.

وتوفر الهيئة العامة للجمارك لموظفيها كل وسائل الدعم والتدريب المستمر حتى يكونوا على علم بأحدث وسائل وطرق التهريب التي يتبعها المهربون.

جدير بالذكر أن الهيئة ضبطت مؤخراً عددا من  الضبطيات المتتالية لتؤكد سيرها بخطوات واثقة وثابتة نحو تطوير الأداء في العمل، إضافة إلى نجاح الهيئة في مسارها التدريبي الذى تبنته في الفترة الاخيرة والذي يعتمد على تكثيف التدريب النظري والميداني لمفتشي الجمارك.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format