🏆 Sport🏆2022🏟2022 Stadiums

FIFA President plays football at Al Bayt Stadium; praises Qatar’s World Cup preparations

رئيس الفيفا يلعب كرة القدم في ملعب البيت ويشيد بتجهيزات قطر لكأس العالم

The Peninsula

Doha: FIFA President Gianni Infantino described preparations for the FIFA World Cup Qatar 2022 as ‘impressive’ during a whistle-stop tour of the country this week. 

Infantino met with tournament organisers and took part in a seven-a-side match at Al Bayt Stadium, a 60,000-capacity venue designed to resemble a traditional Arab tent. The striking arena will be inaugurated in the coming months and has been confirmed as the venue for the opening game of the tournament.

“It is an absolute pleasure to play football at this amazing stadium, where on 21 November 2022, we will kick off the greatest FIFA World Cup ever,” said Infantino.

FIFA President plays football at Al Bayt Stadium; praises Qatar’s World Cup preparations

“Al Bayt Stadium is incredible: a true football stadium. It has a real football feel and a local touch. The tented shape makes it truly unique, and the Arabic patterns in the roof are just beautiful. I am speechless.” 

Preparations for Qatar 2022 have continued despite the pandemic following the implementation of stringent health and safety protocols to protect workers from COVID-19. Khalifa International, Al Janoub and Education City stadiums have all been inaugurated and are fully operational, with three others – Al Bayt, Al Rayyan and Al Thumama – in the final stages of construction. All eight venues will be completed well in advance of the tournament.

“I am very pleased with Qatar’s progress ahead of the tournament. We have seen the plans, but when you see the reality, it is even more impressive. Qatar has been able to continue to advance during the last six months while the world stood still – from infrastructure preparations to important developments such as the recent labour reforms announced by the government. If I was confident before, now I can say I am even more,” added Infantino.

“In 2022, everything will be close by and fans from all nationalities will have the opportunity to gather in the same public areas and enjoy Qatar’s mild temperatures at this time of the year. It’s a World Cup like no other was or ever will be.”

H.E. Hassan Al Thawadi, Secretary General of the Supreme Committee for Delivery & Legacy, echoed Infantino’s comments and said he was proud of the foundations laid by the country in the lead-up to the tournament.

“We are immensely proud to be hosting the Arab world and Middle East’s first FIFA World Cup in 2022.

“With that pride comes a sense of responsibility, and that factor has been enhanced since the world has had to come to terms with COVID-19. We are optimistic that by kick-off in November 2022, we’ll be ready to welcome fans from every continent here in Qatar to celebrate together, united by their shared passion for football.”

FIFA President plays football at Al Bayt Stadium; praises Qatar’s World Cup preparations

Al Thawadi added: “It was a pleasure to welcome President Infantino to Al Bayt Stadium today. Al Bayt is particularly meaningful to us as it represents the town of Al Khor as well as the culture and history of Qatar through its special design. We’re all looking forward to the first ball of the FIFA World Cup 2022 being kicked in this stadium two years from now.”

Nasser Al Khater, CEO of FIFA World Cup Qatar 2022 LLC, said Qatar was in excellent shape and looking forward to welcoming fans from all over the world in a little over two years’ time.

“When it comes to World Cup infrastructure, we’re in a great position, with construction nearing 90% completion across all projects,” said Al Khater. “At this point on the road to 2022, our focus is now shifting from delivering infrastructure to refining and optimising the detailed operational planning and fan experience for the tournament. We are also now significantly stepping up our promotion of the tournament to ensure as many people as possible have the opportunity to attend and enjoy this unique World Cup.”

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا – ترجمة WGOQatar 

الدوحة: وصف رئيس الاتحاد الدولي لكرة القدم جياني إنفانتينو الاستعدادات لكأس العالم في قطر 2022 بأنها “مثيرة للإعجاب” خلال جولة في البلاد هذا الأسبوع.

التقى إنفانتينو مع منظمي البطولة وشارك في مباراة من سبعة لاعبين في كل فريق في استاد البيت، وهو ملعب يتسع لـ 60 ألف متفرج مصمم ليشبه خيمة عربية تقليدية. وسيتم افتتاح الملعب المدهش في الأشهر المقبلة، وقد تم التأكيد على أنه مكان إقامة المباراة الافتتاحية للبطولة.

