🏆 Sport🦠Coronavirus

Tokyo Olympics Organizers Plan to Cut Expenses by $280 Million

تقليص النفقات بنحو ٢٨٠ مليون دولار في أولمبياد طوكيو

QNA

Tokyo: The organizers of the Olympic Games, Tokyo 2020, postponed to 2021 due to the outbreak of the COVID-19 pandemic, announced on Wednesday that the cost of the mega-sports event will be reduced by $280 million, by taking measures to simplify and reduce the number of employees to the ceremonial fireworks.

But the event’s final cost, which was formally set in the budget prior to the pandemic at 1.3 trillion yen ($12 billion), remains unclear as the additional expenses caused by the postponement have not yet been announced.

“The Tokyo 2020 (committee) believes that this work will help create a model for future global events, including the upcoming (Olympic) games, amid the new normal in which we live now,” the organizers said in a statement after presenting the issue to the Executive Board of the International Olympic Committee.

They indicated that by the end of this year, they will put in place an updated budget, which includes the additional costs associated with the postponement and anti-Covid-19 measures.

Last September, the organizers revealed the broad lines of a plan to simplify the games, by canceling welcoming ceremonies for athletes, reducing the number of tickets provided to officials and members of the Games and Media Organizing Committee, and it was also decided to reduce the number of amulets and fireworks.

The Olympic Games are scheduled to open on Jul. 23, 2021. Organizers have repeatedly stressed that the Olympic Games will be held in one form or another and will be safe for fans and athletes alike.

قنا

طوكيو: أعلنت اللجنة المنظمة لأولمبياد طوكيو 2020، المؤجلة إلى 2021 جراء تفشي فيروس كورونا /كوفيد-19/، اليوم أن تكلفة الحدث الرياضي الضخم ستنخفض بمقدار 280 مليون دولار، من خلال اتخاذ إجراءات تبسيط وتقليص بدءا من عدد الموظفين وصولا إلى الألعاب النارية.

وقالت اللجنة، في بيان لها بعد عرض المسألة على المجلس التنفيذي للجنة الأولمبية الدولية، إن لجنة أولمبياد طوكيو 2020، تؤمن أن هذا العمل سيساعد في خلق نموذج للأحداث العالمية المستقبلية، بما في ذلك الألعاب الأولمبية المقبلة، وسط الوضع الطبيعي الجديد الذي يعيشه العالم الآن”.

وأوضحت أنها ستضع ميزانية محدثة، تتضمن التكاليف الإضافية المرتبطة بالتأجيل والإجراءات المضادة لفيروس /كوفيد-19/، بحلول نهاية العام الحالي.

بدوره، اعتبر توشيرو موتو الرئيس التنفيذي للجنة المنظمة لأولمبياد طوكيو أن هذه التدابير ستشكل نموذجا للدورات الأولمبية في المستقبل، لكنه شدد على أن اللجنة المنظمة لم تقدر بعد التكاليف الإضافية الناجمة عن تأجيل الدورة الأولمبية.

وحددت اللجنة المنظمة رسميا ميزانية الألعاب الأولمبية قبل الوباء بـ1,3 تريليون ين /12 مليار دولار/، لكن الأمور لا تزال غير واضحة لعدم الإعلان بعد عن النفقات الإضافية الناجمة عن التأجيل.

وكانت اللجنة المنظمة قد كشفت في سبتمبر الماضي عن خطوط عريضة لخطة تبسيط الألعاب، من خلال إلغاء احتفالات الترحيب بالرياضيين، وتقليص عدد التذاكر المقدمة للمسؤولين الرسميين وإلى أعضاء اللجنة التنظيمية للألعاب والإعلام، كما تقرر تقليص عدد التمائم والألعاب النارية.

وستكون ألعاب طوكيو أقل ضخامة من سابقاتها، حيث سيتم تقليص عدد البعثات الوطنية ما بين 10 إلى 15 بالمئة، ولكن من دون أن يتأثر عدد الرياضيين، بحسب ما أكدته اللجنة التنظيمية.

ومن المقرر افتتاح الألعاب الأولمبية في 23 يوليو 2021، حيث شدد المنظمون مرارا على أن الألعاب الأولمبية ستقام بشكل أو بآخر، وستكون آمنة للمشجعين والرياضيين على حد سواء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format