🌍 World

Scientists discover a way to build cities on the moon

العلماء يكتشفون طريقة لبناء مدن على سطح القمر

QNA

Tokyo: A team of Japanese scientists has come up with a way to rely on volcano tunnels and lava on the moon to build entire cities.

The team of scientists from the Japan Institute of Radiation Research found that vertical lava tunnels on the moon could be used to build cities, with their ability to protect humans and buildings from the threat of radiation and meteorites.

Satoshi Kudaira, a scientist at the Japan Institute of Radiation Research, said these tunnels can protect humans and materials used in construction from the threat of radiation in space.

“According to studies and monitoring, it is clear that the level of radiation on the moon is higher than on the International Space Station, and I think this creates a problem not only for humans, but also for equipment, and interferes with people’s long-term activities, and in some cases makes it impossible,” he said.

These caves not only protect against radiation and small meteorites, but also maintain a constant temperature, Kudaira said.

In 2017, the JAXA published data that the “lava tube” was at least 100 metres wide and could reach a depth of up to 50 km.

The United States plans to build a station around the moon orbit and invites NASA partners to participate in the project, while Japan has expressed its willingness to participate in the project.

Japan plans to build a fuel production plant on the moon by 2035, to be used extensively to discover the moon and to reduce the cost of transporting fuel from Earth, Kyodo recently reported, citing the space agency JAXA.

قنا

طوكيو: توصل فريق من العلماء اليابانيين إلى طريقة للاعتماد على أنفاق البراكين والحمم البركانية على سطح القمر، من أجل إنشاء مدن بأكملها.

وتوصل فريق العلماء من المعهد الياباني للبحوث الإشعاعية إلى إمكانية استغلال أنفاق الحمم البركانية العمودية الموجودة على سطح القمر في بناء المدن، لقدرتها على حماية الإنسان والبناء من خطر الإشعاعات والنيازك.

وقال عالم المعهد الياباني للبحوث الإشعاعية، المشارك في البحث، ساتوشي كودايرا، إن هذه الأنفاق يمكن أن تحمي البشر والمواد المستخدمة في البناء من خطر الإشعاعات المنتشرة في الفضاء.

وأضاف “بحسب الدراسات وما تم رصده، من الواضح أن مستوى الإشعاع على سطح القمر أعلى منه في محطة الفضاء الدولية، وأعتقد أن هذا يخلق مشكلة ليس فقط للبشر، ولكن أيضا للمعدات، ويتداخل مع الأنشطة طويلة المدى للناس، وفي بعض الحالات يجعل ذلك مستحيلا”.

وأوضح كودايرا أن هذه الكهوف لا تحمي فقط من الإشعاعات والنيازك الصغيرة، وإنما تحافظ أيضا على درجة حرارة ثابتة.

وذكر أنه في عام 2017، نشرت وكالة الفضاء JAXA بيانات أن عرض “أنبوب الحمم البركانية” يبلغ 100 متر على الأقل، ويمكن أن يصل عمقه إلى 50 كم.

يذكر أن الولايات المتحدة الأمريكية تخطط لبناء محطة حول مدار القمر وتدعو شركاء المحطة الدولية للمشاركة في هذا المشروع، في الوقت الذي أبدت فيه اليابان رغبتها بالمشاركة في المشروع.

وأفادت وكالة “كيودو” مؤخرا، نقلا عن وكالة الفضاء JAXA، بأن اليابان تخطط لبناء مصنع لإنتاج الوقود على القمر بحلول 2035، من أجل استخدامه في نطاق واسع لاكتشاف القمر، ولتقليل كلفة نقل الوقود من الأرض.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format