وقال إنفانتينو: “إنه لمن دواعي سروري المطلق أن ألعب كرة القدم في هذا الملعب الرائع، حيث سينطلق في 21 نوفمبر 2022، أعظم كأس عالم لكرة القدم على الإطلاق.

“ملعب البيت رائع: ملعب كرة قدم حقيقي. يحيطك به شعور كرة القدم الحقيقي وتشعر باللمسة المحلية. تصميمه الشبيه بالخيمة يجعل منه ملعباً مميزاً حقاً، والنقوش والانماط العربية في السقف هي جميلة. أنا عاجز عن الوصف”.

FIFA President plays football at Al Bayt Stadium; praises Qatar’s World Cup preparations

تواصلت الاستعدادات لمونديال قطر 2022 على الرغم من انتشار الوباء بعد تطبيق بروتوكولات صارمة للصحة والسلامة لحماية العمال من -كوفيد-19. وقد تم افتتاح استادات خليفة والجنوب والمدينة التعليمية الدولية، وهي تعمل بكامل طاقتها، مع ثلاثة ملاعب أخرى هي البيت والريان والثمامة في المراحل النهائية من البناء. وسيتم الانتهاء من جميع الملاعب الثمانية قبل وقت كاف من البطولة.

أضاف إنفانتينو: “أنا سعيد جداً بالتقدم الذي أحرزته قطر قبل البطولة. لقد رأينا الخطط، ولكن عندما ترى الواقع، فإنه أكثر إثارة للإعجاب. وقد تمكنت قطر من مواصلة التقدم خلال الأشهر الستة الماضية في حين ظل العالم ساكناً – من إعداد البنية التحتية إلى التطورات الهامة مثل الإصلاحات العمالية الأخيرة التي أعلنتها الحكومة. إذا كنت واثقًا من قبل، يمكنني الآن أن أقول إنني أكثر ثقة بعد”.

“في عام 2022، سيكون كل شيء قريباً، وسيحظى المشجعون من جميع الجنسيات بفرصة التجمع في نفس المناطق العامة والتمتع بدرجات حرارة معتدلة في قطر في هذا الوقت من العام. إنه كأس عالم كما لم يكن أو سيكون أبداً”.

وقد ردد سعادة حسن الذوادي، الأمين العام للجنة العليا للمشاريع والإرث، تعليقات إنفانتينو، وقال إنه فخور بالأسس التي أرستها البلاد في الفترة التي سبقت البطولة.

“نحن فخورون جداً باستضافة العالم العربي والشرق الأوسط لأول كأس عالم لكرة القدم في عام 2022.

“مع هذا الفخر يأتي الشعور بالمسؤولية، وقد تعزز هذا العامل منذ أن كان على العالم أن يقبل بوجود كوفيد-19. ونحن متفائلون بأننا سنكون على استعداد لاستقبال المشجعين من كل قارة في قطر للاحتفال معاً، يجمعهم شغفهم المشترك بكرة القدم.

FIFA President plays football at Al Bayt Stadium; praises Qatar’s World Cup preparations

وأضاف الذوادي: “كان من دواعي سروري أن أرحب بالرئيس إنفانتينو في ملعب البيت اليوم. استاد البيت هو ذا مغزى خاص بالنسبة لنا لأنه يمثل مدينة الخور، فضلاً عن ثقافة وتاريخ قطر من خلال تصميمه الخاص. ونحن جميعاً نتطلع إلى ركل أول كرة من كأس العالم لكرة القدم 2022 الأمر الذي. سيتم في هذا الملعب بعد عامين من الآن”.

وقال ناصر الخاطر، الرئيس التنفيذي لكأس العالم لكرة القدم قطر 2022 ذ م م، إن قطر في حالة ممتازة وتتطلع إلى الترحيب بالمشجعين من جميع أنحاء العالم بعد أكثر من عامين بقليل.

وقال الخاطر: “عندما يتعلق الأمر بالبنية التحتية لكأس العالم، فإننا في وضع رائع، حيث اقترب البناء من الانتهاء بنسبة 90٪في جميع المشاريع. “في هذه المرحلة على الطريق إلى عام 2022، يتحول تركيزنا الآن من تقديم البنية التحتية إلى صقل وتحسين التخطيط التشغيلي التفصيلي وتجربة المشجعين للبطولة. كما أننا نكثف الآن بشكل كبير من ترويجنا للبطولة لضمان حصول أكبر عدد ممكن من الناس على فرصة الحضور والاستمتاع بهذا المونديال الفريد”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format